راه پرپیچ و خم تایید صلاحیت شدگان انتخابات شوراها / گزارشی از هر آنچه می خواهید درباره شوراها بدانید

راه پرپیچ و خم تایید صلاحیت شدگان انتخابات شوراها / گزارشی از هر آنچه می خواهید درباره شوراها بدانید

پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستاها همزمان با انتخابات ریاست‎‎جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می‎شود.

به گزارش خبر فوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری جمعه 29 اسفند ماه برگزار می‎شود.

در این دوره از انتخابات شوراها شهر ورستا به گفته علی‎اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور 287 هزار و 425 نفر در مدت یک هفته برای حضور در این انتخابات شرکت کردند که استان آذربایجان غربی بیشترین متقاضیان ثبت‎نام را در این دوره از انتخابات به خود اختصاص داد و تهران نیز در رده دوم قرار گرفت.

در این دوره از انتخابات شوراهای شهر وروستا از ابتدای روند ثبت نام تا ساعت 24 روز یک شنبه ششم فروردین ماه، 287425 نفر شامل 17885 خانم معادل 6.3 درصد و 269540 آقا معادل 93.7 ثبت نام و برای حضور در انتخابات شوراها اعلام آمادگی کردند که این ارقام نسبت به دوره قبل شوراهای شهررشد چشمگیری داشته است.

داوطلبان شرکت کننده در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای میانگین سنی 30 تا 35 سال بودندو 51 هزار و 992 نفر در این رده سنی قرار دارند.

کمترین سن داوطلبان شرکت کننده در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مربوط 25 سال است و 1889 نفر از ثبت نام شدگان بالای 75 سال سن دارند.

پس از انجام فرآیند ثبت‎نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر روند بررسی تایید صلاحیت متقاضیان این انتخابات در هیئت‎های مرکزی استان‎های سراسر کشور که زیرنظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات فعالیت می‎کنند آغاز شد.

هیئت‎های مرکزی انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور با استعلام از مراجع چهارگانه روند بررسی صلاحیت این متقاضیان را بعد از 6 فروردین و پایان ثبت‎نام این انتخابات آغاز کردند و تا به امروز نیز این روند ادامه دارد و هنوز نتایج نهایی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها به صورت رسمی از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا که اعضای آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین می‎شوند اعلام نشده است اما آمار غیررسمی از میزان تایید صلاحیت شدگان در کلان‎شهرها که معمولا به نقل از خود داوطلبان بوده است در فضای مجاز ی منتشر شد که البته در این میان برخی از اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نیز آمار و ارقامی را از میزان تایید صلاحیت‎شدگان انتخابات شوراها اعلام کردند.

در استان تهران که انتخابات شوراهای شهر و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است به گفته علیرضا رحیمی عضو هیدت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در این استان 9288 نفر از مجموع 10 هزار و 54 نفردر این استان تایید صلاحیت شدند که البته این نتایج هنوز به معنایی نهایی بودن قلمداد نمی‎شود زیرا نتایج نهایی اعلام تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور شنبه 2 اردیبهش ماه به صورت رسمی منتشر خواهد شد از این رو استناد به گمانه‎زنی‎های رسانه‎ای در مقطع فعلی خیلی با واقعیت تطبیق ندارد.

اما طبق آمار و اخبار رسمی میزان متقاضیان حضور در انتخابات شوراها شهر و روستا در پنجمین دوره این انتخابات افزایش پیدا کرده است از این رو به طورطبیعی میزان تایید صلاحیت‎ شدگان این دوره از انتخابات شوراهای نیز به نسبت دوره‎های قبل افزایش خواهد داشت از این رو باید منتظر باشیم تا هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات روزشنبه 2 اردیبهشت ماه نتایج نهایی را اعلام کند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها