تاکید نخست وزیر هند به کشاورزان برای پایان دادن به اعتراضات

نخست وزیر هند امروز (دوشنبه) به کشاورزان این کشور تاکید کرد تا به اعتراضات دو ماهه خود علیه اصلاحات کشاورزی پایان داده و به آنها اطمینان داد مکانیسم قیمت پایه محصولات کشاورزی اصلی را در جای خود حفظ کند.

تاکید نخست وزیر هند به کشاورزان برای پایان دادن به اعتراضات

ده‌ها هزار تن از کشاورزان هندی از اواخر ۲۰۲۰ و با درخواست لغو سه قانون جدید کشاورزی در حومه دهلی دست به اعتراض و تحصن زده‌اند.

آنها می‌خواهند این قوانین که منافع آنها را به شدت در معرض خطر می‌اندازد، لغو شود؛ چون به دولت اجازه می‌دهد دانه‌های غذایی را با حداقل قیمت بخرد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند به قانونگذاران گفت: حداقل قیمت پشتیبانی برای خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان هندی در جای خود می‌ماند و حفظ می‌شود.

اعتراضات از سوی کشاورزان هندی به قوانین جدید کشاورزی دولت هند است و کشاورزان خشمگین از این قوانین می‌گویند که این قوانین به نفع خریداران بزرگ خصوصی است و باعث می‌شود تا کشاورزان در هند متحمل ضرر شوند.

رژه تراکتوری کشاورزان چند هفته گذشته زمانی به خشونت کشیده شد که برخی از معترضان از مسیرهای برنامه ریزی شده خارج شده و موانع را از سر راهشان برداشتند و با پلیس درگیر شدند. پلیس هم از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

کشاورزی، شغل حدودی نیمی از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هند است و ناآرامی‌ها در میان کشاورزان زمین دار در این کشور یکی از بزرگترین چالش‌ها برای دولت نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور است که در ۲۰۱۴ به قدرت رسید.

حتی با وجود چندین دور مذاکرات بین اتحادیه‌های کشاورزی و دولت، توافقی بین آنها حاصل نشده است. دولت پیشنهاد داده که برای ۱۸ ماه قوانین مناقشه برانگیز را مسکوت بگذارد اما کشاورزان می‌گویند، آنها تا زمان لغو کامل این قوانین دست از اعتراضات بر نمی‌دارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها