درخواست روسیه از شورای اروپا برای مقابله با تجلیل از نازیسم

وزارت خارجه روسیه در یادداشتی نوشت، شورای اروپا نباید به تلاش‌های مربوط به شکوهمند کردن و تجلیل از نازیسم و بی‌حرمتی به سربازان روسی کشته شده در آزادسازی اروپا از دست نازیسم بی اعتنایی کند.

درخواست روسیه از شورای اروپا برای مقابله با تجلیل از نازیسم

به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه در این یادداشت نوشت: ما همچنان اصرار داریم که چشم پوشی از اقدامات شرم آوری چون عدم حق شهروندی، تبعیض گسترده ملی و زبانی غیرقابل قبول است. امیدواریم که تلاشها برای تجلیل از نازی‌ها و هتک حرمت به افرادی که اروپا را رهایی بخشیدند و به طور کلی تجدید نظر در نتایج جنگ جهانی دوم، در هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی بر نازیسم توسط استراسبورگ و آتن نادیده گرفته نشود. فراموش نکنیم که ایجاد و تشکیل شورای اروپا بر این پایه بنا نهاده شده است.

این وزارت خانه همچنین توجهات را به سمت این حقیقت معطوف کرد که ریاست ۲۰۲۰ یونان بر شورای اروپا با هفتادمین سالگرد کنوانسیون اروپایی حقوق بشر مصادف است و تاکید کرد که روسیه همچنان به عنوان ضامن اجرای کنوانسیون عمل خواهد کرد.

دیپلمات‌های روس همچنین یادآور شدند که مساله اصلی ریاست بر شورای اروپا حفاظت از جان مردم و بهداشت عمومی در دوران کرونا ویروس است و حمایت خود را از برنامه‌های همتایان یونانی خود در استفاده از پتانسیل شورای اروپا برای رسیدگی به این وظایف اعلام کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین خواستار یکپارچگی تجربیات کشورهای مختلف در زمینه مقابله با این بیماری و ارائه یک دستورکار جامع در این حوزه شد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: بر کسی پوشیده نیست که شورای اروپا اغلب بر مشکلات محدود گروه‌های کوچک جمعیتی تمرکز کرده است. درس‌هایی که این بیماری ویروسی همه گیر به ما می‌دهد، یادآور بسیاری از مسائل است که شامل تغییر در تمرکز بر روی ضرورت‌های اساسی اکثریت اروپایی‌ها و نخست حقوق اقتصادی و اجتماعی آنها می‌شود. شورای اروپا منشور اجتماعی اروپایی و پلتفورم انسجام اجتماعی اروپایی را دارد. اما در سال‌های اخیر سیاست‌گذاری کاهش بعد اجتماعی این سازمان کاهش یافته است. اثبات شده که این سیاست یک اشتباه بوده و ما بارها درباره آن هشدار داده‌ایم. حالا وقت آن است آنچه را از دست دادیم، جبران کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها