رئیس دیوان عالی کشور:

جمهوری اسلامی، کشور را به مرحله‌ای از درخشندگی رسانده که بدیل آن را نمی‌توان پیدا کرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: این نظام با این هزینه‌ها در دست من و شما قرار دارد و دین خود را نسبت به این نظام بدانید. نظام جمهوری اسلامی امروز کشور را به مرحله‌ای از درخشندگی رسانده است که بدیل آن را نمی‌توانید پیدا کنید.

جمهوری اسلامی، کشور را به مرحله‌ای از درخشندگی رسانده که بدیل آن را نمی‌توان پیدا کرد

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور در محفل انس با قرآن کریم ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: در ساعات پایانی روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان قرار داریم، از برگزارکنندگان این محفل نورانی قرآنی و تمام کسانی که شرکت کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: هر کدام از انسان‌ها دو بخش روح و جسم را دارند جسمی که برای ما ملموس و محسوس است و موادی که در ساختمان بدن انسان به کار رفته آنقدر پیچیده است که هنوز با پیشرفت علم بشر نتوانسته است تمام زوایای این بخش مادی از بدن را بشناسد بخش دیگر جانی است که این کالبد مادی را به حرکت در می‌آورد آن را فهیم و بر سایر موجودات متمایز می‌کند و این برتری به روحی که در وجود انسان وجود دارد برمی‌گردد.

رئیس دیوان عالی کشور، گفت: روح انسانی به انسان امتیاز داده است. درک حقیقت روح برای انسان مقدور نیست و تا زمانی که انسان در این زمین خاکی به سر می‌برد این گونه است.

وی ادامه داد: ماه رمضانی را پشت سر می‌گذاریم که حقیقت آن را مانند حقیقت روح خود نتوانسته‌ایم بشناسیم. این ماه با ارزش و با عظمت رو به اتمام است بنابراین سرمایه و دُر گران‌بهایی را از دست می‌دهیم. ماه رمضان مقدمه و تمرینی است برای اینکه انسان از امیال خود جلوگیری کند و در روزه ماه رمضان علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن باید جمیع جوارح روزه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، اظهار کرد: مصداق عالی فرد روزه‌دار به این است که روزه‌دار آنچنان بر خود مسلط باشد که جان و قلب خود را به روزه وادار کند تا حتی فکر گناه هم به ذهنش نرسد.

وی ادامه داد: مردم در احیای شب قدر، حضور در نماز جمعه و راهپیمایی روز قدس بسیار درخشیدند و یک روز قدس به یادگار ماندنی را رقم زدند و باید از حضور، حمایت، وفاداری مردم از ارزش‌های دینی قدردانی کرد.

رئیس دیوان عالی کشور، گفت: در راستای آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی تبیین می‌کنند وظیفه داریم حرکتمان را بر این اساس تنظیم کنیم. در ابتدای سال جاری برنامه سند تحول قوه قضاییه ابلاغ شد و هر بخشی برنامه خود را تعیین، تنظیم و ابلاغ کردند در دیوان عالی کشور برنامه یک ساله ۱۴۰۳ را مبتنی بر سند تحول تنظیم کردیم.

وی افزود: ۷ نفر از کسانی که در دفاع از امنیت کشور در سوریه مستقر شده بودند به دست صهیونیست خون‌خوار به شهادت رسیدند و عزیزان مرزبان امنیت آفرین کشور در سیستان و چابهار در دفاع از امنیت کشور جان خود را از دست دادند. این نظام با این هزینه‌ها در دست من و شما قرار دارد و دین خود را نسبت به این نظام بدانید. نظام جمهوری اسلامی امروز کشور را به مرحله‌ای از درخشندگی رسانده است که بدیل آن را نمی‌توانید پیدا کنید.

گفتنی است: این مراسم به همت مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه و انجمن اسلامی دادگستری و به میزبانی دادگستری استان تهران و با حضور دادستان کل کشور، دادستان انتظامی قضات، رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد و برخی چهره‌های قضایی نیز در این مراسم حضور داشتند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    فقط نمونه انرا در اتیوپی می توان پیدا کرد

  • نازی ناز کن که نازت
    0

    آره انقدر درخشنده است که قبل میگفتی روزه نمیگیری مردم تعجب میکردن

    اما الان بگی روزی میگیری تعجب میکنن.

    دین و ایمون مردم‌ ازشون گرفتن
    پولشونو گرفتین
    حق های اولیه شونو گرفتین
    چی دادین؟
    موشک؟ دیدیم چقدر ازشون استفاده میکنین
    صد بار حمله تروریستی کردن شما هیچکاری نکردین
    نهایتش اینه هواپیما مسافربری باهاش بزنین
    روز قیامت (اگه روز قیامتی باشه) به خدا قسم ازتون نمیگذرم.
    پدر ۳تا بچه ام. بچه هام ۲سال بهم میگن چرا دیگه گوشت نمیخوریم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سیر از گرسنه خبر ندارد سواره از پیاده

  • حمید
    0

    الله اکبر

  • ناشناس
    0

    چرا اتفاقا یه نمونه ازش توی کره شمالی پیدا میشه. کپی برابر اصل.

  • ناشناس
    0

    لطفا درخشندگیش را کمتر کنید کور شدیم

  • شین
    0

    چشمت و میزنه

  • ناشناس
    0

    سرتونو مثل کبک کردین زیر برف.انگار مسابقه هست.هر کی شعار و جمله اش متوهمانه تر و تخیلی تر و اغراق آمیز تر،امتیازش بیشتر.

  • محمود
    0

    برای شما و ‌امثال شما که خیلی وقته خره مراد رو سوار شدین و قصد پیاده شدن ندارید بسیار درخشان‌تر از درخشانیه که فرمایش کردین

  • ناشناس
    0

    خوش به حالت حاج آقا نفست از جای گرم در میاد خبر نداری از وضع زندگی مردم ،،،،،به مرحله ای از درخشندگی رسیده مملکت که نگو ونپرس ،واقعا جواب خدا را چی می دهید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خوب خبر دارند به روی خود نمی اورند

  • ناشناس
    0

    حتما شوخی میکنی

  • ناشناس
    0

    از قیمت دلار معلومه حاجی

  • ناشناس
    0

    بریم مهشد
    عمو پنجعلی

  • ناشناس
    0

    چه رویی واقعا

  • ناشناس
    0

    چقدر عسل خوردی تا این جمله را ساختی

  • ناشناس
    0

    ای بی بدیل بیا توی خیابون های جنوب شهر

  • مهدی
    0

    واقعا ساقیِ اینا کیه؟؟کلا توهم میزنن

  • ناشناس
    0

    از طلا«درخشندگی» بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید !

  • خمارم
    0

    حاج آقا به جان خودم من همین الان که این پیام می نویسم خمارم
    لطفا از آن جنس نابی که میزنی ذره ای ما را هم مهمان کن

  • ناشناس
    0

    ایشون راست میگن من یادمه ملا باخر میومد خونه بابا بزرگم تا صدقه بگیره ازش .خرسوار بنز سوارشده کوخ نشین بودند کاخ نشین شدند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها