سازمان ملل:

۱۰ هزار داعشی در مرز عراق و سوریه فعال هستند

یکی از مقامات ارشد سازمان ملل در امور مقابله با تروریسم اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار نظامی از گروه تروریستی «داعش» پس از شکست دو سال پیش در عراق و سوریه، هنوز در مرزهای بین این دو کشور فعال هستند.

۱۰ هزار داعشی در مرز عراق و سوریه فعال هستند

خبرگزاری «سومریه» عراق امروز (سه شنبه) اعلام کرد ورونکوف به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است عناصر گروه تروریستی داعش آزادانه در گروههای کوچک بین دو کشور سوریه و عراق رفت و آمد می‌کنند.

وی افزود: داعش نه تنها در مناطق درگیری عراق و سوریه، بلکه در برخی از مناطق دیگر این دو کشور نیز مجدداً سازمان‌دهی شده و فعالیت تروریستی خود را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری میلادی، تهدید داعش و برخی از گروههای وابسته به این گروه تروریستی در مناطقی در مرز عراق و سوریه مشهود است، اگر چه فعالیت آنها با شیوع «ویروس کرونا» و اجرای محدودیت و تعطیلی‌ها، کاهش یافته است.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت: اقدامات تبلیغاتی فرصت‌طلبانه توسط گروه تروریستی داعش می‌تواند روند مداوم حملات افراد و گروه‌های کوچکتر را نیز تقویت کند.

وی خاطر نشان کرد: هنوز مشخص نیست که بیماری «کووید ۱۹ » چقدر بر جذب و جمع‌آوری کمک‌های مالی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه تاثیر گذاشته و یا اینکه با رهبر جدید این گروه آیا تغییراتی در روند استراتژیک آنها رخ می‌دهد یا نه.

ورونکوف گفت: داعش همچنان به تحکیم موقعیت خود در برخی از مناطق خاورمیانه که قبلاً تحت اشغال آنها بوده، ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود در صورت عدم موفقیت جامعه بین‌المللی برای مقابله با این گروه تروریستی، از ابزار تهدید جدیدی استفاده کند.

وی از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا در جهت اجرای امور بشردوستانه، امنیت و حقوق بشر اقدامات قاطعی را در مقابله با این گروه تروریستی به‌کار گیرند.

در ماه‌های اخیر، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق بین استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله عراق افزایش یافته است.

در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از خاک این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین
    0

    کمتر از سه ماه دیگر داعش از بین می رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها