تونی بلر: استراتژی جهان برای مقابله با افراط‌گرایی شکست خورده است

نخست وزیر پیشین انگلیس هشدار داد که تهدیدهای شبه نظامیان افراطی در حال گسترش است و رویکرد کنونی برای مقابله با این تهدیدات با شکست مواجه شده است.

تونی بلر: استراتژی جهان برای مقابله با افراط‌گرایی شکست خورده است

تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس در نشستی درباره افراط‌گرایی جهانی اعلام کرد: تامین امنیت به تنهایی کافی نیست و دولت‌ها نیاز است بر مسائل پیشگیرانه تمرکز کنند.

براساس گزارش اخیر منتشر شده توسط موسسه "تحول جهانی"، ۱۲۱ گروه افراطی خشونت‌گرا به اصطلاح "اسلامی" در سراسر جهان فعالیت می‌کنند و آنها مسئول بیش از ۸۴ هزار مرگ‌ومیر در سال ۲۰۱۷ به خصوص در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، سومالی و نیجریه هستند.

وی ادامه داد: جهان صدها میلیارد دلار سالانه برای تامین امنیت و مبارزه با ترویسم هزینه می‌کند، اما تنها این اقدام برای مقابله با این ایدولوژی کافی نیست.

نخست وزیر پیشین انگلیس تصریح کرد: علاوه بر این هزینه‌ها باید در حوزه آموزش، توسعه و سرمایه‌گذاری در کشورهای جنگ زده و حمایت از رهبران مسلمان که در حوزه مقابله با افراط‌گرایی کار می‌کنند، هزینه‌هایی صورت گیرد.

بلر افزود: تدابیر امنیتی حیاتی هستند، اما امنیت نمی‌تواند کافی باشد. ما باید روند خشونت را کند کنیم و این مساله تنها زمانی امکان‌پذیر است که جهان عمق این چالش‌ها و ایده‌لوژی افراط‌گرایی را درک کرده و با یک استراتژی جهانی به مقابله با ریشه‌های افراط‌گرایی بپردازد.

او افزود: مسلمانان قربانیان اصلی افراط‌گرایی به اصطلاح "اسلامی" است. براساس آمار دو سوم حملات در کشورهایی قرار می‌گیرد که اکثریت آنها مسلمان هستند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها