رهبران تروئیکای اروپایی هم تحریم می کنند و هم مدافع توافق هسته ای هستند

سیاست یک بام و دوهوای اروپا در قبال برجام

خبرگزاری رویترز در حالی از بررسی تحریم‌های موشکی جدید علیه ایران از سوی اتحادیه اروپا خبر می‌دهد که نخست‌وزیر انگلیس و صدراعظم آلمان بر اهمیت برجام تاکید کردند.

سیاست یک بام و دوهوای اروپا در قبال برجام

به گزارش خبر فوری ، سخنگوی دفتر نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به گفتگوی تلفنی ترزا می و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در خصوص برجام و تاکید بر اهمیت توافق هسته ای ایران و 1+5 گفت: طرفین توافق کردند که در این خصوص با یکدیگر در تماس باشند.

وی همچنین ادامه داد: ترزا می همچنین از حمایت جدی آنگلا مرکل در رابطه با حادثه مسمومیت جاسوس پیشین روس در انگلیس تشکر و قدردانی کرد.

در این ارتباط تلفنی طرفین درباره ضرورت تداوم همکاری‌ها در راستای مقابله با خشونت‌های روسیه توافق کردند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک از بررسی تحریم‌های موشکی جدید علیه ایران از سوی اتحادیه اروپا خبر داد.

رویترز در خبری اعلام کرد که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی اعمال تحریم‌ های موشکی جدید علیه ایران را بررسی کرده اند.

براساس این خبر اعضای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا این تحریم‌ها تا نشست روز ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) وزرای خارجه اتحادیه، نهایی شود.

یک دیپلمات در گفتگو با رویترز گفت: هدف این است که تا پیش از یا در شورای امور خارجی در ماه آوریل، یک تصمیم نهایی درباره ایران اتخاذ شود.

رویترز در گزارش خود با استناد به سند محرمانه‌ای که به دست این خبرگزاری رسیده آورده است که انگلستان، فرانسه و آلمان پیشنهاد کرده‌اند که تحریم‌های تازه‌ای به بهانه برنامه موشکی و نقش ایران در سوریه، علیه ایران وضع شود. تصویب این تحریم‌ها، نیازمند رأی مثبت تمام ۲۸ عضو اتحادیه اروپاست.

همچنین دیپلمات دیگری به این خبرگزاری گفته است که اعضای اتحادیه اروپا در حال بحث درباره اسامی افرادی هستند که احتمال دارد در فهرست تحریم قرار گیرند.

تحریم‌های مد نظر اروپا، تحریم‌هایی نیستند که ذیل برجام رفع شده‌اند، بلکه قرار است شماری از افرادی که اروپا معتقد است در برنامه موشکی ایران و در حمایت ایران از نظام سوریه نقش داشته‌اند، تحریم شوند. این افراد از ورود به اتحادیه اروپا منع شده و اگر در کشورهای عضو این اتحادیه دارایی‌ای داشته باشند، این دارایی‌ها هم بلوکه می‌شود

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    جهان در مقابل زورگویان بین المللی چه وظیفه ای دارد؟ --- خوی استعمار گری تسلط ضد بشری آشکار به اصطلاح قدرتهای جهانی زور کوی بر کشورهای ضعیف برای تامین و تضمین اهداف استعماری خود و چپاول ثروتهای ضعفا ، و بی خاصیتی سازمانهای بین المللی مدعی و متعهد به دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق حاکمیت کشورهای مستقل در ایفای تعهدات خود ، و هم دستی حاکمان خودکامه ی دست نشانده ی فاقد پایگاه مردمی در کمک به چپاول گری زور گویان بین المللی ، و ناکار آمدی و عدم بازدارنده بودن و بی کفایتی قوانین این سازمانهای بین المللی برای مقابله با این خوی ، و نبود اتحاد و بسیج میان کشورهای مستقل قانون گرای صلح دوست برای مقابله با زورگوییها و خنثی سازی تلاش استعماری زور گویان بین المللی همگی علت افسار گسیختگی گستاخی این زور گویان قانون ستیز است.

  • بهروز
    0

    سلام.ایران فرجام راپذیرفت که تحریم ها برداشته شود،حالا می خواهند ما راتحریم کنندکه برجام حفظ شود!!یعنی هدف عکس شده،نخواستیم این برجام مضحک را.احتمالا اینها شگرد وپدرسوخته بازیشون است درحالی که عربستان را تا دندان مسلح می کنند با حقه بازی سیاسی می خواهند مارا تضعیف کنند بعید نیست خواب حمله به ایران را اینبار توسط عربستان کشیده باشند،به جهنم که آمریکا خارج میشود دراینصورت ماهم باید خارج شویم بقول معروف ضرر رااز هرجاجلویش را بگیریم منفعت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها