تلاش سناتورهای آمریکایی برای افزودن تحریم‌های روسیه به طرح تحریم‌های ایران

یک سناتور آمریکایی گفت، تلاش خواهد کرد طرح تحریم‌های روسیه را به طرح تحریم‌های جدید علیه ایران اضافه کند تا این دو هم‌زمان با یکدیگر بررسی شوند.

تلاش سناتورهای آمریکایی برای افزودن تحریم‌های روسیه به طرح تحریم‌های ایران


به نقل از پایگاه خبری هیل، لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران از تلاش خود برای افزودن طرح تحریم‌های روسیه به طرح تحریم‌های ایران خبر داد.

این درحالی است که رهبران کمیته روابط خارجی سنا به تازگی گفته بودند، قرار است به جای تحریم‌های روسیه، طرح تحریم ایران را بررسی کنند و مسکو را با اقداماتی غیر از تحریم تحت فشار قرار دهند.

گراهام در این‌باره گفت: بسیار خرسندم که در حال انجام‌ کاری درباره (تحریم‌های) ایران هستیم، اما اگر این طرح در کمیته بررسی شود، قصد دارم تحریم‌های روسیه را نیز به آن اضافه کنم.

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز دوشنبه گفت که با دیگر اعضای ارشد کمیته توافق کرده‌اند در حال حاضر تحریم‌های روسیه را کنار بگذارند. از آن زمان، حامیان وضع مجازات مالی جدید روسیه به دنبال راهی جدید برای تحت فشار قرار دادن مسکو با استفاده از تحریم هستند.

سناتور جان مک‌کین نیز به خبرنگاران گفت که به همراه گراهام و دیگر سناتورها در حال بررسی گزینه‌های دیگر برای برگرداندن تحریم‌های روسیه به مجلس هستند که یکی از این گزینه‌ها شامل کمیته خدمات نظامی سنا می‌شود.

بر اساس این گزارش، سناتور کورکر و بن‌کاردین در ماه مارس طرحی جدید را برای وضع تحریم علیه ایران به بهانه برنامه موشکی بالستیک این کشور، موضوعات حقوق بشر و آن‌چه واشنگتن حمایت از تروریسم می‌خواند، ارائه دادند که قرار است تا پایان ماه مه بررسی شود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها