کارشناس آلمانی: آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه در اروپاست

جوزفل برامل، کارشناس آلمانی تصریح کرد سیاست آمریکا درباره اروپا سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن است.

کارشناس آلمانی: آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه در اروپاست

جوزفل برامل، استاد علوم سیاسی دانشگاه برلین در سخنانی در شورای روابط خارجی آلمان به تشریح دیدگاه هایش درباره تنش‌های اروپا و آمریکا پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش گفت: «اروپا دچار مشکل شده است. این سخن درست است که ما مشکلات خودمان را داریم. ما نه تنها از طرف روسیه بلکه از طرف قدرت غربی بزرگ و محافظ سابق‌مان یعنی آمریکا نیز تحت فشار قرار داریم. آمریکا در تلاش است تفرقه بیندازد و حکومت کند. باتوجه به اینکه ما خودمان در حال حاضر سرگرم تکه تکه کردن اروپا هستیم، این کار برای آمریکا آسان‌تر شده است. بزرگترین مشکل اروپایی‌ها این است که بسیاری از اروپایی‌ها همچنان در حال روپاپردازی هستند.»

جوزفل برامل ادامه داد: «ما همچنان در رویای دنیایی مبتنی بر اصل بین المللی شدن هستیم حال آنکه چنین دنیایی دیگر وجود ندارد. آمریکا در تلاش است این نظم مبتنی بر قانون را نابود کند. روسیه نقش خودش را به درستی ایفا نمی‌کند. چین نیز به نظم لیبرالی و بین المللی شدن اعتقادی ندارد. در چنین شرایطی، اروپا باید بیدار شود و امیدواریم این خطر خارجی به اروپایی‌ها کمک کند تا با هم کاری انجام بدهند.»

برامل در بخش دیگری از سخنانش گفت: «اتحادیه اروپا می‌تواند قوی‌تر باشد. وقتی به تاریخ اروپا نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که بحران‌ها همواره باعث شده اند اروپا به پیش برود و از محدودیت‌های ملی گرایانه اش فراتر برود. در نتیجه، شاید فشار‌های خارجی به اروپایی‌ها کمک کند تا خودشان دست به اقدام بزنند.»

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها