استاد دانشگاه تهران و نماینده مجلس ششم:

نماز و روزه اجباری در کشور نداریم و گشت نماز و گشت روزه درست نشده است/ اجبار، با واقعیت‌ها و سرشت انسانی تطابق ندارد

استاد دانشگاه تهران و نماینده مجلس ششم گفت: انتخاب آزاد زنان متاسفانه در کشور ما به رسمیت شناخته نشده است و این امروز به یک ابزار تبدیل شده که کل موجودیت انقلاب و نظام به آن پیوند زده می‌شود.

نماز و روزه اجباری در کشور نداریم و گشت نماز و گشت روزه درست نشده است/ اجبار، با واقعیت‌ها و سرشت انسانی تطابق ندارد

الهه کولایی در نشست استادان دانشگاه تهران با رئیس این دانشگاه در خصوص حوادث اخیر گفت: ما نماز و روزه اجباری در کشور نداریم! گشت نماز، گشت روزه درست نشده است. امکان اجبار انسان‌ها به آنچه چیزی که باور ندارند با واقعیت‌ها و سرشت انسانی تطابق ندارد.

استاد دانشگاه تهران و نماینده مجلس ششم افزود: نظام کمونیستی شوروی از درون مهدکودک نه، از درون رحم مادران تربیت انسان‌ها ایدئولوژیک را هدف قرار دادند، ولی به نتیجه نرسیدند. انتخاب آزاد زنان متاسفانه در کشور ما به رسمیت شناخته نشده است و این امروز به یک ابزار تبدیل شده که کل موجودیت انقلاب و نظام به آن پیوند زده می‌شود و زیر سوال قرار می‌گیرد. خودمان با سیاست‌های نادرست دست مداخلات و نفوذ‌های بیرونی را باز می‌گذاریم.

 

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • مهرداد
    11

    تو مثلا استاد دانشگاه هستی؟ تو استاد باشی از دانشجوت چه انتظار. چی رو با چی مقایسه می کنی؟ نماز و روزه تکلیف فردی است حجاب دستور اجتماعی است؟ حجاب مانند بسیار از قوانین اجتماعی دیگر است مانند نظام اجتماعی ، قوانین راهنمایی ، بهداشت ، ... . بهداشت اجباری مراعات قوانین راهمایی اجباری و... .
    از استاد انتظار نیست که این جوری استدلال کنه . شانتاژ رسانه ای در شان شما نیست. اصلا قانون یعنی اجبار.

    نظرات شما -
    • 0

      قانون یعنی توافقی اجتماعی که مورد قبول اکثریت جامعه باشد و نه اینکه توسط یک عده بصورت دستوری اجرا شود

    • m
      0

      قانون رو عرف جامعه و تائيد مردم مشخص مي كنند نه حاكميت

  • عرب سرخی
    3

    یه کلمه هم از مادر عروس...

  • ناشناس
    0

    همسر دوست من در یک بیمارستان دولتی به صورت قراردادی ماما است...بچه ندارند...مسول حراست غیر مستقیم بهش گفته اگر بچه دار شدی احتمال زیاد است رسمی شوی و در غیر این صورت باید از کارت خداحافظی کنی!!!

  • ناشناس
    2

    خب اینها جواب داره، چون امربه معروف و نهی از منکر می خواهد ظواهر گناه برداشته شود

  • ناشناس
    4

    اینم صد در صد دوروز دیگه کشف حجاب میکنه میره شبکه ی منو تو، ما مار در آستین داریم نه مسئول دلسوز وانقلابی

    نظرات شما -
    • 0

      مسئول دلسوز؟ یعنی اینهایی که اختلاس می کنند و رانت دارند و بوی گند فسادشان همه جا را پر کرده دلسوز هستند؟ شما هم باور داری؟

    • 1

      مار که نه اژدها در استین پروروندیم واختیار مملکت را شش دانگ دستشون دادیم .حلا برا خودمون جفتک میندازن .

  • ناشناس
    0

    کلا انتخابات آزاد نداریم

  • ناشناس
    0

    خانم کولایی شجاع باش وواقعیت رابگو.ملت ایران باسیستم مافیای دزدان دروغگویان ودیکتاتوری وسلب آزادی وسرکوب صدای اعتراض مشکل داریم باگرانی وتورم بازگشت ارشاد که خودنیازب ارشاددارند.یاساکت لطفا

  • ناشناس
    0

    حقوق کارمندی کارگری نگرفتی که ببینی روزه وشبه اجباری داریم .

  • ناشناس
    0

    بستن پیام رسانهای بین المللی هیچ اثر مثبت وسازنده ای برای امنیت کشور و ملت نداشته است
    ---
    جریان اوضاع فاجعه آفرین مرموز اخیر و اصرار بر ادامه ی بسته نگه داشتن پیام رسانهای بین المللی برای هر عقل سلیمی به اثبات رسانده که بجز پاک کردن صورت مسئله بجای اندیشیدن جدی برای ایجاد راه حلهای مفید اساسی و بجز تحمیل زیانهای کلان به کشور و ملت و افزایش نارضایتی ملی ؛ هیچ اثر مثبت و سازنده ای در مبارزه با آشوبهای دست ساخت دشمنان درونی و بیگانه برای حفظ امنیت نداشته و این اصرار یا جاهلانه و یا مغرضانه بوده است .

  • ناشناس
    1

    به کارت برس تدریس مفید و غیر غربی به بچه های مردم انجام بده.کار دین و فقه و مرجعیت و امر به معروف و نهی از منکر و اجتهاد در علوم دینی] در تخصص شما نیست و بدانید حجاب در کشور ما قانونی است ودر اسلام و فقه هم حجاب وجود دارد.

  • ناشناس
    0

    بشر حق ندارد با دانش ناچیز خود دین ساده ی خدا را فربه و بغرنج سازد
    ---
    دانش ناچیز بشر ناتوان حتی پیامبر هر اندازه هم علم آموخته باشد در سطحی نیست که حق داشته باشد بجای علم جهان شمول خداوند برای دین توحیدی یگانه ذات اقدس او غیر از آنچه این ذات اقدس در وحی اصیل خود که توسط پیامبر در قرآن به بشر ابلاغ گردبده است ، برای این دین ساده ی تکامل یافته ی بی نقص ﴿ آیه ۳ سوره مائده ﴾ ؛ احکام و اعتقادات و مراسم و مناسک و شعایر جدید از دانش ناچیز خودابتکار کند و با این ابتکار ساخته و پرداخته ی دانش ناچیز ذهن نانوان بشری خویش دین خدا را فربه و بغرنج و غیر قابل درک و اثبات ناپذیر سازد .
    دین خالص و بی نقص خداوند همان است که بی کاستی و فزونی در وحی اصیل الهی در قرآن آمده و وظیفه ی پیامبر و اهل بیت آن حضرت و سایر فقها در زمینه ی مسایل دین و مذهب ؛ تنها معرفی و بیان آیات محکم و مفصل شناختها و هشدارها و نویدهای قرآن و کشف مصادیق حقیقی این آیات است که حتما باید با خواست توحیدی خداوند در قرآن منسجم و هماهنگ باشد و بی هیچ کاستی یا فزونی از دانش ناچیز ناقص ذهن بشری محدود و ناتوان تغییری درآن ایجاد شود: ﴿ آیه ۸۵ سوره إسراء﴾ و ﴿ آیه ۳۶ سوره إسراء ﴾ و ﴿ آیه ۹ سوره أحقاف ﴾ .

  • ناشناس
    0

    هوشیار باشیم در رفتار دینی و مذهبی خویش چه می کنیم؟!
    ---
    باید بدانیم رفتار ما در دین داری اگر در تضاد با شناختهای محکم و مفصل قرآن باشد بی تردید به بی دینی و لامذهبی می انجامد و بحکم خدا در زندگی دنیا و آخرت ما همیشه بازده مخرب نابود کننده خواهد داشت .
    خداوند حکیم و دانای مطلق در هشدارهای فراوان قرآن بارها تاکید کرده که این کتاب هدایت آسمانی را به بشر نفرستاده که بشر آن را با دخل و تصرفهای دانش ناچیز بشری خویش و با دهان کجی به احکام و اعتقادات الهی شناختهای آن به بازیچه تبدیل کند ؛ سپس هرگز آب از آب تکان نخورد و همه چیز بر خلاف خواست خدا وفق مراد بشر پیش برود!!!
    خداوند در جای قرآن تاکید کرده اگر بشر رفتار دینی و مذهبی خود را مطابق با شناختهای هدایت گر قرآن بدون هیچ دخل و تصرف بشری متضاد با قرآن و عقل در این شناختها سازمان ندهد ؛ محال است بتواند یک زندگی سالم خدا پسندانه سعادت مند بی دغدغه ی همیشگی برای خود فراهم سازد !!!
    بشر با این دخل و تصرف قرآن ستیز و خرد گریز ، بی تردید ، تا قیامت تحت تاثیر نیرنگها و ترفندهای شیطان که بنام دین و مذهب به اذهان متدینان تزریق می کند با افت و خیزهای ناشی از خطاها و گناهان خویش همیشه به سوی سرنوشت شوم ابدی تا ورود به جهنم و ماندن همیشگی در کنار شیطان در آن حرکت خواهد کرد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حقیقت ایمان دینی خود را با قرآن ارزیابی کنیم!
      ---
      برای ارزیابی حقیقت ایمان دینی خود ؛ ترجمه ی آیه ی قرآنی زیر از سوره زمر تا آیه ۵۲ از همین سوره را نیک با دقت و تامل بخوانیم و با آگاهی به معنای دقیق و درست بی آلایش این آیه از قرآن و آیات بعدی آن ارزش حقیقت ایمان دینی خود را خدا پسندانه نیک بشناسیم : « وَإِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَإِذَا ذُكِرَ الَّذِينَ مِنْ دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ » ﴿ آیه ۴۵ سوره زمر ﴾ .
      بدانیم که عبارت حرف اضافه ای کلی « مِنْ دُونِهِ » در آیه ی فوق مطابق با اصول نحو و صرف و بلاغت زبان شناس عربی ؛ که بشر با توهم برای بالا بردن ارزش ایمان دینی خویش با پندار متضاد با محکمات خدا شناسی و پیامبر شناسی قرآن و مخالف با اصول استدلال منطق عقل با اصرار بندگان مقرب را نیز همراه با خدا همیشه یاد می کند ؛ نفی ذکر همیشگی مراتب بندگان و آفریدگان خدا را از ازل تا ابد در بر می گیرد .
      اگر با دقت و تأمل ژرف در تمام آیات محکم و مفصل خدا شناسی و پیامبر شناسی و دین شناسی فرهنگ اصیل الهی دین داری و مذهب داری در قرآن بنگریم در می یابیم که دستور الهی مؤکد فرستادن صلوات بر پیامبر اکرم ؛ تنها بعنوان دعا از جانب خداوند بپاس یک عمر فداکاریهای جانکاه آن حضرت در تبلیغ و آموزش درست و بی آلایش و بی نقص آیات وحیانی دین خالص توحیدی یگانه ذات ا قدس خداوند به بشر توصیه ی گردیده است .
      این دستور الهی مؤکد ؛ با تامل در شناختهای قرآنی مذکور هرگز معنای متضاد با قران و عقل را در بر ندارد که بغلط بپنداریم این صلوات ارزش و پاداشی همتا و برابر با ارزش ذکر همیشگی خداوند را که نعمتها و الطاف بی کران لحظه به لحظه ی ازلی و ابدی ذات اقدس او بشر وجهان را تا ابد فرا گرفته است ، والعیاذ بالله ، داشته باشد!!!

  • ناشناس
    0

    هوشیار باشیم اسیر دام نیرنگهای شیطان نشویم!!!
    ---
    از اسیر شدن در دام این ترفند ونیرنگ پلید شیطانی که بنام دین و مذهب القا می کند ؛ دفاع از شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن کار منحرفان از خدا بی خبر وهابی و تکفیریهای سلفی است پرهیز کنیم!!!
    این ترفند و نیرنگ ظالمانه و بدروغ به ذهن مؤمنان القا می کنند که مدافعان شناختها و هشدارها قرآن می خواهند متدینان را از پیامبر و اهل بیت آن حضرت دور سازند .
    باید در مقابل این ترفند و نیرنگ پلید شیطانی هوشیار باشیم و با خرد گرایی و تدبر ؛ به شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن گوش جان فرا دهیم و این القاءات شیطانی را که با رنگ و لعاب مزورانه بنام دین و مذهب عرضه می شوند هرگز باور نکنیم .
    این القاءات پلید و باطل شیطانی هرگز زبان حال مؤمنان وفادار به دین خالص توحیدی خداوند و زبان حال مؤمنان ولایتمدار صادق وفا دار به مکتب توحیدی قرآنی پیامبر و اهل بیت آن حضرت نیستد .
    خداوند با تاکید در قرآن بر این که احکام و اعتقادات ثابت دین اسلام را کامل و ساده و رسا با اتمام کامل حجتهای خود به بشر ابلاغ کرده است ؛ در جای جای قرآن وظیفه دینی و مذهبی پیامبران و بندگان مقرب خود را تنها در تبیین و آموزش و تبلیغ احکام و اعتقادات ثابت وحیانی دین خاص الهی منحصر ساخنه و به این بزرگان هشدار داده است که هرگز از دانش بشری ناچیز خود احکام و اعتقادات به این دین نیافزایند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها