آغاز راهپیمایی روز قدس در ۱۰۰۰ شهر کشور/ ایرانی‌ها امروز مظلومیت مردم فلسطین را فریاد می‌زنند

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور باشکوه ‌اقشار مختلف مردم در تمام شهرهای ‌ایران اسلامی ‌با شعار "مرگ بر اسرائیل"‌و "مرگ بر آمریکا"‌ برای رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین ‌به گوش جهانیان آغاز شد.

آغاز راهپیمایی روز قدس در ۱۰۰۰ شهر کشور/ ایرانی‌ها امروز مظلومیت مردم فلسطین را فریاد می‌زنند

 با گذشت بیش از 44 سال از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، با ابتکار تاریخ‌‌‌ساز و تعیین‌‌‌کننده حضرت امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مسئله بین‌‌‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده ‌و موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و جبهه حامی اشغالگری را علی رغم هیمنه پوشالی خود  بیش از هر دوره تاریخی در ضعف و استیصال قرار داده است.

روز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شده است. امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. این پیام در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

اکنون به چهل و چهارمین سالگرد انتخاب روز قدس رسیده‌ایم؛ همان روزی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواسته که برای کوتاه کردن دست اسرائیل غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و از کلیه مسلمانان جهان دعوت کرده تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام کنند.

این گزارش از سراسر ایران اسلامی حکایت از حضور پرشور مردم در راهپیمایی دشمن‌شکن قدس از ساعات اولیه صبح دارد و با وجود اینکه ساعت شروع مراسم از ساعت 10 و در برخی شهرها ساعت 10:30 تا 11 اعلام شده بود، اما مردم از همان دقایق اولیه صبح در محل‌های تعیین شده حضور یافتند تا بار دیگر ‌با شعار "مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا" فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ‌از بین رفتن رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده را نوید دادند، اعلام کنند هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر رژیم صهیونیستی کم خواهد شد.

فریاد استکبار‌ستیزی مردم ملک سلیمانی روز قدس

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پر شور مردم انقلابی و آزادی‌خواه کرمان همزمان با سراسر کشور در دیار شهید‌ قدس حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت برگزار شد و مردم پایتخت مقاومت اسلامی بار دیگر با فریاد و خروش خود حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و انزجار خود را از مستکبران عالم و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در ملک سلیمانی همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور و گسترده مردم روزه‌دار برگزار شد و مردم دیار شهید سلیمانی با فریادهای"مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا"، ندای مظلومیت قدس شریف را فریاد زدند.

این مراسم در شهر کرمان از چهار راه توحید با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینه ولی‌فقیه در استان کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، پورابراهیمی و زاهدی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان، رئیس کل دادگستری استان کرمان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آغاز شده و مردم کرمان مسیر راهپیمایی را به طرف مصلای بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان ادامه دادند.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در 50 نقطه سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، راهپیمایی روز جهانی قدس دقایقی قبل با حضور گسترده مردم شیعه و سنی در 50 نقطه جمعیتی استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

مردم روزه‌دار شیعه و سنی زاهدان از دقایقی قبل با تجمع چشمگیر در میدان آزادی محل آغازین راهپیمایی با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات استکبار جهانی و در رأس آن رییم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با تجمع مردمی در میدان آزادی از ساعت 10 آغاز شد و در ادامه راهپیمایی کنندگان از میدان آزادی به سمت خیابان آزادی و سپس مسجد جامع حرکت می‌کنند و در نهایت این راهپیمایی با قرائت قطع‌نامه در مصلی قدس پایان خواهد یافت.

خروش بوشهری‌ها در دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر‌، در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف جهان راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار شد و مردم آزاده فریاد آزادی قدس شریف، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات کودک‌کشان صهیونیستی سر دادند.

مردم روزه‌دار بوشهری در نقاط مختلف استان در شهرها و روستا با خیابان‌ها آمدند و حماسه دیگری در حمایت از ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین و ابراز انزجار از اسرائیل غاصب خلق کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان بوشهر از خیابان امام خمینی (ره) مقابل مسجد توحید آغاز شد و تا مصلا نماز جمعه ادامه داشت.بوشهری‌ها در کناره آبراهه خلیج‌فارس یک صدا فریاد آزادی فلسطین و مسجدالاقصی از چنگال رژیم اسرائیل غاصب و حمایت از ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین سر دادند.

در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر، شرکت‌کنندگان با شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل، بیت‌المقدس قبل مسلمین   رها شود از سلطه غاصبین،  قدس نماد وحدت اسلام است - میراث جاودانه امام است، مانند رهبر خود آزاده‌ایم آزاده - برای محو دشمن آماده‌ایم آماده، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد - ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، در آخرین جمعه ماه خدا - آید صدای مرگ بر آمریکا، قدس تبلور شکوه دین است - نشانگر وحدت مسلمین است، خون سلیمانی ما می‌جوشد - ملت علیه دشمنان می‌خروشد، امروز روز قدس و روز دین است - تجلی قدرت مسلمین است، مثلث شوم و پلید ابلیس - آمریکا و اسرائیل و انگلیس، قدس نماد وحدت اسلام است - میراث جاودانه امام است در مصلا جمعه بوشهر تجمع کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در اصفهان آغاز شد

مراسم گرامیداشت این روز جهانی، دقایقی پیش با حضور پرشور شهروندان و مسئولان اصفهانی در میدان امام خمینی(ره) آغاز شده و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال شاهد خروش معنادار مردم ظلم‌ستیز اصفهان است.

حرکت مردم شهیدپرور اصفهان از مسیرهای هشتگانه به محل تجمع رخدادهای بزرگ تاریخی، یعنی میدان امام(ره) آغاز شده و این مردم همیشه در صحنه در آنجا ضمن حفظ انسجام و نشان دادن اتحادشان به مردم سراسر جهان، فریاد حمایت از مظلومان عالم به ویژه مردم فلسطین را سر می‌دهند. مسیرهای منتهی به محل تجمع مردم پیش از شروع مراسم میزبان گام‌های محکم راهپیمایان بوده است.

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران

IMG_20230414_104555_274

IMG_20230414_104555_849

IMG_20230414_104555_802

IMG_20230414_104555_038

در حال تکمیل است...

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    احسنت بر ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران!!
    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران، اگر صدای شکستن استخوان هایشان زیر بار تورم گوش فلک را هم کر کند دست از حمایت از آرمان های جناب آقای دکتر سید بشار اسد و جناب آقای دکتر سید شیخ حسن نصرالله و جناب آقای دکتر سید شیخ زیگزاگی و انصار ا... یمن و حشرالشعبی و ...‌‌ برنخواهند داشت!!!! نصر من الله و فتح قریب

  • رابی
    0

    حجاب در فلسطین آزاد است و زنان فلسطینی با بیکنی در کنار ساحل در حال آفتاب گرفتن هستند.
    در فلسطین واردات تمام خودرها آزاد است و قیمت خودرو در آنجا یک پنجم ایران است.
    مردم فلسطین مجبور نیستید پراید سوار شوند و سالیانه ۱۷ هزار نفر از فلسطینی ها به خاطر خودرهای بی کیفیت ساخت داخل کشته‌ نمی شوند.
    واردات واکسن فایزر و مدرنا در فلسطین آزاد است و میزان مرگ و میر آنها بر اثر کرونا به اندازه ایران نیست.
    اسرائیل به مدارس دخترانه در فلسطین حمله شیمیایی نمی کند.
    هیچ کسی نمی تواند در زندگی شخصی دیگران دخالت کند.
    روزه خواری در فلسطین ممنوع نیست و جرم محسوب نمی شود.
    نرخ تورم در فلسطین بسیار پایین تر از ایران است.
    حالا مردم ایران مظلوم تر هستند یا مردم فلسطین؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها