خط و نشان قاطعانه سردار تنگسیری:

اگر نفت ما رابدزدند یا نفتکش را در هرجای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می کنیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران مطرح کرد:انگلیسی‌ها سال‌های سال نفت و منابع غنی سرزمین ما را به غارت بردند. در جریان جنگ جهانی بیش از ۹ میلیون نفر از مردم ما کشته شدند در صورتی که ما بی طرف بودیم.

اگر نفت ما رابدزدند یا نفتکش را در هرجای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می کنیم

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی به مناسبت ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت ایران اظهار کرد: جوانان ما باید تاریخ معاصر را بخوانند تا به ارزش داشته‌هایمان پی ببرند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به ظلم و جنایت های انگلیس به مردم ایران، تأکید کرد: انگلیسی‌ها سال‌های سال نفت و منابع غنی سرزمین ما را به غارت بردند. در جریان جنگ جهانی بیش از ۹ میلیون نفر از مردم ما کشته شدند در صورتی که ما بی طرف بودیم.

سردار تنگسیری با اشاره به ماجرای ملی شدن نفت ایران گفت :زمانی که نفت ملی شد انگلیسی ها ایران را ترک کردند و خودشان به عراق و کارگرهای هندی را به هندوستان فرستادند، دولت وقت متوسل به ایتالیا شد و پالایشگاه را به ایتالیا واگذار کرد.

وی ادامه داد: جوانان ما باید بدانند تا آن زمان در صنعت نفت ما ایرانی ها کارگرهای ساده و پایین ترین طبقه شغلی بودند و حق نداشتند در کوچک‌ترین مسائل فنی و مدیریتی وارد شوند. به همین خاطر وقتی انگلیسی ها رفتتد هیچ کس حتی ایتالیایی ها قادر به راه اندازی پالایشگاه نبودند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: دولت ایران برای اینکه نفت را بفروشد مجبور می شود ۳ نفتکش ایتالیایی را بارگیری کند. بعد از بارگیری نفتکش ها زمانی که وارد اقیانوس هند شدند انگلیسی ها هر سه را توقیف می کنند، خبر به شاه ایران می‌رسد. شاه از روی وادادگی می گوید بگویید انگلیس یک نفتکش را بر دارند و دوتای دیگر را آزاد کند و انگلستان قبول نمی کند و شاه ایران می گوید پس بگویید دوتا نفتکش را به انگلیسی ها بدهند.

سردار تنگسیری گفت: اما امروز جوانان همین سرزمین به برکت انقلاب اسلامی و جرات و روحیه خود باوری که حضرت امام خمینی (ره) در دل ما نهادینه کرد با سربلندی در مقابل استکبار ایستاده اند. الان با رهبری فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مد ظله العالی) با همان ادبیات با استکبار وارد صحبت می شویم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان کرد: اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش ما را در هر جای این دنیا توقیف کنند مقابله به مثل می کنیم. دیگر گذشت زمانی که برای غارت اموال مردم نجیب ایران اسلامی بیگانه‌ای گردن‌کشی کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    1

    ادم باش تا نبرند اون ارزاوری برای شرط گذاری برای رسیدن به مردمه مثل ارزی که ازقطرباشرط بیماران پروانه ای ازادشد وخرج نزول خوری وسهمیه وسرکوب پرستی وچپاول شد من به عنوان ایرانی راضیم نفت روببرند

  • 🐜
    0

    زمان آریامهر هیچ کشوری جرأت نداشت ب آب و خاک و آسمان ایران زمین نگاه چپ کند روحش شاد صاحب منطق بین المللی بود شاه بود شاه!!!

    نظرات شما -
    • M
      4

      برو تاریخ بخون بعد درباره پهلوی بنویس پهلوی جونت آرارات داد به ترکیه هیرمند داد به افغانستان بحرین داد به عرب های نفت خور حوزه خلیج فارس.شوروی در نیمه شمالی و انگلیس در نیمه جنوبی ایران داخل شهرها رژه رفتند گندم و سیلوهای ایران غارت کردند این اتفاقات در زمان پهلوی افتاد، خیلی هم جرات داشتند و ایران غارت کردند،،، احمق های غربی و آمریکای تروریست خیال کرده ایران ایران شصت سال پیش است، نمی دانند ایران الان ایران سردار سلیمانی هاست که زدن تو دهن غربی ها و دست خبیثشون از ایران عزیز کوتاه کرده اند.

  • ناشناس
    0

    هاها!! تاریخ معاصر و گذشته را خوانده ایم!! فقط مظلومیت مردم را درآینه تاریخ می بینم و بس

  • ناشناس
    1

    اره بابا تو وامثال تو که مشکلی براتون پیش نمیاد ما ملت بد بخت باید جورشا بکشیم . غم چی داری نان مسکن بهداشت کار؟ بایدم رجز بخونی تازه کاسبیم میکنی .

  • ناشناس
    0

    نفت مال شما نیست مال مردم ایرانه

    نظرات شما -
    • شهروند ثروتمند شهروند فقیر
      0

      نفت ملی رو پس می گیریم هیچ نمی ریم همین‌جا هستیم

  • ناشناس
    0

    حالا چه قریبه نفت ماروبذده چه سران کشوربه حال مردم چه فرقی میکنه

  • حسن
    0

    بخدا دیگه از دستتون خسته شدم

  • حسن سلیمی
    1

    اره دیگه نفت شما هست دیگه....؟........

  • مرتضی رضائی
    1

    درود خدا بر سردار تنگسیری

  • علی
    0

    انگایس ببره بهتره تا شما بخوری یه آب هم روش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها