رئیس دیوان عالی کشور: تعطیلی شنبه اصلا قابل پذیرش نیست

رییس دیوان عالی کشور گفت: تعطیلی شنبه با استدلال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلا قابل پذیرش نیست. اکثریت قاطع مردم در ایران ارتباط اقتصادی با خارج از کشور ندارند.

رئیس دیوان عالی کشور: تعطیلی شنبه اصلا قابل پذیرش نیست

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین، با تبریک ایام دهه کرامت و ولادیت امام رضا (ع) به بیان حدیثی از آن حضرت پرداخت و گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید: رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند، دانش‌های ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد، اگر مردم، زیبایی‌های سخنان ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند.

رئیس دیوان عالی کشور در تشریح اهمیت این حدیث ادامه داد: بیداری افکار عمومی و دانشجویان در غرب و اروپا و اعتراض آن‌ها به جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اعمال می‌کند؛ مصداق کوچکی از این حدیث است، اگر کلام حق به گوش مردم برسد فطرت بشری بیدار می‌شود و به مسیر هدایت حرکت می‌کنند.

وی ضمن انتقاد از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش ساعت کاری گفت: تصویب چنین مصوبه‌ای از سوی یک مجلس انقلابی بعید بود و کاهش ساعت کاری با شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» هم خوانی ندارد.

منتظری تصریح کرد: تعطیلی شنبه با استدلال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلا قابل پذیرش نیست، اکثریت قاطع مردم در ایران ارتباط اقتصادی با خارج از کشور ندارند و در خصوص آن اقلیت می‌توان تدابیر خاص دیگری اندیشید و درصد اندکی از ادارات و بانک‌ها می‌توانند مشکل اقتصادی تجار و کسانی که ارتباط بین المللی و اقتصادی با خارج از کشور دارند را مرتفع کنند، لذا اینکه بخواهیم با تصویب این مصوبه اکثریت را فدای اقلیت کنیم خلاف عقل، منطق، روش و رویه اسلاف ماست.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم توجه به پرونده‌های مرتبط با اقتصاد کشور در جهت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: ارجاع پرونده‌هایی که مرتبط با مسائل تولیدی و اقتصادی است را در اولویت قرار دهید و این دست پرونده‌ها با نهایت سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گیرند.

منتظری تصریح کرد: در پرونده‌هایی که در هیأت عمومی مطرح می‌شود اصل خلاصه‌نویسی رعایت شود؛ گزارش ارائه شده گویا و استنادات خوب و جامع داشته باشد و در گردش کار پرونده از تکرار پرهیز شود.

رئیس دیوان عالی کشور در این جلسه با اشاره به اهمیت مدیریت درخواست‌های اعاده دادرسی در شعب گفت: سوابق پرونده‌های اعاده دادرسی قبل از ارجاع پیوست شود.

منتظری ضمن انتقاد از افزایش پرونده‌های وارده به دادگاه‌های تجدیدنظر بر لزوم توجه به مؤلفه‌های اتقان آراء تاکید کرد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدکریمی معاون قضایی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم نکونام مشاور ریاست دیوان عالی کشور، دکتر عبدالحمید مرتضوی معاون نظارت دیوان عالی کشور، دکتر جمال انصاری معاون برنامه ریزی و امور عمومی دیوان عالی کشور، علی اکبر بختیاری عضو معاون و رئیس دفتر ریاست دیوان عالی کشور ضمن بیان نقطه نظرات، گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود ارائه دادند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ناشناس
    41

    نه به یهودی شدن. ان شالله

    نظرات شما -
    • اوسا
      3

      اگر یه خورده اطلاعات مذهبی داشتی میدونستی که شریعت اسلام از شریعت یهود گرفته شده و نحوه اذان گفتن- داشتن قبله -نماز خواندن- حرمت گوشت خوک-ذبح حیوان با آداب-مکروه بودن تراشیدن ریش-توصیه به پوشاندن موی زنان-داشتن تقویم قمری- ختنه کردن- ممنوعیت رابطه جنسی بدون ازدواج و نهایتا انتظار فرج منجی از اشتراکات هر دو دین است. حالا از چی فرار میکنی؟؟؟

    • ناشناس
      2

      اوسا جون تو هم اگه مطالعه داشتی میدونستی ریشه همه ادیان الهی زرتشتی است .

    • ناشناس
      3

      اوسا ! تقویم یهودی ها خورشیدی است
      بعد هم اسلام از یهودیت گرفته نشده ، اسلام همان آیین و دین همه پیغمبران از حضرت آدم تا خاتم بوده . دین حضرت نوح ، ابراهیم و ...
      لطفا اندکی مطالعه

    • ناشناس
      1

      این تاحالاکجابود؟!چراراجع ب دزدی دولتوکترفرماووزیربی کفایت کار صداش خفسسسستتت

  • ناشناس
    1

    آنچه مشکل است اختلاس هست نه این حواشی

  • ناشناس
    19

    آقای رئیس! اگر تا به حال یک حرف منطقی زده باشید همین سخن است! اکثریت ضعیف نبایستی قربانی سیاستهای اقلیت قدرتمند شود!

  • چای دبش باغ ازگل
    4

    شنبه تعطیل نباشد یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهار شنبه و جمعه تعطیل باشد دل علمای ایران رنجیده نشه فراموش نکنیم اگر حرف های علما را گوش کنیم اهل بهشت و صاحب حوریان بهشتی می‌شویم

    نظرات شما -
    • پدر
      4

      جالبه تو هر مسئله اي دخالت مي كنند و نظر مي دهند به جز مسائلي كه در راستاي خدمت به مردم باشه مثل امنيت و جلوگيري از فساد و اختلاس و ربا ...

  • مهدی
    2

    شما مجلس خودتون رو هم قبول ندارید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      واسه همین شورای نگهبان گذاشتیم دیگه

  • مهدی
    2

    شما مجلس خودتون هم قبول ندارید

  • ناشناس
    3

    اگر مجلس هیچ کاره است وباید براساس خواسته های شما نظر بده ،پس بی جا میکنین که میگین مجلس در راس امور است.مردم رو تشویق به رای دادن میکنین

  • امیر
    10

    سوال این است چه نیازی به تعطیلی که شنبه باشد یا پنجشنبه
    چرا تعطیلی چه منفعتی دارد یا چه کسانی نفع می برنند
    چرا در سال حدود دو ماه تعطیلی هست یعنی این کم است
    اگر می خواهید اون ده ماه باقی مانده را هم تعطیل کنید
    بره پی کارش ما که ندانستیم حکمت این تعطیلی چیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      گاگول جون ما پنجشنبه وجمعه تعطیلیم کشورهای اقتصادی دنیا شنبه ویکشنبه .اگه بتونی بفهمی یعنی برا کسی که کار اقتصادی وبازرگانی جهانی می کند عملا 4 روز را در تعطیلات بسر میبرند .یعنی اگه 4 شنبه یه فکس بفرستی برا شرکت طرف معامله ات عملا یک شنبه هفته بعد جواب خواهی گرفت .

  • ناشناس
    1

    چرا در انتخابات اقلیت را بر اکثریت ترجیح دادید نگاهی به آرای انتخابات بیندازید

  • ااه
    9

    راست میگه اینجا را کره شمالی کرده اند

  • جعفرصادق
    1

    میفرمایند که اکثریت مردم ایران ارتباط اقتصادی با خارج کشور ندارند. کاملا درسته ایران کردین مثل زندان تحریم ها هم تحمیل کردید به ملت بعد میگید اکثریت با دنیا تعامل ندارند. به جز آقازاده هاتون کی میتونه از این زندان بیرون بره

  • ناشناس
    8

    نفوذ اتاق بازرگانی کاملا مشخص هست که همه چیز را فدای این اتاق کردن تازه هیچ فرقی هم نمی کند تعطیلی چه روزی باشد

  • Mm
    3

    باز لابد دارید با آمریکا و آژانس مذاکره می کنید و سیاه بازی راه انداخته اید که حواس مردم را پرت کنید؟

  • ناشناس
    0

    یا شیخ ساعت و روز وسال وماه به خودی خود هیچ معنی خاصی ندارد مهم اینست که از تعامل با جهان واز قافله اقتصاد جهانی سالهاست عقبیم ! البته این حرف‌ها برای شما هیچ اهمیتی ندارد !

  • ناشناس
    0

    در اصل تعطیلات اضافه نمیشه جابجا میشه از ۵شنبه به شنبه

  • ناشناس
    0

    رییس دیوان عالی کشور چه ربطی به قانونگذاری دارد که اظهار نظر می کنند؟ چرا همه در همه کار دخالت می کنند؟؟

  • ناشناس
    0

    شغل این آقا چه ربطی دلره

  • ناشناس
    0

    ما که هر وقت دنبال غرب پرستان و اصلاح طلبان دویدیم جز بدبختی چیزی نصیبمان نشد. باور نمی کردم یه روز طرفدار مذهبیون باشم ولی الان این طوره. از بس غرب پرست ها گند زدن....

  • محمد
    0

    بسیاری از احکام مسلمانان بایهودیان مشترک است، پس به دلیل اشتراک باید آن احکام را اجرا نکرد. برق، خودرو، تلفن و غیره را کفار (غیر مسلمانان) اختراع و به ما معرفی نمودند، چون صهیونیست ها، شنبه تعطیل هستند ما نباید تعطیل باشیم، پس با این استدلال باید بجای خودرو از اسب و بجای برق از شمع استفاده کنیم؟!ضمنا معاونت حقوقی رئیس جمهور و حدود یک صد و پنجاه نفر از نمایندگان مجلس، به لحاظ حقوقی آنرا تایید کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها