488 دروغ مطرح ترامپ در 100 روز

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در یکصد روز اول دوره ریاست‌جمهوری خود حدود 488 ادعای دروغ یا اظهارات گمراه کننده مطرح کرده است.

488 دروغ مطرح ترامپ در 100 روز

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی نوشت که «دونالد ترامپ» در اولین یکصد روز از ریاست‌جمهوری‌ خود، 488 ادعای دروغین یا گمراه‌کننده مطرح کرده است.

در این گزارش آمده است بخش «حقیقت یاب» روزنامه واشنگتن‌پست لیستی از تمامی اظهارات دروغین یا گمراه‌کننده‌ای که ترامپ در یکصد روز ریاست‌جمهوری‌ خود مطرح کرده، تهیه کرده است.

طبق این آمار و ارقام، وی در این مدت به طور میانگین روزانه 4.9 ادعای دروغین در روز مطرح کرده است.

تعداد روزهایی که ترامپ بدون مطرح کردن ادعای دروغین گذرانده معادل 10 روز است که در 6 روز از این 10 روز، رئیس‌جمهور در املاک خود در حال گلف بازی کردن بوده است.

شمار روزهایی که رئیس‌جمهور آمریکا معادل 20 یا تعداد بیشتر ادعای دروغین مطرح کرده است، حدود چهار روز بوده است که به طور دقیق در تاریخ‌های 16 فوریه، 28 فوریه، 20 مارس و 21 آوریل بوده است.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا در 29 آوریل در یکصدمین روز از ریاست‌جمهوری‌اش 19 ادعای دروغین مطرح کرده است که البته این تعداد شامل دروغ‌هایی که در مصاحبه 30 آوریل با برنامه « Face the Nation» شبکه سی بی اس مطرح کرده است، نمی‌شود.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت، گرچه رئیس‌جمهور آمریکا به مطرح کردن ادعاهای جنجالی در شبکه توییتر معروف است اما اکثر اظهارات دروغین خود در مقابل خبرنگاران و در اظهاراتش که به صورت متن نوشته نشده است، می‌گوید.

منبع: جام جم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها