عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

عمده تخلف فساد چای دبش در زمان حضور ساداتی‌نژاد در وزارت کشاورزی رخ داده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره پرونده فساد چای می گوید: بدون اینکه بررسی شود آیا ارز تخصیص‌داده‌شده در جای خود هزینه شده یا نه، هر بار مجددا ارز ترجیحی به شرکت چای دبش داده شده و عمده تخلف هم در همین جا شکل گرفته است.

عمده تخلف فساد چای دبش در زمان حضور ساداتی‌نژاد در وزارت کشاورزی رخ داده است

جلال محمودزاده با بیان اینکه من حدود دو ماه قبل در مورد تخلفات شرکت چای دبش گزارشاتی را دریافت کردم، اظهار کرد: آن زمان من از نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در این مورد سوال کردم و خواستم به این موضوع رسیدگی شود. 

وی افزود: هیچ بخشی از این تخلف مربوط به دوران وزارت نیکبخت نمی‌شود و عمده آن به زمان حضور ساداتی‌نژاد در وزارت کشاورزی و مقداری هم به قبل از آن برمی‌گردد. اکنون دستگاه‌های نظارتی، قوه قضائیه و کمیسیون کشاورزی مجلس در حال پیگیری این موضوع است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تا کنون چندنرخی بودن ارز فسادهای زیادی را ایجاد کرده است، گفت: شاید تخلفات دیگری هم صورت گرفته که هنوز مشخص نیست. اکنون وزارت کشاورزی اعلام کرده است که هر اطلاعاتی که در مورد چگونگی تخصیص ارز به شرکت‌ها لازم باشد را در اختیار نهادهای نظارتی قرار می‌دهد. 

محمودزاده اضافه کرد: اساسا تخصیص ارز ترجیحی به این شکل است که ثبت سفارش شرکت‌ها برای دریافت ارز به بانک مرکزی ارجاع داده می‌شود و پس از تخصیص ارز به هر شرکتی، بانک مرکزی بررسی می‌کند که آیا این ارز در جای خود هزینه شده است یا خیر و بعد برای بار دوم به آن شرکت ارز ترجیحی داده می‌شود. در حالیکه برای شرکت چای دبش بدون اینکه بررسی شود آیا ارز تخصیص‌داده‌شده در جای خود هزینه شده یا نه، هر بار مجددا ارز ترجیحی به این شرکت داده شده و عمده تخلف هم در همین جا شکل گرفته است.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ترک
    0

    این گرگها سالهاست با گله اشناست

  • 🐜
    0

    دزدان چای دبش پشت گرمی گردن کلفتی دارند که نامش را افشاء نمی‌کنند!!!

  • ناشناس
    0

    هر جا انحصار هست رانت و فساد آنجا لانه کرده ملت و کشور را تهدید خواهد کرد انحصار در صنعت خودرو انحصار در صادرات کالا و خدمات انحصار در وکالت پزشکی و مهندسی .انحصار در شکر.انحصار در نهادهای دامی و قس علیهذا..

  • ناشناس
    0

    مگر اولین اختلاسه؟ ما تو این حکومت اونقدر اختلاس دیدیم که دیگه نسبت بهش سِر شدیم نه اولین بوده نه آخری یه سفره پهنه اونایی که دورش جمعن ه هرکی هرچقدر تونست برمیداره .

  • خاکستری
    0

    ما فکر می‌کردیم آقای ساداتی نژاد گول اطرافیان خود را خورده که آمار دام زنده موجود را به او اشتباه داده اند و مجوز صادرات دام زنده را از روی نا آگاهی صادر کرد در حالی که قضیه چای نشان داد ما رای دهندگان به این دولت گول خورده های واقعی هستیم!!!

  • بازنشسته
    0

    پول ها را بردند و خوردند و یک لیوان هم چای دبش هندی روش خوردند.

  • ناشناس
    0

    پیگیری نمیخواد کار اون منشیه واون نگهبان دم در بوده اعدامشون کنید !

  • ناشناس
    0

    مشکا اینه اک اینا اختلاس ورانت ودزدی ووو بحساب نمیاد .این حق دفاع از حکومته .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها