نظارت مجلس بر انتخابات برای مردم مورد وثوق تر است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهر و روستای استان تهران اظهار کرد: نظارت هیات نظارت براساس استعلام هایی که هیات های اجرایی از مراجع چهارگانه انجام می دهند صورت می گیرد.

نظارت مجلس بر انتخابات برای مردم مورد وثوق تر است

محمدرضا رحیمی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهر و روستا استان تهران بعداز ظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی کامل فرمانداری ها و بخشداری های استان تهران جهت برگزاری مراحل انتخابات اظهار کرد: براساس بازدیدها و گزارشات واصله تا این لحظه هیچ مشکل جدی و مهمی در جریان ثبت نام از داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان وجود نداشته است.

وی با تفسیر وظیفه شورای هیات نظارت بر انتخابات خاطر نشان کرد: نظارت هیات نظارت بر انتخابات شوراها هم در بررسی صلاحیت داوطلبین و هم در تایید صحت انتخابات حوزه انتخابیه مورد استناد قرار می گیرد.

رحیمی در واکنش به اظهارات دبیر شورای نگهبان درباره نظارت مجلس شورای اسلامی بر انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا با تاکید بر اینکه موضوع نظارت مجلس بر انتخابات شوراها دارای مبنای قانونی است، گفت: براساس فرآیند قانونی موجود در هر استان سه نماینده ازسوی مجمع نمایندگان استان انتخاب می شوند که این نمایندگان هیات نظارت استان را تشکیل می دهند و به صورت متناسب هیات های نظارت شهرستان ها و بخش های مختلف استان تشکیل می شوند.

رئیس هایت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای تهران ادامه داد: عزیزانی که راجع به نظارت بر انتخابات شوراها اظهار نظر می‌کنند، شاید دغدغه شان این است که نظارت به قوه یا نهاد دیگری سپرده نشده است. این در حالی است که زمانی نمایندگان مردم مستقیما از سوی مردم رای می گیرند و معتمد مردم هستند به مراتب صلاحیت آنها برای نظارت در انتخابات برای مردم مورد وثوق تر است.

وی خاطر نشان کرد: نظارت مجلس بر انتخابات شوراها به معنای این است که توسط مجموعه مردمی، نظارتی غیر استصوابی و قانونی انجام می شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه در هیات نظارت بر انتخابات به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که در زندگی شخصی و خصوصی افراد دخالت و سرکشی شود، گفت: نظارت در هیات نظارت براساس استعلام های هیات های اجرایی از مراجع چهارگانه صورت می گیرد و آنچه که برای ما مورد اهمیت است نتایج این استعلام ها و ارائه مستندات مربوطه از سوی مراجع چهارگانه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها