اخراج یکی از وزرای نیوزیلند به دلیل فساد اخلاقی

نخست‌وزیر نیوزیلند در کمتر از دو ماه به انتخابات پارلمانی این کشور یکی از وزیران متاهل خود را به علت داشتن روابط نامشروع با یک همکار سابقش برکنار کرد.

اخراج یکی از وزرای نیوزیلند به دلیل فساد اخلاقی

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، چهارشنبه یکی از وزنه‌های سنگین کابینه خود را به دلیل داشتن روابط خارج از ازدواج با یکی از همکاران سابق برکنار کرد. این اقدامی دشوار در کمتر از دو ماه به انتخابات پارلمانی این کشور محسوب می‌شود.

او پس از آنکه دریافت لین لیز گالووی، وزیر مهاجرت این کشور، با یکی از همکاران سابق که برای یکی از نهاد‌های وابسته به وزارتخانه وی کار می‌کرد، ارتباط دارد، خود را از وی جدا کرد.

از دیدگاه آردرن موضع لیز گالووی غیر قابل تحمل شده بود، زیرا وی وزیر روابط در دنیای کار هم بود. وی به خبرنگاران گفت: لیز گالووی با شروع این ارتباط خود را در معرض اتهام سوء استفاده از قدرت قرار داد. وی رفتاری که من به عنوان یک وزیر مسئول و پایبند در دنیای کار از او انتظار داشتم نداشت.

لیز گالووی که همسر و پدر سه فرزند است با انتشار بیانیه‌ای رفتار کاملا نامناسب خود را پذیرفت و به دلیل ضرر‌هایی که به خانواده خود وارد کرده است، عذرخواهی کرد.

نخست وزیر نیوزیلند سه‌شنبه از طریق جودیت کالینز، رهبر مخالفان، در جریان این مسئله قرار گرفت. کالینز پس از آن این مسئله را مطرح کرد که اندرو فالون، یکی از نمایندگان حزب ملی، این هفته ناچار شد به دلیل فرستادن پیام‌هایی با ماهیت جنسی به زنان جوان استعفا کند.

کالینز دو ماه مانده به انتخابات سراسری ۱۹ سپتامبر هفته گذشته رهبری مخالفان را برعهده گرفت. با این حال طبق نظرسنجی‌ها حزب کارگر همچنان در صدر قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها