امارات عبادتگاه ۳ دین آسمانی را در ابوظبی افتتاح می‌کند

سفیر امارات در روسیه اعلام کرد که کشورش عبادتگاه سه ادیان ابراهیمی (اسلام، مسیحیت و یهودیت) را در ابوظبی در سال آتی افتتاح خواهد کرد.

امارات عبادتگاه ۳ دین آسمانی را در ابوظبی افتتاح می‌کند

محمد احمد الجابر تصریح کرد که این مجتمع دینی مکانی برای یادگیری، گفتگو و عبادت خواهد بود و بر همگرایی میان مردم از تمامی ادیان متمرکز خواهد بود.

سفیر امارات در این راستا گفت که وجه تشابهی میان روسیه و امارات در این زمینه وجود دارد؛ چراکه در هر دو کشور قومیت‌های مختلفی وجود دارد و در این دو کشور پیروان ادیان مختلف با صلح همزیستی دارند.

سفارت امارات در مسکو روز دوشنبه توافقنامه همکاری با موزه یهودی و مرکز تسامح در مسکو امضا کرد.

این رخداد همزمان با روز جهانی برادری انسانی است که سازمان ملل آن را با ابتکار عمل امارات، عربستان، مصر و بحرین تصویب کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • آریایی
    0

    بعد در پایتخت ایران یک مسجد اهل تسنن وجود ندارد !!!!!!!!!!

  • آخرین ایرانی
    0

    خیلی هم خوب وظیفه ی مسلمین تبعیت از تعالیم کتاب وحیه ادیان ابراهیمی از یک منبع سرچشمه میگیرند . صرف نطر از تصارب آرا و عقاید که گاها ایجاد تنش در بین پیروان ادیان آسمانی میکند روح برابری و برادری همواره باید تقویت شود . آنجا که خداوند سبحان به پیامبرش میفرماید . به اهل کتاب بگو بیایید در کلمه ی توحید بینمان همصدا شویم معنایی جز تاکید بر یگانگی خالق ندارد و اصولا اختلافی در این باب بین موحدین وجود نداشته و نیست . اسباب اختلاف تفسیر چگونگی اجرای احکام دین است که ریشه ی اختلاف را میسازد . در دین مبین اسلام که آخرین و کاملترین ادیان آسمانیست شاهد بروز مذاهب و فرق متعددیم در حالیکه پیامبر یکیست کتاب یکیست و قبله نیز یکیست آنچه تضارب آراء را میسازد تفسیر به رای و اجتهاد مختلف در آیات است و این تعدد پایانی نخواهد داشت مگر آنکه تغییر در سلوک مداهب به سمت حقیقت آموزه ها صورت گیرد . خداوند سبحان در این باره میفرماید . الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه . در این آیه ی شریفه خداوند عزوجل قاعده ی اساسی اتباع از احسن را پایه گذاری کرده است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها