مصطفی کواکبیان در گفتگو با خبرفوری:

باید در قانون اساسی ذکر شود که رهبری موروثی نمی‌شود/ فراماسونر دانستن میرحسین موسوی، توهین به امام خمینی است/ زاکانی چه برتری نسبت به من داشت که تایید صلاحیت شد؟

نماینده پیشین مجلس در کفتگو با خبرفوری درباره مسائل مهم مطرح در کشور به اظهارنظر پرداخت.

باید در قانون اساسی ذکر شود که رهبری موروثی نمی‌شود/ فراماسونر دانستن میرحسین موسوی، توهین به امام خمینی است/ زاکانی چه برتری نسبت به من داشت که تایید صلاحیت شد؟

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و از چهره های اصلاح طلب، گفت‌وگویی جذاب با خبر فوری داشته است که بخشهایی از آن را در ادامه می‌خوانید :

باید در قانون اساسی ذکر شود که رهبری موروثی نمی‌شود

کواکبیان در پاسخ به این سوال که چرا سرنوشت همه روسای جمهور ما تلخ است، گفت: قانون اساسی ایران مشکل دارد کواکبیان  و باید در آن بازنگری شود.

وی افزود: طبق قانون اساسی، بعد از رهبری بالاترین مقام رییس جمهور است و قدرت اول اجرایی را دارد. در نتیجه باید اختیارات لازم را داشته باشد در حالیکه عملا اختیارات لازم را ندارد. ما نمی‌خواهیم نظام تغییر کند بلکه می‌خواهیم بر اساس اصل ۱۷۷ تغییرات صورت بگیرد و مشخص شود نظام ما پارلمانی است، نیمه پارلمانی است یا ... .

کواکبیان ادامه داد: هیچ‌کس تا حالا ادعا نکرده که ولایت فقیه موروثی شود،اما چه اشکالی دارد که در قانون اساسی ذکر شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ساختار حقوقی سبب شده است همه روسای جمهور به چالش بخورند و حتی دوستان اصولگرا نیز موافق بازنگری در قانون اساسی هستند.

او یادآور شد: بنده معتقدم که در ۲۵ مورد نیاز به اصلاح قانون داریم و بهتر است رفراندوم بگذاریم و وارد جمهوری سوم شویم.

این قسمت از گفت‌وگو را در ادامه ببینید.

فراماسونر دانستن میرحسین موسوی، توهین به امام خمینی است

کواکبیان گفت: بعضی از آقایان وقتی بحث موروثی شدن ولایت فقیه پیش آمد، گفتند که گوینده آن فراماسونر است که توهین به امام خمینی است زیرا ایشان تا لحظه آخر از میرحسین موسوی حمایت کرد.

وی افزود: بعضی ها انگار نمی‌خواهند باور کنند روز قیامتی وجود دارد.

این بخش از گفت‌وگو را ببینید.

مصوبه‌های مجلس متناسب با مطالبات مردم نیست

مصطفی کواکبیان در مورد مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم، مجلس حداقلی است. طبق آمارهای رسمی فقط ۴۰ درصد مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند، یعنی ۶۰ درصد غایب بودند.

این چهره اصلاح‌طلب افزود: فقط ۱۸ درصد مردم تهران در انتخابات شرکت کردند و نفر اول تهران به اندازه من که نفر ششم دوره گذشته بودم رای آورد، لذا این نکته برای مجلس بسیار منفی است و امیدواریم راهکارهایی ارائه دهند که در انتخابات بعدی مردم بیشتر شرکت کنند.

او بیان داشت: مصوبات مجلس متناسب با مطالبات و نیازهای مردم نیست و مباحثی را مطرح می‌کنند که بر اساس هماهنگی های خودشان است. مثلا در مورد رتبه بندی معلمان یا مساله بازنشستگان یا بحث ارز ترجیحی کاملا فرمالیته عملا می‌کنند و مردم خودشان می‌توانند قضاوت کنند.

شرح این روایت را در گفت‌وگو با خبرفوری ببینید.

بانیان وضع موجود، مجموعه نظام است / زاکانی چه برتری نسبت به من داشت که تایید صلاحیت شد؟/ سرنوشت روحانی ختم به خیر شد

مصطفی کواکبیان در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند انتخابات ۱۴۰۰ رقابتی بوده است. حتی آن دو نفری که مواضع متفاوتی نسبت به پوششی ها داشتند از طرف جبهه اصلاحات تایید نشده بودند. یعنی یک جبهه به طور کامل کنار گذاشته شد. وقتی آرای باطله دوم می‌شود مشخص است رقابتی وجود ندارد.

وی افزود: از شورای نگهبان خواستم دلیل رد صلاحیتم را اعلام کنند اما گفتند شما در مورد مقرر اقدام نکردید.

کواکبیان گفت: پرسیدم آقای زاکانی چه برتری نسبت به من داشت که تایید صلاحیت شد؟ 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری که در سال ۹۷ گفته بود که خدا سرنوشت آقای روحانی را ختم بخیر کند، معتقد است که تا اینجای کار این دعایش مستجاب شده است.

او بیان داشت: برخی از دوستان دولت جدید از عبارت بانیان وضع موجود استفاده می‌کنند و خواستار محاکمه این افراد هستند، در حالیکه بانیان وضع موجود مجموعه نظام است و فقط دولت نیست.

این بخش از گفت‌وگو را ببینید.

احمدی‌نژاد هر کاری می‌کند که بیشتر دیده شود / هر چه زمان می‌گذرد به عظمت هاشمی رفسنجانی بیشتر پی می‌بریم

کواکبیان در واکنش به این سوال خبر فوری که تعریفی یک جمله ای برای این اسامی داشته باشید، پاسخ‌هایی در واکنش به هر چهره داشت:

لاریجانی

علی لاریجانی بعد از رد صلاحیت دارد مثل ما حرف می‌زند، در حالیکه قبلا با همه مواضع ما مخالف بود.

جهانگیری

من شنیدم آقای جهانگیری در حال کمک به دولت رئیسی است و عنصری خدمت گذار است.

احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد هر کاری می‌کند بیشتر دیده شود، به ضررش تمام می‌شود.

حسن خمینی

به عنوان یادگار حضرت امام، جایگاه مهمی دارند که باید قدر این جایگاه را بدانند.  

هاشمی رفسنجانی

هر چه پیشتر می‌رویم به نکات راهگشای ایشان و عظمت شخصیت شان بیشتر پی می‌بریم.

فائزه هاشمی

فائزه هاشمی تندروی‌هایی دارد و باید به موقعیت پدرش توجه کند.

آذری جهرمی

آذری جهرمی وزیر جوانی بود که خیلی با هم ارتباط نداریم.

حسین شریعتمداری 

من به آقای اژه ای گفتم که آیا تیتر ایشان مبنی بر اینکه بعد از سلمان رشدی نوبت ترامپ و پمپئو است، آیا یا سیاست های نظام همخوانی دارد؟ اگر این تیتر را ما می‌زدیم مواخذه می‌شدیم. در واقع شریعتمداری یک مصونیتی دارد که ما نداریم.

احمد توکلی

احمد توکلی شخصیت فکور و دلسوز نظام هستند.

محمدرضا عارف

در مجلس با دکتر عارف همکار بودیم اما بعد از آن رابطه‌ای نداریم.

فراکسیون امید

فراکسیون امید مشکلات زیادی داشت و می‌توانست بهتر عمل کند و آقای لاریجانی در پیش نرفتن امور بی‌تاثیر نبود.

سعید جلیلی 

می‌گویند سعید جلیلی دولت سایه تشکیل داده است.

آیت الله جنتی 

دعا می‌کنیم خدا طول عمر آقای جنتی را زیاد کند.

این قسمت از گفت‌وگو را ببینید.

دو سال است که در صدا و سیما ممنوع‌الحضور هستم

مصطفی کواکبیان گفت: برای اداره صدا و سیما قانون نداریم و هر چه در مجلس تلاش کردیم برای صداوسیما قانون وضع کنیم، نتوانستیم.

وی افزود: شبکه الجزیره در سراسر دنیا کلا ۳ هزار کارمند دارد ولی صدا و سیما ۳۵ هزار پرسنل دارد، در حالیکه حاصل عملکرد سازمان این است که بشدت دچار افت مخاطب شدند که فضای مجازی به صدا و سیما تنه می‌زند.

او گفت: صداوسیما نباید صرفا بلندگوی افراد یک جناح باشد، بلکه باید سخنگوی نظام باشد.

کواکبیان بیان داشت: دو سال است که در صداوسیما ممنوع الحضور هستم.

این بخش گفت‌وگو را ببینید.

نمایندگان مجلس به جای شوآف در سیل، به دنبال کسانی باشند که در این ماجرا ترک فعل کردند

مصطفی کواکبیان گفت: من مخالف حضور میدانی نیستم، به طوریکه در هر کدام از مناطق ۲۲ گانه تهران، چهار بار جلسات مردمی داشتیم. حضور در بین مردم خوب است اما نباید شوآف و نمایشی باشد. بعضی برخوردهای تند در ملاقات های مردمی روی داد که در فضای مجازی منتشر شد.

وی افزود: باید ببینیم نمایندگان چقدر برای ترک فعلی که صورت گرفته و پیشگیری های لازمی که برای وقوع سیلاب صورت نگرفته، کار کرده اند. حتی می‌گویند فقط مفقودین متعلق به خود منطقه در سیلاب شناسایی شده‌اند و غریبه ها شناسایی نشده اند.

این قسمت گفت‌وگو را ببینید.

رئیسی یک سال فرصت را از دست داد و می‌توانست زودتر توافق کند

نماینده پیشین مجلس در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت: آقای رییسی مانعی برابر خودش نداشت و رهبری دست مذاکره‌کنندگان را در این دولت باز گذاشته است.

کواکبیان افزود: هیچ اصلاح طلب و اصولگرایی که دغدغه کشور را دارد مخالف برجام نیست.

وی بیان داشت: خیلی‌ها نمی‌خواستند روحانی توافق را انجام دهد. برخی دوستان تندرو متوجه نیستند که با رژیم صهیونیستی همراهی می‌کنند.

او افزود: می‌گویند اولیانوف به جای ما سخنگوی مذاکرات شده است.

این بخش از گفت‌وگو را ببینید.

 نسخه کامل این گفتگو را اینجا تماشا کنید 

https://youtu.be/Hfl9sZGp

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • ناشناس
    35

    قرصتو پشت و رو خوردی

  • ناشناس
    22

    درود برموسوی.

  • محمد
    14

    وقتی اقای رییسی رو همینجور الکی بدون رای گیری میکنن رییس جمهور حتما یه نقشه ای دارن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      21

      آلبانی تشریف دارید؟

    • سید احسان
      2

      به ناشناس ،،، آلبانی ،آلبانی ،شما یک کلمه یاد گرفتید هی بلغور میکنید، اگر منطق داری جواب محترما بده اگر نداری هیچی نگو

  • ناشناس
    29

    کواکبی جون!!! ساعت خواب و یا به عبارتی عافیت باشه.!! اینکه هر از چندی دلتان برای مانور دادن و ابراز وجود در رسانه ها تنگ میشه و دنبال سوژه و خبرنگار و‌مصاحبه و... هستید. و غیر از خودتان هیچکس را قبول ندارید. برای ما مردم غیرسیاسی و غیرحزبی تازگی نداره! و اما بعد....داداش! باید بدانید و قبول کنید که: بخش اعظمی از ناکار آمدی های امورسیاسی و فرهنگی و اقتصادی و..‌ مملکت ما؛ خود شما و گروه و دار و دسته تان در ۴۳ سال گذشته بوده و هستید. اگه وجدان تان را به درستی به کار بگیرید. و نتایج بررسی های وجدانی خود را شفاف با رسانه ها و مردم در میان بگذارید. معلوم میشه. کی راست میگه و کی ؟؟؟؟؟ لطفا تمام رویکردها و عملکردهای ۴۳ساله خود و جناح و طایفه و‌گروه خود را فهرست کرده؛ و نقاط ضعف آنها را به مردم بگوئید. تا معلوم بشه با خودتان و مردم و... چند چند هستید !؟ گذشت آن زمانی که برخی فکر می کردند. چون حزب و گروهی دارند.مثلا مردم فکر می کنند. اینها عقل کل اند.؟؟!!!!!!! و هرچی بگویند و بکنند. درسته!!!!!؟؟؟؟ بدانید و به همه هم حزبی هایتان بگوئید:مامردم گفته ها و شعارهای افراد را با تک تک کردار و رفتار خانوادگی؛ اجتماعی؛ سیاسب و....و... شان می سنجیم و بعد تصمیم می گیریم. به حر ف کی گوش بدهیم‌ و کی را تائید و یا ردش کنیم. افتاد برادر یا بازهم بگیم؟؟؟؟؟ در حال حاضر داشتم داشتم. حساب نیست. دارم دارم. حسابه.!!! شما چی وکی بودی؟ و چی کردی و...؛ به ما ربطی نداره. الان چه کاری برای رفع بدبختی های مردم ( به جا مانده از دوران خودتان و...) دارید؟؟؟؟؟؟؟؟. درخانه گر کس است.... بس است.

  • ناشناس
    2

    در قانون خیلی چیزها می تواند ذکر شود اما وقتی پای قدرت مسلح به میان اید قانون کز کرده گوشه ای می نشیند .

  • عبدالله
    36

    تفاوت بین شخصیت دکتر علی رضا ذاکانی با امثال تو که نتانیاهو صهیونیست گفت که اصلاح طلبان به نیابت از طرف اسرائیل با حکومت ایران می جنگند ! زمین تا آسمان است و بعد زمانی که امثال تو در جای گرم و نرم خزیده بودی آقای دکتر زاکانی در جنگ دینش را به نظام و کشور ادا کرد و در منطقه قرشیرین از ناحیه پنجه دست راست جانباز شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      فعلا که دو نفر در مخالفت با برجام باهم همکاری می کنند
      یکی اسراییل یکی هم...

    • 1

      ديگري منافقين

  • ناشناس
    29

    مردک... قانون چگونه می تواند موروثی کند وقتی رای گیری هست

    نظرات شما -
    • محسن
      13

      اولا ایشون میگه عدم موروثی بودن قانون بشود..درثانی *((ظاهرا))* مجلس خبرگان بر اساس یک سری قوانین و شرایطی مثل مدیر و مدبر بودن و مجتهد بودن و ... رای می دهد..خب یکی از این شرایط یا قوانین می تواند این باشد که فرد موردنظر فرزند رهبر قبلی نباشد..

    • ناشناس
      22

      باعث خنده شدی اولا فرزند رهبری سیاسی نیستند و در سیاست هم نیستند دوم اینکه بر فرض فرزند شرایط داشته باشد و بر اساس رای انتخاب شود چه ربطی به موروثی داشت؟

    • 1

      حالا فرزند رهبري باشديا نباشد مهم دارا بودن شرايط رهبري هست كه در قانون آمده و واجب الرعايه هست /

    • رضا
      0

      رای گیری؟!
      خخخخخخخخ

  • دانیال
    12

    به رفسنجانی سلام برسونید

  • ناشناس
    21

    کواکبی یک زحمتی بکش همین سوالات و پاسخهای خودتو با مصاحبه کننده روبروی آینه انجام بدید و پس از هر پاسخی به خودت و مصاحبه کننده نگاهی بنداز حال مخاطبین و خوانندگان مطلب را می فهمی که چگونه لبخند تمسخر بر لب دارند از اینکه حرفهای بی ربط می زنی و از فتنه گر بدتر از منافقین حمایت می کنی

  • افشین
    23

    فرق خودت را با زاکانی نمیدونی .زد و بند هایی که با امثال خودت برای سوء استفاده اقتصادی کردی را چک کن متوجه میشی چه آدم خوبی هستی

    نظرات شما -
    • محسن
      15

      برلی تایید صلاحیت ها همین که از این جناح باشی خودش جرم است..اتفاقا ببین چه زندگی سالمی داشته که تایید شده..بنده نمیگم..آقای جلیل محبی به تاجزاده میگفت مثلا کواکبیانتون یا ... فاسد نیستند تایید شدند..حالا شما همینجوری روی هوا تهمت میزنی ..خب بزن..برای ریاست جمهوری واقعیت این است که هر کس ( حتی لاریجانی) که به اندازه ذره ای امکان ایجاد خلل در ریاست جمهوری رئیسی داشت را ردصلاحیت کردند..

  • ناشناس
    22

    تویک دوره درمجلس بودی چه غلطی کردی که صلاحیت توتاییدشوددرخصوص حمایت امام ازموسوی میزان حال فعلی افراداست اگرامام زنده بودقطعا ازموسوی وامثال توومدعیان اصلاح طلب ابرازبرائت می کردهمان برخوردی که بابنی صدرو نهضت به اصطلاح آزادی کرد

  • عباس
    15

    ابن الوقت یعنی چی همین آقای کواکبیان در ماجرای سال ۸۸ موسوم به فتنه شمشیر به روی موسوی کشید اینا عادت دارن وقتی فضا امنیتی بشه از ترس چهره عوض میکنن

    نظرات شما -
    • امیر ب عباس
      2

      عباس آقا ساندیس گرم ننوش برای معدت ضرر داره همون تگریش بهتره بزن تا چرت و پرت بگی

    • به امير
      1

      به .. امير سانديسي دوباره وقت سانديست دير شده ؟

    • به امير
      2

      مامانت چي كشيده از دست تو . عقد سانديس گرم داري ؟

    • به امیر،یخی
      1

      توهم مث طوطی یه کلمه ازحفظ کردی وهی تکرار میکنی،مطمعن هستم که این یک کلمه روهم معنی اش رونمیفهمی،فقط دوست داری دیده بشی

  • ناشناس
    7

    کواکبیان خدجانباز جنگ تحمیلی است

  • ناشناس
    0

    اولا رای گیری سیاه بازی است...افرادی که بفهمند طرفدار مردمی دارند رد صلاحیت می کنند..دوم اینکه افراد پای صندوق رو از کسانی انتخاب می‌کنند که بتوانند رای به نفع کاندید مورد نظرشون بدهند ..الانم که دیگه ماسک بهترین گزینه برای شناسنامه های بدون صاحب هستش..ولی نمیدونن اینهمه تقلب وحق کشی پایانی ندارد..تا خدا یاراست برسلطان مپیچ.گرخدا برگشت صد سلطان هیچ...مگه مردم خودشون عقل ندارن که تصمیم بگیرن که شماها بجایشان.رد صلاحیت میکنید آیا این توهین به شعور مردم ایران نیست؟؟؟


  • ناشناس
    2

    خجالت بكش مردك از اين حرفهاي شرم آور . كي تا حالا موروثي بوده . از چي احساس خطر كردين از پست و مقامتون كه شايسته آن جايگاه نيستيد ؟

  • ناشناس
    1

    زاکانی آدمی هست که راحت به مردم و نیروهای طرفدار مردم توهین میکند و تهمت میزند ،طرفدار سرکوب مردم است ،،،فرق شما اینست !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها