جوخه ببر، گروه مخوفی که مسئول اصلی قتل خاشقچی است/ اعضای این گروه انگشتان خاشقچی را بعد از قتل به عربستان فرستادند

بنا به ادعای میدل ایست آی، قتل خاشقچی توسط جوخه ببر( فرقه النمر) انجام شده است. این تیم یک گروه ضربت ویژه اند که تحت نظر بن سلمان عمل می‌کنند و به دستور او مخالفان را حذف می‌کنند.

جوخه ببر، گروه مخوفی که مسئول اصلی قتل خاشقچی است/ اعضای این گروه انگشتان خاشقچی را بعد از قتل به عربستان فرستادند

به گزارش خبر فوری و به نقل از میرر، چند روز پیش روزنامه های ترکیه ای مدعی شده بودند که جمال خاشقچی(روزنامه نگار منتقد عربستانی) در داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول بعد از شکنجه های وحشتناک کشته شده است. روزنامه ینی شفق ترکیه مدعی شده بود که پلیس با بررسی فایل صوتی ارسال شده از ساعت اپل خاشقچی به نامزدش، خدیجه متوجه شده است که شکنجه گران ابتدا انگشتان خاشقچی را در حالیکه زنده بوده است بریده اند و بعد از آن سرش را جدا کرده و تکه تکه اش کرده اند.

اکنون برخی رسانه ها مدعی شده اند که انگشتان بریده شده روزنامه نگار عربستانی توسط شکنجه گران به ریاض و نزد محمد بن سلمان( ولی عهد سعودی) که دستور دهنده این قتل بوده است، فرستاده شده است تا به او اطمینان داده شود که ماموریت به درستی انجام شده است.

گزارشها حاکی است که بن سلمان و اطرافیانش این عمل را نشانه پیروزی برای خود می‌دانند و از آن بسیار خوشحالند. گفته شده است که انگشتان خاشقچی بعد از بریده شدن داخل یک جعبه بزرگ گذاشته شده است و توسط یک جت شخصی به صورت محرمانه به ریاض فرستاده شده است.

رسانه های ترکیه ای در حالی این جزئیات را از نحوه ربایش و قتل خاشقچی منتشر کرده اند که رجب طیب اردوغان( رئیس جمهور ترکیه) وعده داده است که امروز ماجرای دقیق قتل خاشقچی را برای رسانه ها و مجلس این کشور شرح دهد.

بنا به دعاوی میدل ایست آی، قتل خاشقچی توسط جوخه ببر( فرقه النمر) انجام شده است. این تیم یک گروه ضربت ویژه اند که تحت نظر بن سلمان عمل می‌کنند و به دستور او مخالفان را حذف می‌کنند.

بنا به ادعای این رسانه، از سال قبل تا کنون این تیم مخوف بیش از 50 روشنفکر و مخالف بن سلمان را حذف کرده است و در حال حاضر، تمرکزش بر مخالفان خارجی است وامنیت خارجی را برعهده دارد.

میدل ایست آی همچنین معتقد است این گارد ویژه‌ی تروریستی بعد از هر عملیات نشانه ای را جهت انجام درست ماموریت نزد بن سلمان می‌فرستند و در مورد خاشقچی، انگشتان بریده شده او را ارسال کرده اند. البته برخی معتقدند بریدن انگشتان به دستور بن سلمان صورت گرفته و او ترجیح می‌دهد بعد از انجام هر عملیات تروریستی، انگشت جنازه‌ی مخالف خود را به عنوان نشانه پیروزی دریافت کند.

بسیاری معتقدند که مجری و طراح اصلی گروه "فرقه النمر"، ماهر عبدالعزیز مطرب( عضو اصلی تیم امنیتی بن سلمان) است و در مورد قتل خاشقچی هم او نقش اصلی را داشته است.

در روز قتل، او با جت شخصی اش از فرودگاه آتاتورک به ریاض سفر کرد و کیف مخصوصش هم توسط امنیت فرودگاه چک نشد. بسیاری باور دارند که شاید انگشتان خاشقچی را شخص مطرب انتقال داده است.

ماهر مطرب که سابقا یک دیپلمات بوده و مدتی را هم در سفارت عربستان در لندن فعالیت می‌کرده است، در روز قتل خاشقچی چندین بار با تلفن مخصوص بن سلمان تماس گرفته و با او صحبت کرده است. این اتفاقات ظن و گمانها را نسبت به او بیشتر و بیشتر کرده است.

درگیری خاشقچی و بن سلمان از مدتها پیش آغاز شده بود. زمانی که خاشقچی در مقالاتی بن سلمان را دیکتاتوری ابله خواند که ابتدا شلیک می‌کند و بعد به آن می‌اندیشد. بن سلمان از همان ابتدا به نوعی قصد حذف خاشقچی را داشت اما به این علت که او در واشنگتن می‌زیست نمی‌توانست اقدامی عملی را پیش بگیرد. با سفر خاشقچی به ترکیه فرصت برای بن سلمان فراهم شد تا نقشه‌ی حذف او را جدی تر بگیرد و آن را عملی سازد.

از همان ابتدا بسیاری به خاشقچی هشدار دادند که به ترکیه سفر نکند اما او این هشدارها را جدی نگرفت و معتقد بود هیچ آسیبی از بن سلمان به او نمی‌رسد.

عربستان سعودی دعاوی بالا را به کل رد کرده است. وزیر امور خارجه عربستان با پذیرش قتل خاشقچی داخل کنسولگری این کشور در ترکیه، مدعی شد که بن سلمان هیچگونه اطلاعی از این اتفاق نداشته است. بسیاری از مقامات سعودی تاکید دارند که خاشقچی بارها مقامات عربستانی و حتی برادر بن سلمان را ملاقات می‌کرده است و هیچگونه تنش جدی بین آنها نبوده است.

ان بی سی از قول مقامات سعودی گزارش می‌دهد که در سال 2017 شاهزاده خالد( برادر بن سلمان) ملاقاتی طولانی مدت با خاشقچی داشته است و از او خواسته است که به عربستان بازگردد. خالد در این دیدار، تاکید داشته است که امنیت این روزنامه نگار را تامین می‌کند اما خاشقچی نگران بوده است و ترجیح داده که در آمریکا بماند.

گزارشهای دیگر اما معتقدند ادعای عربستانی ها درست نیست. برخی به رسانه های انگلیسی گزارش داده اند که هنگام قتل خاشقچی، سعود القحطانی( دست راست بن سلمان ) از طریق اسکایپ عملیات را رصد می‌کرده و به شکنجه گران دستور داده است: " سر سگ را برای ما بیاورید".

طبق گزارش رسانه های ترکیه ای، قبل از قتل خاشقچی به او مورفین تزریق کرده اند تا آرام بماند و مقاومت نکند.

منبع: میرر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها