الحوثی:حمله خونین ائتلاف سعودی به یمن جنایت جنگی است

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن گفت: این اقدام ائتلاف سعودی - آمریکایی که از مصادیق جنایت جنگی و نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار می رود، بیانگر ماهیت تروریستی این ائتلاف است.

الحوثی:حمله خونین ائتلاف سعودی به یمن جنایت جنگی است

قتل عام روز پنجشنبه ائتلاف سعودی در الحدیده، چالش برانگیزترین موضوع برای شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
الحوثی تصریح کرد: جنایت در الحدیده و جنایت های گذشته ائتلاف برای یکهزارمین بار ثابت کرد، رهبران تجاوزگران تنها به دنبال کشتار و ویرانی یمن هستند، روند صلح را نمی پذیرند و برنامه و طرحی ندارند.
وی تاکید کرد: آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و دیگر متحدان آنها روزانه دست به انواع جنایت ها می زنند و قوانین را بدون هیچ مانعی زیر پا می گذارند.
این مقام ارشد انصارالله یمن تاکید کرد: جامعه جهانی باید تمایل خود را برای قراری صلح نشان دهد و جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیز توقف بمباران غیرنظامیان و شکست محاصره یمن را تصویب کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که واشنگتن و لندن مانع هرگونه تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت در خصوص صلح یمن می شوند، افزود: ملت یمن خوب می داند، سلاح های ساخت آمریکا و متحدان آن عامل اصلی کشتار کودکان و زنان یمنی می شود، این درحالی است که قوانین بین المللی و حقوق بشری حمله به غیرنظامیان و خارج از محدوده جنگی و هدف قرار دادن کادر پزشکی را ممنوع کرده است.
وی در پایان گفت: اگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به دنبال برقراری صلح در یمن هستند، باید کشتار ائتلاف را به عنوان جنایت جنگی قلمداد کنند، تجاوزگری به یمن متوقف و مجرمان مجازات گردند، اقداماتی که می توان از آن به عنوان کم ترین حق قانونی شهروندان یمنی نام برد.
جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات شامگاه پنجشنبه یک بیمارستان و بازار ماهی فروشان بندر الحدیده را بمباران کردند که در جریان آن 52 غیرنظامی کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند.
بندر الحدیده واقع در غرب یمن، تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به این کشور جنگ زده است و 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد این کشور می شود.

منبع: ایرنا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها