واکنش حماس به ورود سفیر بحرین به اراضی اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی حماس، ورود اولین سفیر بحرین به اراضی اشغالی را محکوم کرد.

واکنش حماس به ورود سفیر بحرین به اراضی اشغالی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در گفت‌وگویی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، اقدام بحرین در تعیین و اعزام سفیر به اراضی اشغالی منعکس‌کننده پافشاری منامه بر خطا و اشتباهی است که با امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مرتکب آن شد.

حازم قاسم در ادامه افزود، اعزام سفیر بحرین آن هم در زمانی که رژیم اشغالگر به تجاوزات خود علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد، به مثابه حمایت واضح و آشکار و همچنین همکاری کامل با اشغالگران در سیاست و جنایت خود و خدمت به روایت صهیونیستی است.

سخنگوی جنبش حماس، مخالفت ملت بحرین با تمامی اقدامات عادی سازی روابط و حمایت آنها از حقوق فلسطینیان را ارج نهاد.

حازم قاسم همچنین خاطرنشان کرد، ملت فلسطین هرگز کسانی که در کنار اشغالگران ایستاده را فراموش نخواهد کرد و آنها را نخواهد بخشید.

روز سه‌شنبه خالد الجلاهمه، اولین سفیر بحرین در اراضی اشغالی وارد تل‌آویو شد.

الجلاهمه پیشتر در صفحه توییتری خود نوشت: مفتخرم که اعلام کنم امروز به تل‌آویو می‌رسم تا فعالیت خود را به عنوان اولین سفیر بحرین در "اسرائیل" آغاز کنم.

بحرین، الجلاهمه را در اواخر ماه مارس گذشته به عنوان سفیر این کشور در اراضی اشغالی تعیین کرد.

الجلاهمه از سال ۲۰۱۷ در وزارت امور خارجه بحرین فعالیت داشته و بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ معاون سفیر بحرین در آمریکا بوده است.

پس از سفیران مصر، اردن و امارات، الجلاهمه چهارمین سفیر عرب در تل‌آویو است.

گفتنی است در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ نمایندگان کشورهای عربی بحرین و امارات متحده عربی طی مراسمی در کاخ سفید توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها