ماجرای زندگی متفاوت ۹ فرزند آیت‌الله خزعلی / یکی خواننده، دیگری معاون رئیس‌جمهور، آن یکی در زندان!

انتصاب یکی از فرزندان آیت‌الله خزعلی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، بار دیگر موضوع زندگی خصوصی آیت‌الله و فرزندانش را داغ کرد.

ماجرای زندگی متفاوت ۹ فرزند آیت‌الله خزعلی / یکی خواننده، دیگری معاون رئیس‌جمهور، آن یکی در زندان!

آیت‌الله خزعلی از جمله چهره‌های روحانی اصولگرا بود که شش سال پیش در شهریور ۱۳۹۴ درگذشت.

او از مخالفان سرسخت جریان اصلاح‌طلبی بود و در دولت اصلاحات این جمله وی که "دولت خاتمی شش ماه بیشتر دوام نمی‌آورد"، نُقل محافل سیاسی شده بود.

آیت‌الله خزعلی هرچند خود یک چهره اصولگرا محسوب می‌شد و مشهور به صراحت کلام بود، اما فرزندانش همگی راه پدر را نرفتند و همین امر به تازگی پارادوکس خوانندگی پاپ و معاونت ابراهیم رئیسی را خبرساز کرده بود ( بیشتر بخوانید ).

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در سال ۱۳۲۷ با طاهره کلباسی فرزند محمود کلباسی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج ۹ فرزند بود.

به گفته او، حسین یکی از پسرانش در اردیبهشت ۱۳۵۷ و در اوج فعالیت‌های انقلابی در شهر قم و در جریان ناآرامی‌های انقلاب، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

یک پسر دیگر وی، علیرضا، مدیر شبکه ماهواره ای ایرانیان و داماد محمدعلی شهیدی محلاتی بود.

اما فرزند دیگرش که در رسانه‌های خارجی بیش از دیگرام به او پرداخته می‌شود، مهدی نام دارد. مهدی خزعلی فرزند دیگر اوست که در سال‌های بعد از انتخابات ۸۸ بارها به زندان افتاده‌است. در سال ۱۳۸۸ و در پی مواضع مهدی در حمایت از نامزدهای معترض، ابوالقاسم خزعلی طی بیانیه‌ای از پسرش اعلام برائت نمود و وی را منحرف از راه مستقیم خواند.

دختر او انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم و رئیس سابق دانشگاه الزهرا است. انتصاب او در روزهاز اخیر، بحث فرزندان آیت‌الله را داغ کرده است.

دختر دیگر او کبری خزعلی (مریم) رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده‌است.

اما نکته جالب توجه درباره این خانواده آن است که فرزند کوچک آیت‌الله خزعلی، یعنی محمدحسین، از خوانندگان موسیقی پاپ با نام هنری سمیر زند است ( موزیک ویدئوی او را ببینید ).

به این ترتیب در میان ۹ فرزند آیت‌الله خزعلی گرایش‌های سیاسی و فرهنگی متفاوتی دیده می‌شود که جالب توجه است.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • حمید رضا
    0

    نان حلال به این می گویند

    نظرات شما -
    • فرهاد
      0

      اخوند و نان حلال . حوک خوبی است برای خندیدن . هرچه مملکت ایران مشکل دارد حاصل رانتی است که اخوندها دارند و از ان برای ثروت اندوزی غیر قانونی استفاده می کنند .

  • روح اله
    0

    ای جان .ولی پسرش با خواننده حبیب معرکه کرده .اول حبیب.ای ول پسر خزعلی.حتما ترانه رو ببینید ویادی هم از مرحوم حبیب کنید .

  • مردم عادی
    0

    بر روی بیت المال مسلمین افتاده اند و اموال غصبی مردم را مورد استفاده قرار می دهند ان وقت به دروغ شعار ذوب در ولایت می دهند. بروید تحقیق کنید که خانواده انسیه در چه خانه های کاخ مانندی زندگی می کنند. مهدی چون حرف حق را میزند و طرفدار انقلاب پابرهنگان و خود پابرهنگان است بایستی طرد شود، ولی عافیت طلبان مدعی دروغین انقلابی بایستی سر در اخر بیت المال داشته باشند و شعار الکی بدهند و به تملق و مجیزه گویی از قدرت مشغول شوند

  • هموطن
    0

    هرکس مسوول اعمال خود می باشد چکار دارید چرا همیشه دوست داریم هر چند گاهی شعله را روشن کنیم و صفحاتی از روز نامه یا شبکه های مجازی پر کنیم و چنین و چنان کنیم این بد اخلاقی ها تا کجا ادامه دارد بنده خانم دکتر خزعلی می شناسم متدین و دلسوز .... چه ارتباطی به برادرش چکاره است منحرف یا هر کاری فردا مگر تو قبر او می خوابد متاسفانه در جهان سوم فقط دنبال عیب و توهین و بد نام کردن افراد هستیم

  • مش جمعه
    0

    بوس سرت اقای خاتمی

  • قلی
    0

    بچه زیادی عیبش همینه دیگه ، نمی تونی همه رو درست تربیت کنی

  • چیزیه که ...
    0

    همه یعنی از یک مادر هستن !؟ از یک شیر ؟ از یک سفره !؟ این همه هم تفاوت !؟

  • ناشناس
    0

    این درست بهترین تشبیه ای که می توان از وضعیت جامعه ایران و آسیب ها و چالش های مهیب اجتماعی آن، گاو، شتر و پلنگ کرد.

  • مهدی
    0

    اتفاقاً همین خوبه انسان آزاده خودش راهش را انتخاب کند .

  • راضیه
    0

    از آخرم همین آخریه می ره تو بهشت خخخخخ

  • کاربر ناشناس
    0

    قرارنیست گناه یکی روبه پای یکی دیگه بنویسند حضرت نوح پیغمبربوداماپسرش کافر

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      شما‌ گفتی نوح پیغمبر‌ بود ولی پسرش کافر .قضیه این است که کسانی که در دشمنی ایت الله خزعلی چیزی نوشتن اگر در زمان حضرت نوح بودند نوح را هم مسخره می کردند یا از روی جهالت یا از روی کینه شک نکن.

  • فریبرز
    0

    نشون میده وقتی امثال اینا میرن مجلس خبرگان چه بخور بخوری میشه و چنان رانتی پیدا میکنن که همه بچه هاش میرن پستای کلیدی از رییس دانشگاه الزهرا تا معاونت رییس جمهور و شورای فرهنگی و غیره تسخیر میکنن ، واقعا جای نا امیدی است قطعا بجای این آقازاده ها و خانم زاده ها میتوانست انسانهای با لیاقتی بیایند که از روی عرضه و لیاقت به این پستها میرسیدند نه مقام پدر... افسوس

  • شهروند
    0

    تو این ۴۳ سال چمبره زدند بر بیت المال .حالا هر کدام به طریقی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو یه گفتگویی در شبکه مجازی شنیدم آقای زند میگفت:برا دو سه کلمه خواندن آقای حبیب به ایشان یک میلیاردو هشتصد هزار تومان پول به ایشان دادند خوب اون زمان این پولها را از کجا آوردند بیچاره جوان‌های تحصیلکرده و با لیاقت،انشاالله خدا دست جوانهارا هم می گیرد.

    • مریم
      0

      حرفاتون یه مشت اراجیف یعنی اونا که طلبه نیستن مفت خور نیستن فقط با آخوندا لج دارید

  • حقیقت
    0

    لقمه حرام تحت هر عنوانی دامن فرزندان و نوادگان را هم خواهد گرفت

    نظرات شما -
    • حق جو
      0

      احتمالا لقمه حرام، خودتی که به این عالم پرهیزگار نسبت ناروایی می دی. آیت الله خزعلی آنقدر با تقوا و پرهیزگار بود که هیچ کدام از سردمداران اصلاح طلبی هم در زهد این مرد خدا تردیدی نداشتند و کلمه ای خلاف آن نگفتند. دلیل آن هم نه انصاف اصلاح طلبان بلکه شدت زهد این مرد خدا بود

    • رحیم
      0

      سرمایه دار برای رسیدن به ساحل امن در ثروت هر جنایتی را درست میداند آنگاه که باصطلاح به ثروت و قدرت رسید و تهدیدی متوجه اصل بقائش نبود خیر میشود.به مقبره های فوق لاکچری نگاه کن و این خیال که حرامخور به مکافات مبتلا میشود فراموش کن .به ثروتهای افراد همین دولت نگاه داشته باش و ببین در زمان شاه کجا بودند.وقتی سفره ای گسترده است فقط کسانی که برای خود و شخصییت خود ارزش و اعتباری قائلند گرد سفره نیستند و مابقی همه بندبازان سفره هستند.

  • رها
    1

    چطور گلشیفته فراهانی به کسی ربیطی نداره حالا زندگی این بنده خدا به همه ربط داره

    نظرات شما -
    • کریم
      0

      برای اینکه گلشیفه زندگی خود ش است ولی نتیجه حرفها و تصمیم های اخوندها برای زندگی مردم فقر و فلاکت فعلی مملکت ایران است

    • عین الله
      0

      گلشیفته که مثل فرزندان ایت الله خزعلی سر سفره انقلاب نبوده نون توانمندی خودش خورده

    • قاضی
      0

      گلشیفته حلالی را حرام یا حرامی را حلال کرد.؟

  • غیر قابل نشر
    0

    خب اون دوران قبلی اخوندا سر سفره مردم روزگار میگذروندند و هر لقمه نونشون از یه خونه ای تامین میشد مثل حالا نبود که بودجه های هزاران میلیاردی داشته باشند .خب وقتی لقمه ات رنگارنگ باشه نتیجه اش فرزندان رنگا رنگ میشه دیگه .این وضعیت توی بیوت اکثر علمای اون زمان وجود داشت .هر چند در این روزگار اعتقادی به این حرف ها نیست اما اونوقتا لقمه حلال و حروم جایگاهی داشت .ومیگفتند نون ونمک هر کسی را نمیشه خورد .

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      آفرین زدی وسط دوزاریها

  • ناشناس
    0

    تو کل لچه های خزعلی درست ترینشون خواننده زند است و بعد علی خزعلی که طرف حق رو گرفت پی رندان رفتن دو خرید بقیه شون مثل پدرشونند مفت خور و نرخ به روز خور

  • ناشناس
    0

    شخصیت بندگان خدا بحکم قرآن به وضع بستگان آنان ربطی ندارد --- اگر به آیات قرآنی : « قُلْ أَغَيْرَ اللَّهِ أَبْغِي رَبًّا وَهُوَ رَبُّ كُلِّ شَيْءٍ وَلَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلَّا عَلَيْهَا وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ثُمَّ إِلَى رَبِّكُمْ مَرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ » ﴿ آیه ۱۶۴ سوره أنعام ﴾ و همچنان : « مَنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ وَمَنْ ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولًا » ﴿ آیه ۱۵ سوره إسراء ﴾ و آیات دیگر در باره سرگذشت و سرنوشت برخی از بستگان پیامبران در قرآن دقت و تدبر عالمانه داشته باشیم سئوال مطرح در موضوع: « ماجرای زندگی متفاوت ۹ فرزند آیت‌الله خزعلی / یکی خواننده، دیگری معاون رئیس‌جمهور، آن یکی در زندان! » در پایگاه خبر فوری هرگز حتی با حکم عقل سلیم یک پدیده ی استثنایی عجیب و غریب منحصر به فرد در حق یک یا چند فر معروف سئوال بر انگیز به نظر نمی رسد. مطرح کردن چنین موضوعاتی ؛ خرد گریزی محض و بر خلاف بسیاری از محکمات قرآن است. نمی توان از این موضوعات برای زیر سئوال بردن حیثیت بندگان نیکو کار سوژه ساخت و با این سوژه سازی لگام زبان هرزه گوی افراد بی پرهیز را برای علنی کردن کینه های بی دلیل خود در رسانه ی همگانی آزاد گذاشت. جامعه ی پرهیز کار که به اصول الهی دین خود آگاه و پایبند است هرگز به مطرح کردن چنین موضوعاتی پیله نمی کند و حتما قانون چنین اقدامی را که حیثیت دینی و اخلاقی اعضای جامعه را با کینه های منطق گریز لکه دار می کند جرم می شناسد.

  • اسلامی
    0

    ای کاس جناب رئیسی دوباره از این چهره های قدیمی استفاده نمی کرد واز جهره های جوانتر وانفلابی تر ومردمی تر انتخاب می کرد ولی خوانندگی برادر نمی تواند نقطه ضعفی باشد چرا شخصیت هرفردی جدا از اقوام اوست

    نظرات شما -
    • علی
      0

      سلام ممنونم از مطلب زیبایتان اما هرکس که فرزندش به راه کج رفت دلیل این نیست که نان حرام خورده انسان ها خودشان با توجه به عقل و منطق خود مسیر حرکت زندگی خود را انتخاب می کنند مثل پسر حضرت نوح علیه السلام که با اینکه پدرش از پیامبران بزرگ بود خودش به راه مخالف رفت آیا ما در خانواده و فامیل خود افراد اینچنینی نداریم ان شاء الله عاقبت همه ما بخیر شود

  • ایران
    0

    به نظرتون ؛ اشکالش چی میتونه باشه؟؟؟؟؟ به نظر بنده ، هییییییچچچچچچ. اتفاقا این نشان دهنده ی این موضوعه که خانواده ی آیت الله خزعلی از یک تفکر باز برخوردارند. اولا؛ هرکس هم از نظر شرع و هم از نظر عرف و هم ازنظر قانون میتونه دنبال علایقش بره. ثانیا؛ از نظر شریعت ما ،هرکس با اعمال خودش محشور میشه. ثالثا؛ مگه ایران ، هندوستانه که نظام کاستی داشته باشه؟؟؟؟ پس لطفا با این موضوعات اراجیف گونه در پی ترور شخصیت افراد بزرگوار و مورد اعتماد مردم ، انحراف افکار عمومی و زمینه ساز تهمت و افتراء نشید.

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      این الفاظ رو برای بقیه افراد جامعه هم قبول دارید؟

  • ح آ
    0

    هر کی انقلاب کنه مالک تمام کشور میشه مثل کشورهای پادشاهی عرب مثل طالبان امروزو.....

  • ایرانی
    0

    خزعلی و همسنهای او از اسلام به اندازه همین طالبان برداشت داشتند پس مخالفت آنها با سایر گروهها و نحله های فکری نه از توانایی در درک و استنباط منسجم از اسلام و اندیشه های زمان است از نوعی دگم اندیشی است که هر چه ما میدانیم همان اصل است و درخفا نفع شخصی را جایگزین اسلام میکنند.مهدی حرفهایش در مورد خواهرش انیسه نشانگر جو فکری آیت الله خزعلی است.بنده خدا مهدی میگه در زمان شاه خانواده ما با خانواده جنتی در یک اطاق با زدن پرده مابین زندگی میکردیم .امروز فقط املاک خانواده انیسه خواهد گفت که حضرت آیت الله با چه چیز مخالف بود.

  • چغندری
    0

    اینی که بهش می گن خز علی .باید ببینیم چه نونی به بچه هاش میداده تازه چه معلو م اونی که تو زندونه .شاید بهتر از اونی باشه که معاونه

  • چچقی
    0

    آقای حق جو من نمیگم حروم خورده که این شده چون از غیب خبر ندارم تو هماینقد با اطمینان از چیزی که مطمءن نیستی حرف نزن بذار مردو حرفشونو بز نن

  • محمد.،،
    0

    همشون سرسفره انقلاب(ملت)نشستن اون آقمهدی هم که ژست مخالف میگیره مزدورسیستم است وبس

  • یک ایرانی مسلمان
    0

    به نام خدا تربیت اصول گرایان نتیجه این می‌شود. اصول گرایان مانند تفکر طالبان هیچگاه در تربیت فرزندان ایران موفق نخواهد بود.

  • احمد حسنی
    0

    با سلام وعرض ادب واحترام به نظرات همه عزیزان لطفا بچه های سایر علماو خواص را هم مد نظر قرار دهید مثال فرزندان ایت الله طالقانی ایت الله منتطری ایت الله رفسنجانی ایت الله حسن روحانی ایت الله گیلانی ایت الله شیرازی و ..................

  • خخخ
    0

    خب این یه تصویر از کل جامعه ماست .یکی دنبال عشقش میره پی هنر و می و مطربی یکی هم میره زندون به هر دلیلی یکی ریاضت پیشه میکنه و طول عمرش مفت خوری میکنه یکی هم کار میکنه و نون دانش و بازوش رو میخوره و خرج اونای دیگه رو هم میده .حالا حساب کنید اگه همه میخواستن مثل پدر ریاضت پیشه کنن کی نون مفت خورا رو میداد یا برای هنر هنرمندان هذینه میکرد.

  • د رویشخ
    0

    اصلا روحانی بودن نباید شغل باشد یک روحانی اگر عاشق این لباس است نباید یک ریال از این لباس پول دربیاورد باید شغل داشته باشد مثلا کارگر باشد یا معلم باشد یا نانوا باشد یا صافکار باشدو در موقع لزوم افتخاری بیاد تومسجد پیشنماز باشد وروضه بخواند اگر پول بگیرد حرام است حرام است حالا شما مردم تا آخر خط بروید.....منطقی وشرعی همین است

  • عال
    0

    نترسید اون یکی شاید توبه کنه بیاد بشه وزیر دور نیست

  • حاجی محمد
    0

    راستی نویسنده مطالب مربوط به آیت الله خزعلی و فرزندان او برای همه شهدای گرانقدر انقلاب لفظ کشته شد را بکار میبرد یا فقط با این خانواده گرانقدر کینه و دشمنی دارد!؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پس میخواستی بنویسه به هلاکت رسیده.

  • حسین
    0

    کسانی که در‌ دشمنی با این مرد پاک‌ چیزی گفتن‌ یا‌ خودشان ان قدر حرام خورده اند که این طور کور و کر شده اند‌ و‌ حقیقت را نمی بینندو مانند قاتلان امام حسین هستند. واگر فکر میکنند حرام نخورده اند پس کمی فکر باید انها را به خود بیاورد و از دشمنی با اولیا ی خدا دست بردارند.

  • علیرضا
    0

    اون موقع نان فراوان و ارزان بود که ۹تا بچه به دنیا آورد اگه راست میگن تو این حکومت ۹تا بچه بیاره.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      امثال اینا که به نون مفت رسیدن هنوز هم می تونن

  • قمری
    0

    روح ش شاد مرد میخاهد عمرنوح وصبرعیوب که بتوانی ۹ فرزند داشته باشی ما زیر یکیش زاییده ایم بعدشم به کسی ربطی نداره فرزندانش چکاره هستند همین کارها عقب افتاده شدیم

  • حاجی محمد
    0

    دوست عزیز برای شهدا باید حداقل لفظ به شهادت رسید بکار برد.

  • ارشیا فروهر
    0

    با اصابت گلوله کشته شد!!!!
    آیا منظورتون همون شهید هستش دیگه
    لعنت به خبر فوری که کاملا مغرضانه داره عقده دل وا میکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها