انتقاد روسیه از کشور آمریکای جنوبی به دلیل تسلیم در برابر فشارهای آمریکا

مسکو کشور آمریکای جنوبی را به دلیل تسلیم شدن در برابر فشارهای آمریکا برای تسلیحات مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد روسیه از کشور آمریکای جنوبی به دلیل تسلیم در برابر فشارهای آمریکا

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که اکوادور با تسلیم شدن به خواسته‌های آمریکا برای ارائه تجهیزات نظامی قدیمی روسیه، تصمیم عجولانه گرفته است.

روز سه‌شنبه، دانیل نوبوآ، رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرد که کشورش علی‌رغم اعتراض‌های مسکو، تجهیزات نظامی قدیمی ساخت روسیه را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد و مدعی شد که این تجهیزات، مواد جنگی نیستند، بلکه «ضایعات» هستند. او تاکید کرد که این بدان معنا نیست که اکوادور توافقات بین‌المللی را نقض می‌کند و استدلال کرد که آنها فقط در مورد سخت افزار نظامی اعمال می شوند نه قراضه. زاخارووا در گفتگو با روزنامه روسی ایزوستیا این دیدگاه را رد کرد و گفت: «شریکای ما به خوبی از مفاد قراردادها آگاه هستند، از جمله تعهد به استفاده از اموال عرضه شده فقط برای اهداف ذکر شده و عدم انتقال آن به شخص ثالث بدون کسب موافقت مناسب از طرف روسیه.»

این سخنگو مدعی شد که اکوادور تصمیم عجولانه‌ای تحت فشار جدی ذینفعان خارجی گرفته است.

او افزود که اگر تجهیزات ساخت روسیه واقعا قراضه بود، ایالات متحده پیشنهاد تعویض آن را نمی‌داد.

نوبوآ قبلاً گفته بود که اکوادور در ازای دریافت تجهیزات ساخت آمریکا به ارزش 200 میلیون دلار، سخت افزار قدیمی روسیه و اوکراینی خود را به آمریکا می‌دهد.

ولادیمیر اسپرینچان، سفیر روسیه در اکوادور، ماه گذشته هشدار داد که مسکو تحویل تسلیحات به آمریکا را به عنوان اقدامی غیردوستانه تفسیر خواهد کرد.

ویکتور بوندارف، معاون اول کمیته دفاع سنای روسیه گفت که اکوادور با ارسال تسلیحات به آمریکا، وضعیت بی‌طرف خود را در مناقشه اوکراین نقض خواهد کرد. او استدلال کرد که حتی اگر سخت افزار عملیاتی نباشد، در نهایت راه خود را به کی‌یف پیدا می‌کند، که می‌تواند از آن برای قطعات یدکی استفاده کند.

واشنگتن اذعان کرده است که در بسیاری از نقاط جهان از جمله آمریکای مرکزی و جنوبی و دریای کارائیب به دنبال سلاح‌های دوران شوروی بوده است. ژنرال لورا ریچاردسون، فرمانده فرماندهی جنوب ایالات متحده، سال گذشته گفت: ما با کشورهایی که تجهیزات روسی دارند کار می‌کنیم تا یا آن را اهدا کنند یا برای تجهیزات ایالات متحده جایگزین کنند. روسیه نسبت به تامین تسلیحات اوکراین هشدار داده و گفته است که بدون تغییر در نتیجه، درگیری را طولانی تر می‌کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    فقط اعدام

  • ناشناس
    0

    هر چهار نفر باید درمله عام قصاص شوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرا قضات در برابر اینها وا میدهند ؟ چرا حمایتشان می کنند ؟ علتی دارد ؟

  • بهلول
    0

    سیستم قضایی ضعیفه وگرنه چرا هرروز باید چنین اتفاقی توی مملکت اسلامی بیافته... فک کنید فرزندان خودتون هستن...
    فقط اعدام در ملا عام...

  • ناشناس
    0

    آهای ، شماها چرا لنگش نمی کنید ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها