احتمال لغو کمک ۸ میلیون دلاری سئول به کره شمالی به دلیل تحریم

ارائه یک بسته کمک‌های انسان دوستانه ۸ میلیون دلاری که کره جنوبی برای کره شمالی اختصاص داده بود، برای دومین سال متوالی در پی تحریم‌های بین المللی علیه پیونگ‌یانگ عملی نشد

احتمال لغو کمک ۸ میلیون دلاری سئول به کره شمالی به دلیل تحریم

ارائه یک بسته کمک‌های انسان دوستانه ۸ میلیون دلاری که کره جنوبی برای کره شمالی اختصاص داده بود، برای دومین سال متوالی در پی تحریم‌های بین المللی علیه پیونگ‌یانگ عملی نشد و این بسته در آستانه لغو شدن است.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دولت سئول ماه سپتامبر سال گذشته میلادی تصمیم گرفت از طریق سازمان‌های بین المللی به کره شمالی کمک بفرستد اما تحریم‌های بین المللی علیه کره شمالی اجرای این طرح را با مشکل مواجه کرده است. با این حال این بودجه قرار است در سال جدید میلادی لغو شود.

براساس قانون در کره جنوبی در صورتی که بودجه اختصاصی به یک برنامه به دلیلی مصرف نشود، برای یک بار بودجه مذکور در سال مالی آینده تمدید می‌شود اما این کار تنها یک بار مجاز است.

بیک تائهیون یک سخنگوی کره جنوبی در یک کنفرانس خبری امروز دوشنبه اظهار کرد: چنان چه بخواهیم در سال نو میلادی این کمک ارائه شود لازم است که شورای ارتقای همکاری و تبادلادت کره جنوبی وکره شمالی مجددا آن را تصویب کند.

بیک اظهار کرد که انتظار دارد این همکاری انسان دوستانه مطابق با وضعیت انسانی کره شمالی صورت بگیرد در عین حال این مسئله در جریان یک نشست کارگروهی بین کره جنوبی و آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی مورد بحث قرار گرفت اما دو طرف نتوانستد به نتیجه برسند.

در همین راستا استفان بیکون، نمانیده ویژه آمریکا برای کره شمالی بعد از این نشست گفت: سئول و واشنگتن توافق کردند که در سال آینده میلادی لیست اقدامات رو به جلو در مورد کمک انسان دوستانه به کره شمالی اتخاذ کنند. در ماه های اخیر مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی برسر خلع سلاح هسته‌ای به دلیل تقاضای پیونگ یانگ برای رفع تحریم ها و اصرار واشنگتن به حفظ تحریم ها به بن بست رسیده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها