تله گذاری غیرنظامیان اوکراین برای ارتش روسیه با جوجه تیغی

غیرنظامیان از مشاغل مختلف در شهر لویو اوکراین سعی دارند با ساخت سنگر‌های آهنی و تله برای خودرو‌های زرهی روسیه، امنیت شهر را افزایش دهند.

تله گذاری غیرنظامیان اوکراین برای ارتش روسیه با جوجه تیغی

ایستادگی اوکراینی‌ها برای توقف اشغال و حفاظت از شهر‌های خود در مقابل نظامیان ارتش روسیه ادامه دارد. یکی از اقدامات در لویو واقع در غرب اوکراین با جمعیت ۸۰۰ هزار نفری است. غیرنظامیان اوکراینی حیاط خلوت یک کارخانه قدیمی در لویو را به کارگاه تبدیل کرده اند.

داوطلبان قطعات آهنی را که از اطراف جمع آوری می‌کنند با تقسیم کار شکل می‌دهند. آن‌ها با متصل کردن قطعات آهن سازه‌ای به نام جوجه تیغی می‌سازند. جوجه تیغی نوعی مانع برای جلوگیری از عبور تانک است که از تیرهای فلزی ساخته می‌شود. انواع کوچکتر این وسیله نیز برای ممانعت از عبور اتومبیل‌ها کاربرد دارد. همچنین ممکن است از این وسیله در سواحل برای جلوگیری از نزدیک شدن شناورها استفاده شود.

اگر فیلم‌های زمان شوروی درباره جنگ را دیده باشید، تقریباً در هر یک از آن‌ها با این ساختار مهندسی روبرو شده اید. چندین ریل به هم جوش داده شده و شبیه یک ستاره شش پر است. این مانع کارآمد و موثر جوجه تیغی ضد تانک نام دارد که حتی توانستند به نماد‌های جنگ تبدیل شوند. این سازه مهندسی نظامی برای سالیان متمادی محصول خلاقیت سربازان به شمار می‌رفت.

حالا غیرنظامیان شهر لویو اعم از عکاسان، مجسمه سازان، مهندسان، آشپز‌ها و افراد حرفه‌ای مختلف برای ساخت جوجه تیغی آستین بالا زده اند. داوطلبان اعلام کردند که به تلاش خود برای استقلال و آزادی اوکراین ادامه خواهند داد.

ایهور توکاریسکی پس از فرستادن همسر و پسر دو ساله‌اش به سوی بستگانش در ۶۰ مایلی آنسوی مرز، در لویو مانده است.

توکاریوسکی، ۳۵ ساله، که یک تجارت موفق در ساخت دکل‌های تلفن همراه در سرتاسر اوکراین را اداره می‌کرد، می‌ترسید این شهر به هدف بعدی نیرو‌های روسی در حال پیشروی از بلاروس تبدیل شود. او خیلی سریع تأسیسات تولید خود را تغییر داد تا تله‌های تانک و دستگاه‌هایی برای خرد کردن لاستیک‌های ضخیم خودرو‌های نظامی بسازد. تلاش‌های او در سرتاسر لویو تکرار می‌شود.

 

 

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • محدثه
    6

    تله چیزیه که نبینیش بعد یهویی توش گرفتار بشی .. چیزی که ۱ متر ارتفاعشه اسمش تله نیست .. فارسی رو از کجا یاد گرفتید شما؟ شاید از دانشگاه های اوکراین!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      روسیه تزاری بعد از کشتن ویران کردن سوریه به فکر تجاوز به خاک اوکراین افتاد ولی دردامی گرفتارخواهد شد که آمریکا در ویتنام افتاد اگر موفق به اشغال خاک اوکراین هم شود تبعات تحریم‌های سنگین غرب پیامدهای ناگواری را به این استعمارشرقی تحمیل خواهدکرد.

  • ناشناس
    3

    مردم اکراین با حکومتشون نیستن و دوست دارن روسها چیره بشن

  • ناشناس
    1

    جنگه یا ماجراهای دور از خانه ؟

  • بازنشسته
    9

    روسیه اکراین را محلی برای جنگهای نیابتی در اروپا تبدیل کرد همانطور که آمریکا می خواست در سوریه و لبنان جنگ نیابتی علیه مقاومت و ایران راه بیاندازه که دیدیم چه بلایی سر مردم و این کشورها آمد... مردم اوکراین باید عاقل باشند و وارد این جنگ نشن... چون روسیه چیزی برای از دست دادن نداره و تحریمهای گسترده برای صنایع داخلی این کشور نوعی نعمت محسوب می شه تا با داشتن توجیه اقتصادی بیشتر و بیشتر رشد کنند و از طرفی بیشتر با چین هم محور بشن... تنها فقط خرابی و نابودی اوکراین باقی می مونه و آوارگی مردم این کشور... با این روند، روزهای بسیار وحشتناکی برای مردم اوکراین (نه برای جنگ جویان چندملیتی) قابل انتظار است...

  • ناشناس
    0

    مرگ بر روی جهود.

  • م ب
    1

    بای بای عمو ولادیمیر
    فکر کردی بایدن هم عین اون ترامپ احمق دست نشانده ات هست!
    نه عمو اون کهنه سیاستمداره

  • باسط
    0

    قابل توجه عزیزانی که بایدن را پیرمردی خواب آلود وچرتی می دانستند .آدمهای بزرگ خودشان را در روزهای بزرگ و مشکلات ومصیبت های بزرگ نشان می دهند و پیروزی های بزرگی را رقم خواهند زد هرگز کسی فکر نمی کرد بایدن به این عظمت باشد طی یک هفته
    ماهیت دیکتاتوری پوتین شخصیت موفق بین المللی را افشا کرد و در همین مدت دنیا را بر علیه او بسیج کرد ، سرنوشت روسیه سرنوشتی مشابه آلمان بعداز جنگ جهانی خواهد شد اما دو تکه نخواهد شد چون اصولاً قدرت شرقی وجود نخواهد داشت .چینی ها به پوتین هم رودست زدند و آنرا از دور خارج کردند قرار بود چین به تایوان حمله کنه تا اسراییل هم به ایران حمله کرده وپای آمریکا را به در گیری دراین منطقه باز کنه ،درایت ایران وتحارب بایدن این بازی را عوض کرد روسیه نابود شد کاری که اگر ترامپ بود دقیقا انجام میداد روسیه در باتلاقی گیر کرد که چین برای آمریکا تهیه کم رده بود اما روسیه در آن فرو رفت ودرحال حاضر بوی آزار دهنده باتلاق آرامش را از چین گرفته و خواهد گرفت و اما یک سوال آیا پوتین همچون هیتلر خودکشی خواهد کرد؟ .....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها