واعظی: منظور روحانی از ۱۰، ۲۰ نفر مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره شبهات بوجود آمده از سخنرانی «حسن روحانی» پیرامون مجمع هیئت عالی نظارت مجمع،توضیحاتی را ارائه داد.

واعظی: منظور روحانی از ۱۰، ۲۰ نفر مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: منظور روحانی از ۱۰، ۲۰ نفر مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود، منظور رئیس جمهور مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود، هیئت عالی نظارت مجمع بود که در غیاب ریاست فقید آن آیت الله هاشمی شاهرودی به جای آن تصمیم میگرفت.

این واکنش دکتر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به انتقادات متقابل رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیت مصلحت نظام است که در هفته‌های اخیر روابط سردی را میان دولت و مجمع ایجاد کرده است. روحانی از ۱۰ تا ۲۰ نفر که به جای یک ملت تصمیم می‌گیرند سخن گفت و آملی لاریجانی جواب داد که این حرف غیر حقوقی و توهین به مجمع است که رئیس جمهور خود عضو آن است. حالا واعظی می‌گوید مخاطب روحانی ته آملی لاریجانی یا مجمع که اعضای هیئت عالی نظارت است، گرچه رئیس دفتر رئیس جمهور نامی از محسن رضایی نمی‌برد، اما به نظر می‌رسد مخاطب اور دبیر مجمع باشد.

محمود واعظی روز گذشته در دفتر رئیس جمهور به پرسش‌ها پاسخ گفت. ۲ ساعت تمام وقت گذاشت و با صبر و حوصله به همه پرسش‌های ما پاسخ داد. از سوابق سیاسی اش گفت: روابطش با اصلاح طلبان و اصولگرایان را توضیح داد و درباره برنامه کاری و دیدگاه راهبردی رئیس جمهور حرف زد.

واعظی در این گفت: وگوی انتقادی و باز از هیچ نقدی برآشفته نشد، اما با احتیاط کامل به پرسش‌ها جواب می‌داد. گوش‌های از ماجرای استعفای ظریف را باز کرد هر چند که همه ماجرا را نگفت و به چشم انداز آینده پرداخت.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در این گفتگو شانبه توهین روحانی به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را رد کرد و گفت: آقای روحانی هیچ قصدی مبنی بر توهین به مجمع و اعضای آن نداشته و ندارد. خود او عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. سخن او مبنی بر این که نمی‌شود کشور را به دو یا بیست نفر سپرد و بگوییم تابع تصمیمات شما هستیم» اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود، بلکه خطاب رئیس جمهوری به اعضای هیات عالی نظارت مجمع بود.

واعظی دیروز طی گفتگویی، نه فقط درباره این اختلاف که در خصوص بسیاری دیگر از مسائل موجود در کشور سخن گفت. او از شایعهدی استعفای روحانی، جزئیات ماجرای استعفای ظریف، استعفای برخی از وزرا مانند عباس آخوندی و قاضی زاده هاشمی تا وضعیت موجود دولت و ... به تفصیل سخن گفت.

گرچه او قبول نداشت که ما با وضعیت بی دولتی روبه رو هستیم، اما پذیرفت که دولت باید سخنگو داشته باشد و در این باره نیز با رئیس جمهوری به صورت جدی سخن گفته است.

واعظی یادآوری کرد که امروز دولت در میانه سه جنگ ایستاده است. جنگ اقتصادی که آمریکا آغازگر آن است و با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها آن را آغاز کرده و تلاش می‌کند اهداف خود را پیش ببرد. جنگ تبلیغاتی که مخالفان ایران و جمهوری اسلامی و براندازان عهده دار آن شده اند و تلاش می‌کنند ناامیدی را در کشور گسترش بدهند و دلزدگی از نظام را در چشم مردم پدیدار سازند و سوم، جنگ روانی است که جناح مخالف دولت آن را از انتخابات سال ۹۶ آغاز کرد و به اعتراضات دی ماه پیوند زد و همچنان نیز آن را دنبال می‌کند تا هم دولت را از پای بیندازد و هم نگذارد تلاش‌های دولت به نتیجه برسد.

واعظی از همین منظر هم شایعه استعفای رئیس جمهور در اردیبهشت ماه را یک طنز خواند و حتی بحث برکناری روحانی را تلاش عده قلیلی خواند که جایگاهی در کشور ندارند.

واعظی در ادامه این گفتگو به داستان FATF نیز اشاره کرد و یادآور شد آنچه چند روز پیش رئیس جمهوری مبنی بر این که نمیشود کشور را به دست ده یا پیست نفر داد و گفت: هر تصمیمی گرفتند ما تابع آن هستیم» گفت، خطایش به اعضای هیات عالی نظارت مجمع است. زیرا در هنگام‌های که رئیس سابق آن مرحوم آیت الله شاهرودی در بستر بیماری بود و نمی‌توانست در مجمع حاضر شود، این هیات تشکیل شد و تصمیماتی برای لوایح مربوط به FATF گرفته شد که نظر اکثریت اعضای مجمع نبود.

آقای روحانی که علیه اعضای مجمع تشخیص سخن نگفته او خود از بدو تشکیل مجمع یکی از اعضای آن بود و می‌داند که اعضای آن بیست تقر نیستند و بیش از چهل نفرند. اما هیات عالی نظارت در دوره بیماری رئیس به برخی از مسائل ورود کرد و تصمیماتی گرفت که سخن رئیس جمهوری خطاب به آن‌ها بود.

واعظی در این گفت: وگو همچنین به نقش خود در وزارت ارتباطات، چگونگی انتخابش برای آن وزارتخانه در سال ۹۲ و نیز چگونگی حضورش در دفتر رئیس جمهوری نیز به تفصیل سخن گفت.

منبع: روزنامه سازندگی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • توان
    0

    واقعا اقای واعظی ملت راچی حساب میکنید این حرف مفتها را از کجا یادت دادند منظور روحانی این نبود ان بود چه معنی میدهد روحانی بجای رسیدگی به امور جاری کشور رفع دقدقه مردم بابت گرانی فقط ملیونها دفعه از برجام بی خاصیت گفته بعدهم خودش را یکروز باسپاه یک روز با ارتش هرماه یک دفعه بامجلس و دهها دفعه با زشت ترین جملات منتقدینش را پا درکفششان کرد و وقت خودش را صرف های هوکرد درضمن الان دیگه عده قلیلی خواستار استعفایش نیستند سری به مردم کوچه بازار بزنید یک نفر راپیدا نخواهی کرد که این ارزو را نداشته باشد که کی روحانی دست از سر مملکت برمیدارد

  • محمد
    0

    منظورتان از برداشتن تحریمها چه بود،در پنج ثانیه فرصت دارید جواب دهید ،روزهای آخر دولت میان میگن منظور ما از این،ان،چنان، این بوده که ما فکر می‌کردیم نه شما فکرمیکردید،دولت فریب

  • احد
    0

    آقای واعظی دروغ بس است فریب بس است شما دوره قبل مردم را فریب دادید که تورم یک رقمی شد درحالی که رکود برکل کشور حاکم بود همین که از مردم رای گرفتید خودتان دلار راتا۲۰هزار تومان بردید خودرئیس جمهوردرمجلس گفت ما می توانستیم جلوافزایش دلار را بگیریم تورم هزار درصد دو رغ دورغ ودورغ رئیس جمهوری که روزی ۳ساعت وقت رنگ کردن ریشش باشد پس بی ریشه است یعنی دورغ فریب ونهایت فساد فریدون خان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها