یک نشریه ایتالیایی مدعی شد؛

اکنون روسیه اقدام به تولید نسخه خود از پهبادهای ایرانی می کند

نشریه ایتالیایی کوریره دلاسرا نوشت: روس ها همچنان با استفاده از پهبادهای ایرانی که البته اکنون بازسازی شده اند، به بمباران اوکراین ادامه می دهند. به تازگی این امر در اودسا اتفاق افتاد. جزئیاتی جالب در خصوص این سلاح توسط یک گزارش سازمان تحقیقاتی Conflict Armament Research انتشار یافت.

اکنون روسیه اقدام به تولید نسخه خود  از پهبادهای ایرانی  می کند

محققان بریتانیایی با بررسی بقایای بدست آمده از مناطق جنگ به این نتیجه رسیدند که مسکو شروع به تولید نسخه خود از پهباد شاهد 136 نمود که در ابتدا تهران به میزان فراوانی به آن فروخته بود. این پهباد نام گران 2 نام گرفته است.

تکنیسین ها  مجددا اجزایی از آن را بر ابزارهای مشابه سوار کردند و موفق شدند با تغییر مواد و علی رغم تحریم ها اجزایی را از غرب وارد کنند. هدف مشخص است: در اختیار ارتش روسیه قرار دادن تعداد بسیار بالایی از پهبادها و تقویت زنجیره تولید آن.

پهبادهای شاهد جزء لاینفک یورش ها بوده که در کنار موشک های پیشرفته تر مانند کالیبر قرار می گیرند. آنها کندتر به شمار می آیند و از نظر جنگی همیشه قدرتمند نیستند. لیکن برای روسیه با امتیازاتی همراه بوده اند: انجام حملات سریالی، قیمتی نسبتا پایین، فشار بر دفاع ضدهوایی دشمن که ناگزیر به استفاده ی بیشتر از مهمات می باشد.

 این موسسه تحقیقاتی معتقد است که توافقی برای ساخت یک کارخانه شاهد در روسیه به امضا رسیده بود و سازمان اطلاعات آمریکا در این رابطه مکانی را نیز مورد شناسایی قرار داده بود: استان آلابوگا واقع در 600 مایلی شرق مسکو که تعداد بسیاری از ماشین آلات ایرانی وارد آنجا شدند. البته طبق تخمین های آمریکا در اواخر ماه ژوئیه افتتاح این کارخانه برای سال آینده پیش بینی شده بود. لیکن به نظر می رسد که تحقیقات بریتانیا نشان می دهد که زودتر افتتاح گردیده یا اینکه سایت های تولید دیگری وجود دارند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها