بازداشت تاجر ترکیه‌ای به اتهام ارتباط با گولن

پلیس استانبول امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، در جریان یکی از بازداشت‌های بسیار مهم در سرکوب مظنونین مرتبط با شبکه گولن، یک تاجر ترکیه‌ای بازداشت شد.

بازداشت تاجر ترکیه‌ای به اتهام ارتباط با گولن

"مبارز منسیمف قربان‌اوغلو"، یک تاجر ترکیه‌ای است که موسس و رئیس گروه "پالمالا" محسوب می‌شود که ناوگانی از کشتی‌های باری و حمل و نقل را اداره می‌کند.
پلیس استانبول و خبرگزاری آناتولی اعلام کردند، پس از آنکه قربان اوغلو اخیرا بازداشت شد، یکی از دادگاه‌های استانبول دستور بازداشت رسمی وی را به خاطر ارتباط داشتن با شبکه فتح‌الله گولن، مبلغ اسلامی مستقر در آمریکا صادر کرد.
محل سکونت و کار قربان اوغلو مورد تفتیش قرار گرفت.
هنوز هیچ فردی از گروه "پالمالا" در این رابطه اظهارنظر نکرده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، دادگاه مذکور دستور داد تا قربان اوغلو به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی تحت بازداشت بماند.
مجله فوربس در سال ۲۰۱۵ میلادی قربان‌اوغلو را با ثروتی برابر با ۱.۳ میلیارد دلار و علاقه‌مند به محصولات لبنی، رسانه، تفریحگاه و هواپیما و همچنین مالکیت ناوگانی از تانکرهای نفت به عنوان یکی از ثروتمندان جهان نام برد. قربان اوغلو در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان به دنیا آمد و در سال ۲۰۰۶ میلادی حق شهروندی ترکیه را دریافت و فامیلی "قربان اوغلو" را برای خود انتخاب کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گولن را مقصر کودتای نافرجام ۲۰۱۶ کشورش می‌داند که در جریان آن نزدیک به ۲۵۰ تن کشته شدند. گولن که از سال ۱۹۹۹ میلادی در تبعید خود خواسته در پنسیلوانیا به سر می‌برد، هر گونه دست داشتن در این کودتا را رد کرده است. وی زمانی یکی از متحدان اردوغان بود اما به دشمن سر سخت وی تبدیل شده است.
از زمان وقوع این کودتای نافرجام، حدود ۸۰ هزار تن زندانی شده و در انتظار دادگاهی هستند و حدود ۱۵۰ هزار کارمند دولتی، پرسنل ارتش و افرادی دیگر از سمت‌های خود اخراج و یا تعلیق شده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها