صدور حکم حبس سنگین برای شاهزاده سعودی به دلیل انتقاد از بن سلمان

خبرگزاری آسوشیتدپرس فاش کرد، مقامات سعودی یکی از شاهزادگان این کشور را به دلیل انتقاد از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به ۳۰ سال حبس محکوم کردند.

صدور حکم حبس سنگین برای شاهزاده سعودی به دلیل انتقاد از بن سلمان

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا در گزارشی اعلام کرد، مقامات سعودی اوت ۲۰۲۲ شاهزاده عبدالله بن فیصل آل سعود را که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه نورس‌ایسترن بوستون است، به دلیل انتقاد از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به ۳۰ سال حبس محکوم کردند.

در این گزارش آمده است، دوستان شاهزاده عبدالله بن فیصل آل سعود اظهار کردند، او به ندرت به این  موضوع که عضوی از خاندان حاکم در عربستان است، اشاره می‌کند، از صحبت کردن درباره سیاست عربستان نیز خودداری می‌کند و ترجیح می‌دهد بر تحصیل، برنامه‌های شغلی و علاقه‌اش به فوتبال تمرکز کند.

اما به گفته برخی مقامات سعودی، پس از بازداشت شاهزاده زمیل، پسرعموی شاهزاده عبدالله بن فیصل در عربستان، او در تماس‌هایی از آمریکا موضوع را با نزدیکانش در میان گذاشت و در سفری که به عربستان داشت، به دلیل همین مکالمات بازداشت شد و حکم اولیه که ۲۰ سال حبس بود، در ماه اوت به ۳۰ سال حبس افزایش یافت.

پرونده شاهزاده عبدالله پیش از این رسانه‌ای نشده بود.

در طول پنج سال گذشته کنترل، تهدید و تعقیب ریاض علیه شهروندانش در آمریکا تشدید شده و سرکوب‌ها در این کشور در دوره محمد بن سلمان، حاکم واقعی این کشور تشدید شد.

طبق اعلام دفتر تحقیقات فدرال آمریکا و برخی گروه‌های حقوقی و نیز مصاحبه‌ها با اتباع عربستانی مقیم خارج، برخی از این عربستانی‌ها اعلام کردند که ماموران دفتر تحقیقات فدرال آمریکا به آنها توصیه کردند که به کشورشان بازنگردند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها