رویترز ادعا کرد:

 صدور قریب‎‌الوقوع اخطاریه‌ای از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران اخطاریه‌ای بابت آن‌چه عدم همکاری آن در حالت کلی و عدم ایجاد دسترسی به برخی تاسیسات اتمی خوانده شده، صادر می‌کند.

 صدور قریب‎‌الوقوع اخطاریه‌ای از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران

چند دیپلمات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده‌اند که دیده‌بان آژانس برنامه‌ دارد یک اخطاریه‌ای قریب‌الوقوع را خطاب ایران به خاطر آن چه عدم دادن دسترسی به یکی از تاسیسات هسته‌ای یا بیشتر از آن خوانده شده، صادر کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر سه ماه یک بار گزارشی به روز از برنامه هسته‌ای ایران به کشورهای عضوش ارائه می‌دهد.

موعد ارائه گزارش بعدی از سری این‌ گزارش‌های آژانس سه‌شنبه [امروز] است و بنا به ادعای دیپلمات‌ها، آژانس برنامه دارد گزارش جداگانه‌ای را در همان روز ارائه داده و به ایران به خاطر عدم همکاری در حالت کلی و دسترسی ندادن در برخی موارد به خصوص اخطار دهد.

یک دیپلمات اروپایی در این باره گفت: گزارش دوم درباره مسائل دیده‌بانی مرتبط با تاسیساتی خواهد بود که آژانس به آن‌ها دسترسی پیدا نکرد. ما از دو مورد باخبریم اما نمی‌دانیم که آیا آژانس به هر دو تاسیسات در گزارش اشاره خواهد کرد یا نه.

وی افزود که مشخص نیست آژانس چه توصیه‌هایی داشته باشد.

دیپلمات‌های دیگر گفتند که حداقل به یک تاسیسات اتمی در گزارش اشاره خواهد شد و ممکن است دوتا هم باشند و این که ارتباطی هم به آرشیو وجود دارد.

هیچ یک از این دیپلمات‌ها که گفتند منتظر یک گزارش دوم هستند، جزئیاتی درباره یک تاسیسات به خصوص یا تاسیساتی که ممکن است در گزارش‌ها اشاره شود، ارائه ندادند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • 1
    0

    خاک بر سرشان با این قرارداد- آخه کدام کشور اجازه میدهد به مهمترین پایگاه های اتمی آن کشور سرکشی و گزارش تهیه کنند؟در قبال آن چی گرفتند؟ چه چیز به این اندازه اهمیت داشت؟ این بی آبرویی برای مسئولین در تاریخ خواهد ماند

  • دزدشناس
    0

    خلاصه داستان ،،، با ادم های ۱۵ درصدی نمیشه کشور را جلو برد،،، اش نخوردیم و صد سال بدهکاریم

  • رضا
    0

    آخر این داستان رفتن پرونده ایران به شورای امنیت آن هم ذیل فصل 7 است و اگر ترامپ 4 سال بعدی هم باشد آینده خوبی نمی‌توان برای کشور متصور بود البته قطعا مسئولین ما کماکان به جای بیرون رفت از این وضعیت اسفبار مملکت قطعا دوباره به مرگ بر این و مرگ بر آن روی خواهند آورد و دوبار لاف به خاک مالیدن پوزه آمریکا و اسرائیل را به خاک می‌زنند و مردم اینجا استخوانهایشان همچنان در حال خرد شدن زیر فشار اقتصادی می‌ماند مگر اینکه عقلای نظام فکری بکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها