پاسخ بذرپاش به يک اتهام

پاسخ بذرپاش به يک اتهام
پاسخ بذرپاش به يک اتهام

نماينده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اينکه عده‌اي به وي عنوان کاسب تحريم را نسبت داده‌اند گفت: رفيق‌هاي شما به ما گفتند کاسب تحريم، بنده در همين زمينه از صداوسيما خواستم که با دوربين به خانه بنده بيايد و بعد هم به خانه اين افراد که نه حتي منزل برادرشان و قضاوت در اين زمينه را هم برعهده قوه قضائيه بگذاريم تا ببينيم کاسبان تحريم چه کساني هستند، اگر دوستان شما سندي براي محکوم کردن روزنامه وطن امروز دارند ارائه دهند ما مي‌فهميم که با اموال مردم و بيت‌المال چه بايد کرد.

مهرداد بذرپاش دقايقي پيش در همايش "انقلاب مستضعفان، به کام نجومي بگيران" که در دانشگاه اراک برگزار شد با اشاره به تحريم‌‌هاي اعمال شده از سوي آمريکا اظهار داشت: آمريکا کاري نمي‌تواند بکند حتي اگر 50 برجام بسازد زيرا برنامه‌هاي اين چنيني روي ملت ايران تاثيري ندارد، آنچه که سبب مشکل است ايجاد حس بي‌عدالتي بين مردم است به طوري‌که مردم و جوانان باور داشته باشند بي‌عدالتي در مقياس بالا در کشور وجود دارد.

وي افزود: انقلاب اسلامي با گذشت 38 سال اتفاق عظيمي است که بزرگان ما خالق حماسه‌اش بودند و امامي شروع کننده آن بود که پيرمردي نوراني و عزتمند و خدايي بود و کاري کرد که نه تنها در تاريخ معاصر بلکه در زمان‌هاي قبل از آن هم شاهد آن نبوديم.

بذرپاش تصريح کرد: يکي از بزرگترين تهديدات القاي باور ما نمي‌توانيم است.
وي بيان کرد: امامي که اينها معرفي مي‌کنند فرسنگ‌ها با اما واقعي فرق دارد و درواقع از اسم امام استفاده سياسي مي‌کنند، و به خودشان اجازه نمي‌دهند صحيفه ايشان را که ماحصل ديدگاه‌هايشان بود مرور کنند که اين حداقل خواسته دوستداران امام خميني(ره) است، امامي که اينها معرفي مي‌کنند نه تنها توان انقلاب کردن نداشت بلکه توان توجيه خانواده خود را هم نداشت، اما واقعيت جز اين است و امامي که جوانان ما حاضربودند برايش اينگونه مجاهدت کنند کيلومترها با امامي که معرفي مي‌کنند فاصله دارد.

مديرعامل سابق سايپا ادامه داد: اگر امام امروز در قيد حيات بود و مواضعي مي‌گرفت به گمان اينها جزو افراطي‌ترين و تندترين افراد تاريخ بود و اينگونه از ايشان ياد مي‌کردند منتها الان نيست و مي‌توانند با خاطرات و انتساب برخي مواضع معجول به آنحضرت اهداف خود را پيش ببرند.

بذرپاش عنوان کرد: وظيفه حکمرانان فراهم کردن آرامش و آسايش براي مردم است و هزينه اتفاقاتي نظير حقوق‌هاي نجومي که مانع اين آرامش و آسايش مي‌شود را با چه چيزي بايد مقايسه کرد.

وي با اشاره به مهم‌ترين تهديدات امروز کشور و انقلاب اسلامي گفت: آنچه که امروز کشور و انقلاب اسلامي را تهديد مي‌کند همين بي‌اعتمادي ناشي از بي‌عدالتي و القاي شعار ما نمي‌توانيم است.

مشکلات دولت قبل هم از اعتماد به افرادي مانند "خاوري" شروع شد

مديرعامل سابق سايپا با اشاره به اتهام پاداش 600 ميليون توماني به وي و امثال وي گفت: به روزنامه ايران که چنين اتهامي زده بود و متعلق به شخص رئيس جمهور است گفتيم اگر سند داريد ارائه دهيد، سندي ارائه نکردند و روزنامه مذکور محکوم شد، اگر امثال بنده چنين مبالغي گرفته بوديم که نه تنها شما در رسانه‌هايتان که بي بي سي هم مستقيم به آن مي‌پرداخت و پخش مي‌کرد آنقدر اين خبر ضعيف بود که حتي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب هم به آن نپرداختند.

بذرپاش تصريح کرد: هشت ميليارد تومان سرمايه صندوق ذخيره فرهنگيان را که فاميل من و امثال من نبردند افرادي که چنين اتهاماتي را به بنده و امثال بنده مي‌زنند بايد توجه کنند که حقوق‌هاي نجومي، دانيال‌زاده متصل به حسين فريدون و غيره مربوط به چه دوره‌اي است حتي سه هزار ميليارد تومان دولت قبل را هم وقتي نگاه کنيد متوجه مي‌شويد که محور آن خاوري بود که هم در دولت هاشمي و هم در دولت خاتمي مديرعامل بانک بود و يکي از اعتراضات بنده به احمدي‌نژاد مديرعاملي خاوري در دولت وي بود.

وي بيان کرد: هر شخصي که از آن جماعت مي‌آيد پا در فساد دارد، دولت قبل هم در هرجايي که آسيب ديد به‌سبب اعتمادش به اين افراد بود، افرادي که مسئول ستادهاي هاشمي بودند و از همين جا بود که مشکل دولت قبل آغاز شد، اگر سندي از فسادهاي بنده داريد رو کنيد که اگر اين‌طور بود تاکنون سياسيان ما را محکوم کرده بودند.

نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مشاهده کرديد که ما به راي همه احترام گذاشتيم و نه آتش زديم و نه شيشه شکستيم، راي مردم است يک روز ممکن است به‌نفع باشد و يک روز عليه شما، تاريخ از جنس تکرار بوده چون قاعده کشور دموکراسي است مهم اين است که اين قاعده را بپذيريم.

بذرپاش با اشاره به به‌کار بردن لفظ مگس توسط يکي از دانشجويان گفت: عملکرد نشان مي‌دهد که مگس چه کساني هستند و کجاها جمع مي‌شوند، به يکي از وزراي اين دولت گفتم شما چرا آنقدر خوبي از ابتداي انقلاب هستي بابا اجازه دهيد جوانان وارد عرصه شوند، الان که به جوانان راه نمي‌دهيم صنعتمان بهتر است يا وضعيت مسکن کشور، بايد باور داشته باشيم که جوان‌گرايي اتفاق خوبي است.

وي با اشاره به نسبت دادن رانت‌خواري در انتصاب وي به سمت‌هاي مختلفي که داشتند گفت: اگر منظور شما وجود رانت بين بنده و احمدي‌نژاد است که بايد بدانيد وي در دانشگاه علم و صنعت بودند و بنده در دانشگاه صنعتي شريف و توسط فردي به هم معرفي شديم و احمدي‌نژاد از بنده خواستند که در حوزه جوانان ورود کنم، توقع نداشتيد که احمدي‌نژاد نعمت‌زاده را براي اين حوزه معرفي کند، کشور نيازمند تحول و پويايي است و يکي از راه‌ها تزريق نيروي جوان است و بايد بستر لازم فراهم شود، امثال بذرپاش‌ها در کشور بسيارند که نه تنها توان مديريت سايپا که بالاتر از آن را هم دارند.

متاسفانه جوان‌گرايي در کشور دچار محافظه‌کاري شده است

نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: امثال نعمت‌زاده و زنگنه که اوايل انقلاب وزير بودند و حالا هم وزير در کدام دوره بهتر عمل کردند، بايد به‌دنبال جوان‌گرايي باشيم ما اعتماد به‌ جوانان را در عرصه‌هاي مختلف تجربه کرده‌ايم متوسط سن شهداي کشور را اگر نگاه کنيم مي‌بينيم که 23 سال و نيم است همين‌طور جواناني که امروز براي دفاع از حريم اهل بيت(ع) مي‌روند متوسط سنشان 22 سال است يا در عرصه‌هاي ديگر مانند جشنواره فيلم فجر و غيره شاهد اين موفقيت‌ها توسط نسل جوان هستيم پس اگر قصد تخريب و زدن بنده و امثال بنده را داريد جوان‌گرايي را زير سئوال نبريد و از ابزار ديگري استفاده کنيد.

بذرپاش تصريح کرد: متاسفانه جوان‌گرايي دچار محافظه‌کاري شده و همه کم‌کاري‌هاي موجود ناشي از همين بوده بنشينيم فکر کنيم ببينيم جوانان چه کردند در هسته‌اي احمدي‌روشن‌ها بودند و هرجا که جوانان بودند عملکرد هم خوب بود.

کشور به‌لحاظ مديريتي خسته است و فسادها از افراد خسته سرمي‌زند

وي بيان کرد: کشور به‌لحاظ مديريتي خسته است، در يک حلقه بسته مديران تصميم‌گيري مي‌کنند ما کم پول نداريم و درآمد سالانه کشور 200 تا 300 هزار ميليارد تومان است چرا بايد بيکاري در کشور بيداد کند اين حلقه مفقوده نشان از ذهن خسته و محافظه‌کارانه مديران دارد، فسادها معمولا از همين افراد خسته سر مي‌زند به جاي اينکه بنشينند فکر کنند چگونه مشکل جوانان برطرف مي‌شود دست به فساد مي‌زنند اگر 30 درصد معوقات بانکي را برگردانيم مشکل ازدواج بسياري از جوانان برطرف مي‌شود.

نخستين پلت فرم اختصاصي سايپا در زمان مديريت بنده بود

نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سوال دانشجويي که گفته بود در دوران مديريت خود در سايپا چه کرديد گفت: بنگاه‌هاي اين‌چنيني با عدد و رقم سرکار دارند و مانند حوزه‌هاي فرهنگي و امثال آن نيستند و اسناد تمامي عملکردها مشخص و به شکل آمار و ارقام است زماني که مديرعامل سايپا شدم با وجود سابقه 54 ساله اين بنگاه هيچ پلت فرم اختصاصي نداشت(خودروي ملي) برندي که متعلق به خودش باشد را نداشت با تلاش همکاران در مدت هشت تا 9 ماه نخستين خودروي کلاس ارزان‌قيمت اين بنگاه به‌نام تيبا رونمايي شد.

بذرپاش ادامه داد: در مدت يک سال و نيمي که در اين سمت بودم اتفاقات بسيار خوبي افتاد که با توجه به يکي ديگر از شاخص‌هاي ارزيابي اين بنگاه که سودآوري بود بنده با وجود اينکه حتي هزار تومان هم به قيمت خودروها اضافه نکردم 870 ميليارد تومان سود تلفيق دادم و اين اتفاق با افززايش قيمت نبود بلکه با يک کاهش هزينه خيلي خوب اتفاق افتاد که رکورد سودآوري را در تمام دوره قبل از آن و همين‌طور بعد آن تاکنون داشته است.

وي عنوان کرد: شاخص بعدي ارزيابي تعداد توليد بود که در سال 87 بيشتر از ايران‌خودرو توليد داشتيم، در شاخص ديگر هم که توسعه محصول است خودروهايي مانند مگان، قشقايي و چند مورد ديگر در زمان مديرعاملي بنده وارد شدند که اين هم رکورد بي‌نظيري بود.

مديرعامل سابق سايپا با اشاره به اينکه عده‌اي به وي عنوان کاسب تحريم را نسبت داده‌اند گفت: رفيق‌هاي شما به ما گفتند کاسب تحريم، بنده در همين زمينه از صداوسيما خواستم که با دوربين به خانه بنده بيايد و بعد هم به خانه اين افراد که نه حتي منزل برادرشان و قضاوت در اين زمينه را هم برعهده قوه قضائيه بگذاريم تا ببينيم کاسبان تحريم چه کساني هستند، اگر دوستان شما سندي براي محکوم کردن روزنامه وطن امروز دارند ارائه دهند ما مي‌فهميم که با اموال مردم و بيت‌المال چه بايد کرد.

بذرپاش افزود: مهم انتقاد کردن است اما نبايد حاشيه را بر متن غلبه دهيم، چرا طرح دوفوريتي مي‌دهيد که هر فردي سئوال کرد 6 ماه يا يک سال محکوم به حبس مي‌شود، اگر انقلاب مستضعفان به نفع بنده و امثال بنده بوده که حقوق نجومي‌بگير بوديم.

وي تصريح کرد: بنده آنقدر مردانگي داشتم که در دولت قبل با وجود صميميتي که بود انتقاد کردم و بيرون آمدم يا به قول شما بيرون انداخته شدم، اين پست‌ها وقتي اصلت دارند که خادم مردم باشي اگر نمي‌توانيد خدمتگزار باشيد اين احساس تکليف‌هاي بي‌خود چيست.

نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جريان نسبت دادن رانت به وي گفت: آيا راي مردم براي حضور بنده در مجلس شوراي اسلامي همم با رانت بود.

فسادهاي دولت يازدهم فاسدان را روسفيد کرد

بدرپاش با شاره به بحث يکي از دانشجويان در ارتباط با دکل نجومي گفت: در ماجراي دکل نجومي که مطرح شد به نظر بنده پاي پسر مهاجراني در ميان بود که به نظر کار سختي است قورت دادن دکل و براي بنده هم جاي سئوال است، دولت فعلي چند فساد رو کرد که روي فاسدان عالم را سپيد کرد، 320 ميليارد تومان کرسنت را هم که پسر فلاني نقش داشت، 18 ميليارد دلار فساد دوستان شما در دولت يازدهم بود که به پول مردم آسيب زديد و جاي سئوال است که چطور رويتان شد که از صندوق ذخيره معلمان زحمت‌کش برداريد.

وي بيان کرد: به هرحال افرادي که فساد کرده‌اند بايد مورد برخورد قرار گيرند چه بذرپاش و امثال بنده و چه افراد ديگر، 72 هزار دلار پول مردم در کرسنت رفت بايد پاسخگو باشند، فساد بابک زنجاني را هم که به دولت قبل نسبت مي‌دهيد بايد بدانيد که زمان مرحوم نوربخت بود و اگر دقت کنيد سرمنشا همه اينها به همان عاملان فساد برمي‌گردد.

دولت يازدهم دائم درحال تعطيلي است

مديرعامل سابق سايپا با اشاره به ادعاي يکي از دانشجويان در مقابل صحبت وي دررابطه با القاي شعار ما نمي‌توانيم که گفته بود ما مي‌گوييم شما نمي‌توانيد نه ما، گفت: بگذاريد مردم قضاوت کنند که چه کساني نمي‌توانند، فکر مي‌کنيد رفيقان شما در دولت مي‌توانند، دوستان شما که دائم اهل تعطيليند، تعطيلي مسکن، تعطيلي توليد، تعطيلي نطنز، تعطيلي فوردو و اين درحالي است که تاريخ دوره‌اي که ما بوديم متهم به نتوانستنمان مي‌کنيد پر است از احمدي‌روشن‌ها و قاسم سليماني‌ها که جاي تامل دارد.
بذرپاش ادامه داد: خواهش مي‌کنم يک مدت نتوانيد و بگذاريد مردم يک نفس راحت بکشند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها