روزنامه اطلاعات در آستانه جام جهانی قطر:

عدم تحمل اندیشه و فرهنگ های مختلف، باعث طرد حضور گردشگر خارجی در ایران/ هنوز یک بلیت سفر به ایران خریداری نشده است

«قطع یا محدودیت دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی در ایران، آن هم در بحبوحه برپایی بزرگترین رویداد فرهنگی – ورزشی فرامرزی خلیج فارس، امکان ارتباطات بین المللی برای گردشگران خارجی را از بین برده است.»

عدم تحمل اندیشه و فرهنگ های مختلف، باعث طرد حضور گردشگر خارجی در ایران/ هنوز یک بلیت سفر به ایران خریداری نشده است

روزنامه اطلاعات نوشت: ناآرامی های اخیر اجتماعی در شهرهای کشور که عموماً منبعث از نادیده گرفتن فرهنگ گفتگو در جامعه است، همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی قطر به مسافران خارجی که احتمال داشت تمایلی نسبت به دیدار از ایران داشته باشند، نشان می دهد اینجا هنوز آمادگی لازم برای تحمل اندیشه های جدید و تعامل فرهنگی با اقشار مختلف وجود ندارد و این بدترین پیام دعوت برای کسانی است که صرفا با هدف تعامل فرهنگی و اقتصادی به منطقه جغرافیایی ما سفر می کنند.

کمتر از ۲۰ روز به شروع بزرگترین رویداد ورزشی، فرهنگی و اقتصادی جهان در کنار مرزهای جنوبی ایران باقی مانده و ما منفعلانه نظاره گر برنامه ریزی کشورهای دور و نزدیک برای بهره مندی از این فرصت طلایی هستیم.

به گواه آمار رسمی هنوز حتی یک بلیت سفر به ایران خریداری نشده یا یک تخت مراکز اقامتی از سوی مسافران خارجی رزرو نشده است. حتی یک بنگاه اقتصادی در داخل کشور هم سفارش جدیدی برای کالا یا خدمات تولیدی خود دریافت نکرده تا به مسافران جام جهانی قطر عرضه کند.

بدون شک تا پایان دوره برگزاری مسابقات فوتبال قطر هم نباید منتظر تحول ویژه ای در این حوزه باشیم و باید بپذیریم که فرصت هم سفرگی با برخورداران اقتصادی این رویداد جهانی را از دست داده ایم.

این رویداد ناگوار بیانگر دو واقعیت تلخ در کشور ماست که هر دو آنها به نبود مدیریت برنامه ریز، مصلحت اندیش و آینده نگر در ساختار حکمرانی دولت برمی گردد.

نخست آنکه در سال های گذشته و در فرصت فراوانی که برای برنامه ریزی در خصوص استقبال از مسافران جام جهانی فوتبال داشتیم، هیچ ایده جذاب و هیچ عزم جدی برای استفاده از پتانسیل توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی جام جهانی قطر نداشته ایم و هنوز هم دستگاه های مسئول برای تدارک بستر برخورداری از مزایای این رویداد بین المللی در ایران، سردرگم و بی هدف به دنبال معجزه اند تا شاید تصادفاً خورده ریزی از سفره اقتصادی جام جهانی فوتبال را عاید شوند.

دوم آنکه در آستانه برگزاری این مسابقات، آن چنان چهره تدافعی و غیرجذابی از خود برای مسافران خارجی به نمایش گذاشته ایم که انگیزه ای برای سفر به ایران و آشنایی با فرهنگ و اقتصاد کشور باقی نمی گذارد.

ناآرامی های اخیر اجتماعی در شهرهای کشور که عموماً منبعث از نادیده گرفتن فرهنگ گفتگو در جامعه است، همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی قطر به مسافران خارجی که احتمال داشت تمایلی نسبت به دیدار از ایران داشته باشند، نشان می دهد اینجا هنوز آمادگی لازم برای تحمل اندیشه های جدید و تعامل فرهنگی با اقشار مختلف وجود ندارد و این بدترین پیام دعوت برای کسانی است که صرفا با هدف تعامل فرهنگی و اقتصادی به منطقه جغرافیایی ما سفر می کنند.

تحرکات تروریستی گروهک داعش و فرصت طلبی دشمنان خارجی برای تبدیل صحنه اعتراضات اجتماعی به اغتشاشات کور هم که ناشی از نادیده گرفتن ضرورت وجود تریبون های گفتگو در جامعه است، باعث شده تا نتوانیم چهره واقعی امنیت عمومی را به متقاضیان دیدار از جاذبه های گردشگری کشور نشان دهیم.

از طرف دیگر قطع یا محدودیت دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی در ایران، آن هم در بحبوحه برپایی بزرگترین رویداد فرهنگی – ورزشی فرامرزی خلیج فارس، نه تنها زمینه نقش آفرینی کسب و کارهای الکترونیک را برای بهره مندی از منافع اقتصادی این رویداد جهانی نابود کرده، بلکه امکان ارتباطات بین المللی برای گردشگران خارجی را از بین برده و بدیهی است با چنین چشم انداز مدیریتی، هیچ گردشگر یا سرمایه گذاری رغبت سفر به ایران را نخواهد داشت.

بنابر این در شرایط فعلی دل بستن به بهره مندی از مزایای فرهنگی و اقتصادی بازی های جام جهانی قطر برای ملت ایران صرفا یک رویای خام و دست نیافتنی است، اما شاید این شکست مدیریتی برای سیاست گذاران و برنامه ریزان دولت تلنگری باشد تا در آینده با دیدی جامع تر به رویدادهای فرامرزی و پتانسیل بهره مندی از مزایای آنها بنگرند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • ناشناس
    1

    عقلانیت در حکمرانی این سرزمین گمشده ای که حالا حالا ها باید در جستجویش باشیم و کشورهای ریز و درشت دیگر بهره مند از خامی و ناآگاهی و جهالت سیاست گذاران ما

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با توجه به اتفاقات و حوادث اخیر و نقش مخرب بعضی کشور ها در این حوادث و مسائل پشت پرده بنظر میرسد جنگ اجتناب ناپذیری در منطقه در شرف وقوع است و بدین جهت بازی های جهانی در قطر اتفاق نمیافتد

    • سرباز رهبری
      11

      ما نیازی به این افراد توریست فاسد نداریم
      یک مشت خراب فاسد و روسپی بیان ایران چکار
      بذار برن امارات و عربستان را خراب کنن.
      ما ابر قدرت منطقه هستیم همه دنیا از ما حساب میبرن

  • آزادی
    1

    کدوم بی عقلی به ایران سفر میکنه اینترنت قطعه، حجاب اجباری ،خطر گروگانگیری،نبود امکانات تفریحی ،ممنوعیت مشروبات الکلی ،ممنوعیت کنسرت ورقص...طرف کلی داره پول میده که بره زندان فکر کردین امارات و قطر رو ول میکنن بیان ایران اگه کسی اومد باید به سلامت روان اون فرد شک کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      عملیات تروریستی مثلاً داعش رواضافه کن

    • حالیشو ببر
      0

      هر خارجی پاشو بزاره توی ایران
      و گردش کنه
      و چند تا عکی بگیره
      بعنوان جاسوس احتمال داره که ....... بشه
      بی خیال شو
      مغر خر خوردن بیان ایران
      سواحل امارات بدون لباس میگردن و نوشیدنی .... میزنن بر بدن کیف و حالشو ببر

  • احمد
    0

    آخه این خبره میزاری، اون یه نفر پیاده را هم گرفتند تا بعدا بگن ما برای حفظ جانش دستگیرش کردیم و از اسپانیا الحق الحفظ الجان را هم بگیرن

  • جورج اورول
    0

    مقامات همینو میخاستن.. نه اونا بیان.. نه ما بریم... ایران شده کره شمالی۲
    ،کک شون هم نمیگزه.. مردم هرچی ندارتر و منزوی‌تر و محتاجتر بهتر..

  • خودم
    0

    پس اون همه بودجه که مسئولین برای آماده سازی منطقه کیش دریافت کردند چی شد ؟؟!!باشگاههای ایران هم هتل و امکانات ورزشی کیش را قبول ندارند چه رسد به خارجی ها ،،،کاش از کشور کاملا مسلمان عربستان و شخص بن سلمان یا می گرفتند ،،،که کشورش را دارد به قطب گردشگری تبدیل میکند ،،،و چند سال دیگر هم المپیک زمستانی را برگزار خواهد کرد ،،،بعله المپیک زمستانی ،،
    مرگ بر آدمهای بی کفایت و شهوتران و هیز

  • 🐜
    1

    گردشگرمگرمغرخرخورده که ب ایران سفرکند.ملت ایران اگرراهی پیداکنندازایران فرارمیکنند.ههههههههههههههههه

  • ایرانی
    0

    ای سران کشور ایران تاریخ در حال تکرار است .حاکمیت ایران چقدر به دوره خلافت عثمان شبیه است . یکبار سریال امام را دوباره نگاه کنید ! برای عبرت ضرر نمی کنید . اگر اهل عبرت باشید ...

  • ثنایی
    0

    طرف مگه مغز خر توکلشه بیاد ایران

  • ناشناس
    0

    آقایانی که فکر می کنند در این 44 سال باعث پیشرفت کشور و حسادت دشمنان شده اند، تحویل بگیرند. ببینند از نظر خارجی ها چقدر کشور پیشرفته ای هستیم؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    از درآمدهای هر گردشگر چند درصد خمس و ذکات به ذی نفعان بپردازید خودشان فتوا می دهند تمام موانع برداشته شود

  • ناشناس
    0

    جز یه مشت پیروپاتال چینی اخه کی میاد این خراب شده
    خخخخ

  • حسن
    0

    مسئولان در فکر فقر مردم هستند .کسی در فکر پیشرفت کشور و بهبود وضعیت و معیشت مردم نیست .دولت اصلا نمی داند شکست مدیریتی یعنی چی .تا در آینده تلنگری باشد یا نباشد .

  • ناشناس
    0

    خدا وکیلی نام اولین خریدار را رسانه ایی کنید تا بعنوان اولین سوژه خنده شناخته شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اره خداییش اسمش رو رسانه ای کنین تا کلی شاد بشیم‌ و قهقه بزنیم

  • ایران ازاد
    0

    شادی در جامعه موج میزند و هر گردشگری وارد کشور شود از اینهمه پیشرفت و ابادانی و شادابی لذت میبرد و انگشت به دهان که چقدر زود گذشت و حیف از عمری که در بلاد کفر گذشت .بهشتی که خداوند وعده داده بود و برای رفتن به جهنم تلاش نخواهد کرد که اینهمه امنیت در انفرادی بهتر از انکه همچو جورج بینوا بی نفس !!! بیایید تا بلیط تموم نشده !!! سرزمین امپراطوری کورش کبیر افتخار میزبانی را نپذیرفته وکشور حاشیه خلیج مجبور به پذیرفتن چنین میزبانی باشکوهی شد که همگی بیایند ریشه تمدن فرهنک بشری را در دوقدمی خویش ببینند.نه فسادی نه خون از دماغ دختر و پسر جوانی نه حتی یک گرسنه زباله گرد در این دیار!!!! اینجا سرزمین نادرشاه خشایارشاه داریوش بزرگ و کورش کبیر . سرزمین خیام و فردوسی و حافظ و سعدی و نظامی و شهریار و پروین و فروغ ...خوش امدید که بلیط یکطرفه به بهشت گرفته اید

  • ناشناس
    0

    جرات آمدن به ایران رو ندارند،امکان اینکه جاسوس از کار در بیان زیاده.

  • ممد
    0

    مگه اسکلن بیان ایران

  • ج
    0

    باید خودمان را با تمام دنیا دوست بدانیم از جنگ و کینه چه سودی بردیم

  • یدالله آرام
    0

    گیرنده؛مسئولین احمقی که فکر میکنند با رعب و وخشت و سخت گیری میشه کشور و دنیا و کهکشانها رو مدیریت کرد!!!

  • ناشناس
    0

    گذاشتن یه باره بخرن مسوولان ذوق مرگ بشند....

  • آریایی
    0

    منفعت مردم در آمدن توریست به ایرانه ولی از اونجایی که توریست ها از ملیت های متفاوت باعث آگاهی مردم میشن و آگاهی مردم به ضرر زمامداران است بهتره نیان مهم نفته که الان میشه بعدا هم تمام شد زمامداران میرن در سرزمین های که پول نفت رو سرمایه گذاری کردن و ما مردم می‌مونیم با سرزمین بی آب و علف ایران

  • ناشناس
    0

    خارجی میگه : اینها به هم وطن خودشون رحم نمیکنند ! ببین چه بلایی سر ما دربیاورند

  • ناشناس
    0

    از عراقیا و لبنان وفلسطین جیبوتی ویمن وسوریه کمک بگیرید و نزولا چطور همیشه کمک میدید وپول ومیدید اینبار اینا بیان

  • محسن
    0

    ظاهرا از دشمن فرضی شکست خوردیم...چه استراتژی خفنی بود

  • ناشناس
    0

    ما خودمان تنها کشوری هستیم در جهان که به داشته هایمان شک داریم نمونه ش کوروش! دیگر از بیگانگان چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟!! کشورهای همسایه از آثار باستانی ما شبیه سازی می کنند وما خودمان در حال تیشه زدن به ریشه ها...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها