مشاور عالی فرمانده کل قوا:

سرنوشت اوکراین و روسیه به هم گره خورده است

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: اگر آمریکایی‌ها و ناتو موفق می شدند اوکراین را به عضویت ناتو در بیاورند، مسکو در معرض تهدید جدی قرار می‌گرفت.

 سرنوشت اوکراین و روسیه به هم گره خورده است

سردار سرلشکر پاسدار  رحیم صفوی در تحلیل جنگ اوکراین گفت: این جنگ موجب کاهش قدرت آمریکا، ناتو و اروپا شده است، البته روسیه هم خسارت دیده و بزرگترین خسارت این کشور در میدان افکار عمومی جهان و کاهش قدرت دیپلماسی عمومی روسیه رقم خورده و برای روسیه، امریکا و اروپا هزینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در پی داشته است.

همزمان با چهل‌ودومین روز درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد به سختی می‌توان فهمید که جنگ اوکراین به کجا می‌رود.

در تازه ترین اقدام اروپا علیه روسیه، اتحادیه اروپا، اسلوونی و رومانی نیز دیپلمات های روسیه را اخراج کرده و آنها را عناصر نامطلوب خواندند. این در حالی است که دولت‌های فرانسه و آلمان روز دوشنبه شماری از کارکنان دیپلماتیک روسیه را اخراج کرده‌اند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدام آلمان به اخراج دیپلمات‌های روس را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

یک منبع در اتحادیه اروپا گفته است تحریم های جدید این اتحادیه علیه روسیه شامل زغال سنگ، لاستیک و مواد شیمیایی به ارزش ۹ میلیارد یورو است. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته مدعی شد که روسیه در اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است.

با این حال رسانه‌های غربی تأیید کرده‌اند که با وجود درگیری اوکراین و تحریم‌های بسیار غرب علیه روسیه، این کشور موفق شده درآمد بی‌سابقه‌ای از صادرات انرژی بدست بیاورد. خبرگزاری بلومبرگ نیز به نقل از منابع آگاه ادعا کرد چین در دور زدن تحریم‌های روسیه موفق عمل کرده و گاز این کشور را با قیمت‌های تخفیف دار می‌خرد.

به گفته مشاور عالی رهبر انقلاب «در این شرایط بین المللی، معادلات قدرت در مقیاس جهانی به نفع چینی ها در حال تغییر است و آن قدرت رو به ارتقاء و وزنه تعادلی، چین است که هم در مقابل آمریکا هم در مقابل اروپا جایگاه خود را بالا برده است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مش جمعه
    0

    آمریکا و غرب همان بلائی که بر سر شوروی سابق و لیبی آوردند بر سر روسیه و چین هم خواهند آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها