عضو کابینه دولت بازرگان خبر داد

آمادگی نهضت ملی برای برقراری آشتی ملی

هاشم صباغیان عضو ارشد نهضت آزادی و وزیر کشور دولت بازرگان، نسبت به طرح آشتی ملی و گفت و گو میان جریان های سیاسی کشور ابراز امیدواری کرد.

آمادگی نهضت ملی برای برقراری آشتی ملی

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از سایت اعتمادآنلاین، هاشم صباغیان وزیر کشور دولت موقت درباره گفت‌وگو میان احزاب و موضوع آشتی ملی اظهار کرد: ما اتفاقا این موضوع را پیگیری می کنیم که مجموعه های مختلف با هم جمع شوند و روی محورهای مشترکی که نسبت به آن توافق دارند فعالیت کنند. این یکی از راه‌هایی است که دنبالش هستیم ولی امکانات اجازه نمی دهد. بعضا می شود که فردی با ما یک عکس می گیرد و بعد به ما می گوید که به خاطر همین عکس مزاحم من شده اند در این شرایط چه کاری می شود انجام داد.

صباغیان درباره سازوکار این گفت وگو میان جریان های سیاسی افزود: راهش این است که یک عده را دعوت کنیم و جلسه مشترکی برگزار شود به طوری که جمعیت هم زیاد نباشد. 20 نفر دور هم باشند و بحث کنند که چگونه می شود مشکلات را حل کرد.

این فعال سیاسی گفت: نهضت آزادی آمادگی این را دارد که بانی این گفت‌وگوی و آشتی ملی شود. ما اجرای این امر را در برنامه خود داریم.

صباغیان ادامه داد: ما برای این کار از اصلاح طلبان و سنتی ها دعوت می کنیم. هرچند فکر می کنیم که ممکن است که اصولگرا ها این دعوت را نپذیرند. چون به هرحال هر کدام از طیف های آنان منافعی دارند اگر بیایند طرف ما ممکن است که منافعشان از بین برود. ولی در برنامه ما هست که مثلا از صنف‌های مختلف جامعه بازاری ‌ها دعوت کنیم. به هرحال بازار یکی از پایگاه های اصلی از زمان مرحوم دکتر مصدق محسوب می شده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها