علم الهدی خطاب به دولت: با آل سعود نمی توان به عنوان یک همسایه و جریان مسالمت آمیز برخورد کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره نقشه استکبار در براندازی جریان شیعه از سرزمین وحی و قبله مسلمانان، گفت: آل سعود به طور مسلم در اجرای این نقشه شوم با دشمن همکاری دارد و به نسل کشی شیعه پرداخته است.

علم الهدی خطاب به دولت: با آل سعود نمی توان به عنوان یک همسایه و جریان مسالمت آمیز برخورد کرد

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی امروز در تجمع اعتراض آمیز حوزویان خراسان در محکومیت جنایت اخیر آل سعود با اشاره به آیه «وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذینَ یَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هٰذِهِ القَریَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ وَلِیًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ نَصیرًا(سوره مبارکه نساء آیه ۷۵)» گفت: فاجعه جانگداز از سوی جریان استکبار نسبت به اسلام انقلابی و مسلمانان فرهنگ آفرین، مظهری را به وسیله مزدوران نابکار مستکبران از خود نشان داد و آن، شهادت مظلومانه آمیخته با خشونت و قصاوت کفرآمیز جریان مزدوری استکبار در سرزمین مقدس حرم بود.

وی با بیان اینکه این سرزمین (وحی) مورد عنایت و توجه همه مسلمانان جهان است، از کشته شدن مسلمانان انقلابی و پیرو اسلام شیعی توسط دولت جانی آل سعود ملعون گفت که از روز اول به وسیله استعمار بریتانیا به وجود آمد و همچنان شاخه های خباثت و نجاست آن از دو قرن اخیر وجود دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: این از مصائب بزرگی است که در جهان اسلام به وجود آمد و در طلیعه عید سیعد نیمه شعبان و ولادت بقیه الله(عج) دل ها را داغ دیده و قلب ها را رنجیده کرد.

وی در ادامه به شان نزول آیه ۷۵ سوره نسا اشاره کرد که درباره جنایات قریش نسبت به عده ای از مسلمانان است که در مکه ماندند. این آیه در مقام دفاع قطعی از آن مسلمانان نازل شد و بعد از آن تکلیف گردید که باید کاری کرد که مسلمانان مکه از ستم کافران قریش نجات پیدا کنند.

علم الهدی با بیان اینکه نزول این آیه جریانی برای اقدام قاطع مسلمانان در نجات مردم گرفتار بود و مقدمه ای برای فتح مکه شد، اظهار کرد: بعد از آن، برای مسلمانان رنج دیده ای که سال ها به خاطر فقدان امکانات هجرت در چنگال قریش گرفتار شدند، عظمت فوق العاده ای ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئله امروز در عربستان و به ویژه شرق آن دقیقا همانند جریان مسلمانان گرفتار قریش در قبل از فتح مکه است، قصاوت کنونی را نمونه ای از آن دوران توصیف کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر این مطلب که مسئله امروز، استمرار استکبار و تمهید بیشتر در عرصه جهان خواری و سلطه بر دنیای اسلام است، گفت: البته این قصد با وجود جریان انقلابی اسلام شیعی در حرم مطهر و قبله مسلمانان به این نتیجه نمی رسد و او می داند که با وجود آنان نمی تواند توسعه لازم را فراهم کند و از طرفی اگر اسلام شیعی در قبله مسلمانان گسترش یابد، استکبار به طور طبیعی جمع می شود.

وی با اشاره به اینکه این یک برنامه و نقشه قطعی از سوی استکبار است که جریان شیعه از این سرزمین براندازی شود، افزود: آل سعود از زمان سلطه بریتانیای ناپاک و آمریکای نجس العین به طور مسلم در اجرای این نقشه شوم با دشمن همکاری دارد و به نسل کشی شیعه پرداخته است.

علم الهدی با طرح این سوال که گردن زدن نوجوان ۱۷ ساله با هیچ منطقی در دنیا پذیرفتنی نیست و اگر آل سعود بخواهد به این کشتار دست بزند، نمی تواند توجیهی ارائه کند، گفت: این حرکت دقیقا اجرای یک برنامه نسل کشی در جهت خدمت به استکبار جهانی برای زدودن شیعه و اسلام انقلابی از نقطه قبله مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم در مقابل این نقشه خائنانه مزدوران استکبار عکس العمل نشان دهیم، این واکنش را نه تنها اظهار برائت، بیزاری و محکومیت در حل مسئله دانست بلکه ابراز کرد که می بایست دولت مردان و سیاستمداران جامعه انقلابی ما در این زمینه برنامه داشته باشند. با یک نوکر استکبار یعنی آل سعود نمی توان به عنوان یک همسایه و جریان مسالمت آمیز برخورد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: وظیفه فعالان فضای مجازی نیز با تکلیف جهاد قطعی «تبیین» که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده، تبیین این جنایت ها و مقاصد شوم است.

وی با بیان اینکه باید همه ظرفیت خود را در حمایت از برادر مومن با تبیین، دیپلماسی، ارتباطات و ... در مقام نصرت و یاری به کار بریم، گفت: امروز ما در روی کره زمین از ظرفیت های بالایی برخورداریم که می‌توان به نصرت برادر ولایی و شیعی خود پرداخت.

 علم الهدی به حلقه مقاومت، جریان یمن، شیعیان بحرین و... اشاره و خاطر نشان کرد: مسئله یک خط حرکتی در برابر ائمه معصومین(ع) است و هم اکنون جبهه مقابل امام زمان(عج) تشکیل شده و بنابراین، هر کسی در برابر دشمنان خدا قرار بگیرد و با آنان بجنگد، به طور یقین در سپاه حضرت وارد شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: باید بدانیم در جبهه وجود مقدس بقیه الله(عج) در برابر جبهه کفرآمیز دشمن که مزدوری استکبار را بر عهده گرفته مبارزه و مقابله کنیم و برنامه خود را در بهترین وضعیت انجام دهیم.

وی خطاب به طلاب علوم دینی گفت: سربازان بقیه الله(عج) در سپاه ایشان باید بیشتر ایثار کرده و سزاوارتر است که فداکاری داشته باشند. از این رو، طلاب جوان فرصت ها را مغتنم بشمرند و بدانند که ثبت نام در سپاه امام زمان(عج) با عملی است که در نوکری و خدمت به آن حضرت انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: وقتی در این عرصه خدمت خالصانه و با توجه کردید و به هیچ مقام و موقعیتی چشم نداشتید، در واقع در سپاه آن حضرت هستید.

وی گفت: وارد عرصه مجاهدت خالصانه شوید زیرا موجب تبسم برای آن حضرت می شود و انشاالله ظهور ایشان را نزدیک می کند.

این مراسم از سوی حوزه علمیه خراسان با حضور تعدادی از علما، اساتید، فضلا و طلاب در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد و حاضران با سردادن شعارهایی نفرت خود را نسبت به اقدامات جنایتکارانه استکبار و آل سعود اعلام و آن را محکوم کردند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ناشناس
    2

    هی ززززززاااااتت علم خان.

  • ناشناس
    1

    حاجی چند ماه هستی شما؟

  • ناشناس
    6

    جنایات عربستان سعودی از شهریور ماه سال 1359 در عراق و منطقه خاورمیانه شروع و آغاز شده است و همچنان نیز ادامه می دهد.

    نظرات شما -
    • سهل اندیش نباشیم .............
      2

      دقیقا ....
      رزومه سیاسی و اجرایی صعودیها در طی چندین دهه نمایشگر ضد امنیتی بودن این رژیم بر طرف های خود بوده است ....
      هر کشوری با این رژیم وارد مراودات به ظاهر دیپلماتیک و مثلا تعامل سازنده شده ضربه امنیتی را متحمل شده این رزیم آلت دست صهیونیست هاست و جز این انتظاری هم نداریم ....
      داعش با واسطه این رژیم منطقه را به اتش می کشید ..
      طبق اسناد معتبر طمع تعاملات دیپلماتیک داشتن با صعودی ها یعنی عبور از خطوط قرمز امنیت کشور و بازی با جان و مال مردم ...

    • 0

      این اسناد معتبرومعادن مطلع وآگاهان امور ....کجاند که طیف شریعتمداری همه شون بهش دسترسی دارند ؟

  • 5

    کشورهای به اصطلاح اسلامی به همراه آمریکا، غرب و اسرائیل از سال 2015 تاکنون از جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آل سعود در جنگ یمن دفاع، حمایت و استقبال کردند و همچنان نیز ادامه می کنند.

  • ناشناس
    2

    در زمان شاه فهد عده زیادی از زوار ایران متاسفانه تلف شدن .همون موقع گفتن اگر ما از صدام بگزریم از ال فهد نمیگزریم .ولی چند سال بعد روابط ایران و عربستان عمیقتر شد

  • ناشناس
    0

    همچان که باتونمیشود

  • مش جمعه
    0

    خودت و آماده کن برای رفتن به جبهه نبرد با آل سعود.این بار باید تو پرچمدار سربازان باشی.

    نظرات شما -
    • 0

      امثال این اقا فقط چوب پرچم را میگیرند .

  • مات الدبن
    1

    من کاری با سیاست ندارم ، ولی سوالی برای من پیش آمده که چرا بعد از انقلاب تهران با سرزمین وحي مشکل پیدا کرده است .در حالی که جنایت هشت سال حمله ی عراق به ایران بعد از انقلاب خیلی دردناک است.چرا مسئولان محترم از جنایت عراق چشم پوشی می کنند و عربستان را دشمن معرفی می کنند.البته ما براساس استنباط خود به دنبال حق هستیم. سیاست نمی تواند،خوب و بد را برای ما تایین کند.

  • فریاد
    0

    با طالبان چی ؟ کلا ما ایرانیها از اعراب خوشمون نمیاد حالا هرکی میخادباشه

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      در اینکه مردم ایران نژاد پرستن هیچ شکی نیست اما همین که علم الهدی وسایر حضرات آخوند با ال سعود مشکل دارن نشون می ده ال سعود انسان های شریفی هستند

  • ایران مظلوم
    0

    علم الهدی تو همش دنبال ته خیاری

  • ناشناس
    0

    پدر زن جان بذار ما کارمان را بکنیم!!؟؟؟؛؛﷼&

  • یالثارات
    0

    جان مادرت بیا وزیر امور خارجه بشو راحت در مملکت رو تخته کن بشین فقط فحش بده
    حیا نمی کنی با این حرفات
    به والله از روی شکم سیریه

  • ناشناس
    2

    حسن روحانی بدتر از محمد رضاشاه به ایران خیانت کرد.

  • 3

    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1332 تاکنون بزرگترین تهدید برای ملت ایران بوده است.
    رئیس بی ادب مجمع عمومی سازمان ملل متحد خیانتکار از رفتار آمریکا و متحدانش چشم پوشی می کند و ضد علیه ایران قطعنامه صادر می کند.
    تاکنون هزاران شکایت ها و اعتراض های در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش توسط کشورها مختلف درمنطقه خاورمیانه و جهان به سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل متحد، شورای حقوق بی بشر سازمان ملل متحد و دادستان کل دیوان کیفری بین المللی ارسال شده است ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری بررسی، پیگیری و رسیدگی نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
    حرف دل همه مردم دنیا

  • 1

    دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

  • 1

    آمریکا: برنامه‌های هسته‌ای ایران تهدیدی علیه صلح بین‌المللی است/ و این در حالی است که آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون و درسایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

  • ناشناس
    1

    در پاسخ به سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان
    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

  • 1


    همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
    همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
    کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
    صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
    متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟
    جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟

    نظرات شما -
    • 0

      همه این جنایات را صدام ودارودسته چند صد یا چند هزار تاییش کردند ؟یا اینکه یه ملت پشت سرش بود که حالا ما داریم از گلوی مردم خودمون میبریم وبه حلقشون می ریزیم ؟

  • ناشناس
    0

    توازمسالمت حرف نزن که مرغ پخته خندش میگیرد .یک هفته نشده که اعلام جهاد کردی علیه هم وطنان البته اگه توهموطن حساب شوی .

  • شهرام.ر
    0

    اسراییل رو که محو کردید!!!عربستان رو هم از روی زمین محو کنید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها