نگرانی از ظهور فاشیسم و افراط‌گرایی در دولت جدید ایتالیا

انتصاب هواداران خانواده «بنیتو موسولینی» نخست وزیر دوره فاشیست و انتشار عکس یک وزیر جوان که با بازوبند صلیب شکسته به عنوان اعضای تیم دولتی جدید معرفی شده است، نگرانی از ظهور دوباره فاشیسم و افراطی گرایی در دولت ایتالیا را برانگیخته است.

نگرانی از ظهور فاشیسم و افراط‌گرایی در دولت جدید ایتالیا

تارنمای پولیتیکو نوشت: این اتفاق موجی از خشم مبارزان ضد فاشیست را برانگیخته و احتمالا تلاش های ملونی برای ایجاد برند خود به عنوان یک رهبر میانه رو و قابل اعتماد در عرصه جهانی را تضعیف خواهد کرد.

این جنجال در برهه حساسی برای نخست وزیر جدید ایتالیا رخ می دهد، زیرا او این هفته خود را برای برای اولین دیدار با رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل آماده می کند.

ملونی وزرای جدید خود را روز دوشنبه معرفی کرد و آنها روز چهارشنبه سوگند یاد خواهند کرد. نخست وزیر جدید ایتالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که وزیرانش «بر اساس ملاک شایستگی» انتخاب شده اند. اما چندین انتصاب، اعتراض سیاستمداران مخالف و سازمان ضد فاشیسمی موسوم به ANPI را برانگیخته است.

«گلیزو بیگنامی» (Galeazzo Bignami) معاون جدید وزیر زیرساخت است که عکسی  از او با پیراهن مشکی و بازوبند صلیب شکسته منتشر شده است. وی  در زمانی که این عکس برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد،گفت این عکس ۱۰ سال پیش به شوخی در یک مهمانی از او گرفته شده است.

بیگنامی روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت می‌خواهد «شرم عمیقی» را که برای آن تصاویر احساس می‌کند، و به گفته او در یک محفل خصوصی گرفته شده است، تکرار کند و به طور کامل و بی‌قید و شرط توتالیتاریسم و رژیم متمرکز بر یک قدرت مرکزی را به هر شکلی و به‌ویژه مطلق‌گرایی ناشی از نازیسسم را محکوم می کند.

«آگوستا مونتارولی»یکی دیگر از وزیران جوان دولت ایتالیا است که عکس او در سفر به زادگاه موسولینی منتشر شده است. او با گروهی همراهی می شود که پرچم صلیب سیاه رنگی را حمل می کردند. نئوفاشیست های گروه های ملی گرای دست راستی از این پرچم استفاده می کنند.

ملونی خود رهبر حزب برادران ایتالیا است؛ حزبی که در جنبش اجتماعی پسا فاشیست ایتالیا (MSI) ریشه دارد. اما ملونی در ماه های اخیر تلاش کرده نشان دهد که از فاشیسم فاصله گرفته است.

او  هفته گذشته در اولین سخنرانی خود در پارلمان ایتالیا گفت که «هرگز با هیچ رژیم ضد دمکراتیک از جمله فاشیسم همدردی نکرده است».

پولیتیکو نوشت بعید به نظر می رسد که این انتقادها تاثیری در میزان محبوبیت ملونی در نظرسنجی ها داشته باشد. از زمان انتخابات سپتامبر محبوبیت او ۳۰ درصد افزایش یافته است.

«دانیلا آلبرتازا» استاد علوم سیاسی دانشگاه «سورِی/Surrey» دانشگاه تحقیقاتی عمومی در گیلدفورد، انگلیس گفت: این اتفاقات در داخل ایتالیا چندان مهم نیست. بسیاری از راست گراها در این کشور تصور می کنند که موسولینی مربوط به گذشته است و مسائل این چنینی را نباید جدی گرفت. به طور کلی ملونی از فاشیسم فاصله گرفته است. در خارج از ایتالیا این اتفاقات مشکل آفرین است.

این استاد دانشگاه گفت: ملونی باید خیال جامعه بین المللی را از ایتالیا آسوده کند. اما این اتفاقات ساختگی نیستند و اجازه چنین آسودگی را نمی دهد. به نظر من او باید موضع قوی تری اتخاذ کند زیرا چنین اتفاقاتی در خارج از ایتالیا بیش از داخل این کشور وجهه او را تخریب می کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها