اعلام آمادگی مجلس برای همکاری با قوه قضاییه در دوره ریاست جدید

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: قوای مجریه و مقننه هم باید در آینده اصلاحاتی را انجام دهند تا گام دوم انقلاب با نوسازی و بهسازی در ناوگان هر سه قوه به پیش برود.

اعلام آمادگی مجلس برای همکاری با قوه قضاییه در دوره ریاست جدید

اکبر رنجبرزاده با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی به عنوان رییس جدید قوه قضاییه، در این باره اظهار کرد: انتظارات بیشتری از آقای رییسی وجود دارد. ایشان خودش را در مسیر مردمی بودن محک زده است و مطالبات مردم هم بسیار زیاد و البته به حق است. لذا ایشان باید خودش را آماده کند که پاسخگوی نیازهای واقعی و حقیقی مردم در راستای ایجاد آرامش، حفظ امنیت و پیشگیری از هر گونه جرم و جنایت و هر گونه تخلف در دستگاه‌های اداری، اجرایی و سطوح اجتماعی باشد. این یک ضرورت اجتناب ناپذیر و مطالبه به حق مردم است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که «رییس جدید قوه قضاییه از بطن این قوه برخاسته است و سلسله مراتب خود را طی کرده است»، گفت‌: آقای رییسی می‌تواند به سرعت در جهت برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های خود قدم بردارد، امیدی به مردم بدهد و محیط را برای کسانی که به هر نحوی در نظم اجتماعی، اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی اخلال ایجاد می‌کنند و چارچوب‌ها را رعایت نمی‌کنند ناامن کند. این احساس باید هر چه‌ سریع‌تر به جامعه تزریق شود.

رنجبرزاده همچنین خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود ایشان یاران انقلابی با نگاه و مدیریت جهادی و خستگی ناپذیر را دور خود جمع کند تا ان‌شاء‌الله قوه قضاییه بتواند نقطه امیدی در دل مردم به وجود بیاورد و ان‌شاء‌الله به تبعیت از آن قوای دیگر هم به صورت متناسب اصلاحاتی را در آینده انجام دهند تا گام دوم انقلاب با نوسازی و بهسازی در ناوگان هر سه قوه به پیش برود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی مجلس جهت همکاری با قوه قضاییه در دوره ریاست جدید، اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی آماده است حداکثر تعامل با قوه قضاییه را داشته باشد و قوانینی که این قوه نیاز دارد را به تصویب برساند. مشکلات نیروی انسانی در قوه قضاییه، زیر ساخت و فضای فیزیکی و همچنین سازمان‌های تابعه مثل سازمان بازرسی کل کشور ، پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها کم نیست و مجلس شورای اسلامی هم آمادگی کمک به قوه قضاییه برای حل این مشکلات را دارد.

رنجبرزاده در پایان گفت‌: امیدواریم شرایط برای این آغاز امیدوار کننده در گام دوم انقلاب فراهم شود. مجلس شورای اسلامی هم در تمامی سطوح برای اجرای برنامه‌های ریاست جدید قوه قضاییه با این قوه همکاری خواهد کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها