بازتاب مراسم تحلیف رییس جمهور در رسانه های خارجی

پس از پایان مراسم تحلیف و سخنرانی رییس جمهور اکثر رسانه ها ی خارجی بر اشتیاق دولت جدید ایران بر تعامل با دنیا، حفظ برجام  و در عین حال مقابله با تحریم های آمریکا اشاره کردند.

بازتاب مراسم تحلیف رییس جمهور در رسانه های خارجی

به گزارش خبر فوری ، پس از اتمام مراسم تحلیف ریاست جمهوری و انتشار سخنرانی حسن روحانی کهبعضا با تشویق مهمانان داخلی و خارجی همراه بود، رسانه های خبری سراسر جهان به بازتاب و تحلیل گسترده‌ی این مراسم و به خصوص سخنرانی حسن روحانی پرداختند.

در زیر به برخی از این واکنش های خبری می‌پردازیم:

شبکه الجزیره در گزارش خود ادعا کرد که رئیس‌جمهور ایران پس از سوگند خوردن در حضور مهمانان خارجی خواستار گفت‌وگوهای بیش‌تر با قدرت‌های جهانی شد.

خبرگزاری بی بی سی نیز اهمیت سخنرانی حسن روحانی و تاکیدش بر تقویت قوای نظامی جمهوری اسلامی را از این جهت دانست که تنها چند روز از تحریم جدید ایالت متحده آمریکا علیه ایران می‌گذرد.

خبرگزاری تایمز او اسراییل نیز پس از اشاره به سخنرانی روحانی در مراسم تحلیف به چینش کابینه جدید روحانی، تعداد وزرای زن در ترکیب کابینه جدید و احتمالا تنش میان اصولگرایان و اصلاح طلبان بر سر سهم بندی کابینه اشاره کرده است.

واشنگتن پست هم در تیتر خود درباره مراسم تحلیف نوشت: ایران مسئولیت نقض عهد توافق هسته ای را بر گردن آمریکا انداخت. این خبرگزاری سپس به سخنرانی حسن روحانی و جملات ضد آمریکاییش اشاره کرد و تاکید داشت که سخنرانی روحانی کاملا تحت تاثیر تحریم اخیر آمریکا است.

خبرگزاری فرانسه نیز به حضور گسترده مهمانان خارجی از جمله فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نماینده‌ای از سوی امیر قطر، رئیس‌جمهور زیمباوه ، نمایندگانی از فرانسه و آلمان و هیأت‌هایی از چین و روسیه اشاره داشت.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها