شوخی نوه امام با سیدمحمد خاتمی/ آقایان خامنه‌ای و هاشمی، پدران انقلاب‌اند/ بازخوانی خاطرات آیت‌الله هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیستم آذر سال ۷۹ درباره دیدار با نوه امام، سفیر سابق ایران، یک عضو ناجا و ... نوشته‌ و به برخی از اخبار بین‌المللی اشاره کرده‌ است.

شوخی نوه امام با سیدمحمد خاتمی/ آقایان خامنه‌ای و هاشمی، پدران انقلاب‌اند/ بازخوانی خاطرات آیت‌الله هاشمی

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی در ۲۰ آذرماه ۱۳۷۹ را می‌خوانید.

خانم لیلا بروجردی، نوه امام، [رئیس کمیته بانوان و جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام]، آمد.گفت، نظراتی در مورد مسئله عُسر و حَرَج [= سختی و مشقت] در طلاق دارند که اخیراً به مجمع ارجاع شده که می‌فرستند و اخیراً در یک جلسه سخنرانی برای خانم‌ها گفته که امام محور انقلاب‌اند و آقایان خامنه‌ای و هاشمی، پدران انقلاب‌اند. بعضی‌ها گفته‌اند، چرا از آقای [سیدمحمد] خاتمی، مطلبی نگفته و او [به‌ شوخی] جواب داده که آقای خاتمی هم داماد انقلاب باشد.

آقای [نعمت‌الله] قادری، سفیر سابق‌مان در تانزانیا آمد وگفت، در دفتر تحقیقات وزارت امورخارجه، روی آفریقا کار می‌کند و مجله‌ای بنا نهاده‌ که اولین شماره آن را آورد.گفت، در دولت، توجه به آفریقا کم شده و بسیاری از تصمیماتی که در سفر شما به آفریقا گرفته شد، راکد مانده و اخیراً در جلسه سُفرای کشورهای آفریقایی به وزارت امورخارجه اعتراض‌کردند که چرا مثل دولت سازندگی، به آفریقا توجه نمی‌کنند؟

آقای [کیومرث] ابویی، از ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. مدیرکل [اداره‌ مبارزه با] مواد مخدر شده است. نظراتی دربارۀ قانون و ساختار مبارزه با موادمخدرکه در مجمع [تشخیص مصلحت نظام] مطرح است، ارائه داد. گزارشی هم از وضع کالاهای قاچاق داد و گفت، تصمیماتی که در دولت سازندگی گرفته شده، مشکل را حل‌کرده، ولی دولت فعلی توجه لازم را برای پیگیری این بخش ندارد. ضمناً از اینکه فرمانده ناجا [= نیروی انتظامی]، مثل قبلی‌ها، تعدادی از فرمانده‌هان سپاه را با خودآورد، انتقاد داشت وگفت، به نیروهای لایق ناجا برمی‌خورد و باعث دلسردی می‌شود.

وزرا و معاونان و مشاوران کابینه‌ام، همراه با اعضای خانواده‌شان، افطار در باشگاه ریاست‌جمهوری میهمانم بودند. بعد از افطار، چندکلمه‌ای صحبت‌کردم و به آنها خوشامد گفتم. از آنجا برای عیادت از مجروحان فلسطینی که اخیراً برای معالجه به ایران آمده‌اند، به بیمارستان بقیه‌الله رفتیم. درکنار تخت هر ۱۴ نفرشان توقف‌ کردم و احوال‌پرسی نمودم. اغلب و معمولاً یک همراه داشتند. در مورد شغل و تحصیل و نوع مجروحیت، سؤالاتی کردم. روحیه‌ها خوب است. چند نفر قطع نخاعی دارند. مدتی در بیمارستان‌های منطقه بوده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند. دکترها گفتند، وضع معالجه آنها مناسب نیست. سپس مصاحبه‌ای با صداوسیما نمودم. [آقای صلاح زواوی]، سفیر فلسطین هم همراه بود. سپس وضع کلی بیمارستان را پرسیدم گفتند، با حدود ۶۰۰ تخت و داشتن همه تخصص‌ها و امکانات و ضریب ۸۰ درصد اشغال، وضع خوبی دارند.

در آمریکا، دادگاه عالی فدرال، رأی دادگاه عالی فلوریدا، در خصوص شمارش‌دستی آرا را نقض‌کرده و خواسته که به طرفین برای صدور حکم نهایی فرصت بدهند. امید [جرج] بوش، [نامزد حزب جمهوریخواهان]، دوباره تقویت شد و اَل‌گور، [نامزد حزب دموکرات] به تکاپو افتاده است. ایهود باراک، نخست‌وزیر اسرائیل استعفا داده و تفسیرهای گوناگونی می‌شود. فلسطینی‌ها، به حساب پیروزی خودشان گذاشته‌اند؛ تفسیرهای دیگری هم وجود دارد.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها