دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه تمرین تیم هاکی دختران:

افتخار می‌کنم که چند سال است عضو فدراسیون هاکی هستم/ هاکی برخواسته از سنت‌های ایرانی و اسلامی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نگاه ما به یک رشته خاص نیست بلکه باور دارم باید نگاه به تمام رشته‌های ورزشی یکسان باشد.

 افتخار می‌کنم که چند سال است عضو فدراسیون هاکی هستم/ هاکی برخواسته از سنت‌های ایرانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه تمرین تیم هاکی دختران اظهار داشت: افتخار می‌کنم که چند سال است عضو فدراسیون هاکی هستم. باید از تلاش‌های بهرام قدیمی تشکر کنم. او بعد از مرحوم بهرام شفیع توانست فدراسیون را سر و سامان بدهد. ما باید در تمام ورزش‌ها نگاه ویژه‌ای به ابعاد قهرمانی و همگانی داشته باشیم زیرا سلامت جسم سلامت روح را به همراه دارد.

وی ادامه داد: پیشرفت هاکی در چند سال اخیر کاملا چشمگیر بوده و ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی این را می‌بینیم. این رشته از یک ظرفیتی برخوردار است و توانسته رتبه آسیایی و بین‌المللی را به دست آورد. البته نگاه شورا یک طرفه نیست بلکه راهبرد ما حمایت از تمامی رشته‌ها است.

چرا حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در فدراسیون هاکی است؟ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص عنوان کرد: من مشکلی برای حضور در ورزش ندارم. هر فدراسیونی دعوت کند من خواهم رفت و فعالیت ورزشی آنان را می‌بینم زیرا باور دارم که باید نگاه به همه فدراسیون‌ها یکسان باشد.

وی این را هم گفت: هاکی یک رشته ایرانی و برخواسته از سنت‌های ایرانی و اسلامی است که ابعاد بین‌المللی پیدا کرده است. در این رشته تمام اعضای بدن درگیر هستند و یک ورزش جامع‌نگر است. این ورزش هم به سلامت جسم و هم به سلامت روح کمک می‌کند. رشته چوگان که یک رشته کاملا ایرانی به شمار می‌رود در ۲ بخش زمینی و هوایی (با اسب) برگزار می‌شود.

وی در واکنش به سوالی در خصوص حضور در اردو بانوان نیز گفت: شیطنت نکنید من بارها هم در اردو آقایان و هم بانوان حضور داشتم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • و
    0

    ربط هاکی به اسلام چیست.بیشتر توضیح بدین.تا آنجا که ما میدونیم صحرای عربستان جز ریگ و شن چیز دیگه ای نداشته.کجای عربستان هاکی داشته نمیدونیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها