فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دولت احمدی نژاد کمترین تنش را با حاکمیت داشت/ طبق قانون اساسی، رئیس جمهور فقط 20 درصد از قدرت را در اختیار دارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با توجه به قانون اساسی حاضر، رئیس قوه مجریه کمتر از 20 درصد اختیارات اداره کشور را دارد و تعیین استراتژی و چشم‌انداز اداره بلندمدت کشور با قوه مجریه نیست.

دولت احمدی نژاد کمترین تنش را با حاکمیت داشت/ طبق قانون اساسی، رئیس جمهور فقط 20 درصد از قدرت را در اختیار دارد

محسن صفایی فراهانی گفت:

به‌جز دولت آقای احمدی‌نژاد که در شش سال اول عمر هشت‌ساله دولتش که همه ارکان حاکمیت با او همراه بودند، در دور دوم آقای هاشمی، دو دوره آقای خاتمی، دو دوره آقای روحانی و دو سال آخر دولت آقای احمدی‌نژاد، همیشه قوه مجریه با تنش‌های مستمر روبه‌رو بوده است.

کدام ارکان حکومت با اینها همسو بودند؟ همسویی فقط به کلام نیست؛ باید اهداف ملی را با هم پیش ببرند.

در دوره آقای هاشمی، وقتی ایشان به آمریکا برای اجلاس سالانه سازمان ملل رفتند، نشستی با ایرانیان مقیم آمریکا داشتند و از آنها برای آمدن به ایران دعوت کردند. ازجمله افرادی که به ایران آمد، سرمایه‌گذاری بود که شهرک اکباتان را ساخته بود. ایشان پیشنهاد داد من اتوبان تهران- شمال را حاضرم سرمایه‌گذاری کنم و چهارساله بسازم، در عوض شما تا مدتی عوارض این راه را به من بدهید و اجازه دهید دو شهرک مشابه اکباتان در دو سوی این راه بسازم و همه اینها را با سرمایه خودم انجام می‌دهم، فقط به من تضمین بدهید که سرمایه‌ام را مصادره نمی‌کنید.
متأسفانه بلافاصله تنش بالا گرفت که داخلی‌ها خودشان هم می‌توانند این کار را انجام دهند و از دولت هاشمی تا الان، هنوز نصف این راه هم ساخته نشده است!

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • خدایی
    0

    به به عجب حرف درستی زدی. همه حرف است که از دولت حمایت می شود. مدیریت دوگانه موجبفروپاشی خواهد شد.

  • ایرانی
    0

    بله برادر هرچی باشه ایشون آب امریکا رو خورده خطرناکه ...من فکر نمیکنم 20درصد قدرت رم داشته باشه ....

  • کیان
    0

    احمدی جولی با همون 20%قدرتشم گند زد به ایران و معمولا دوزدان هنگام دزدی کمترین سر و صدا رو میکنند که کسی متوجه نشه تازه یکی دوتاش گیر کرد وگرنه فقط بابک زنجانی از محرکه در رفته بود 50 نسل احمدی نژاد رو ساپورت می‌کرد حیف که گیر کرد و مجبور شده یک بار دیگه بیاد وسط میدان ولی از قیف رد نمیشه

  • فاخری
    0

    اشتباه می فرمایید ریاست جمهوری تو این چل سال نشان داده که فقط دکور است واصلا اختیاری ندارد تا براش درصد مشخص کنیم.خودتان را گول نزنید واین قدر تقیه نفرمایید.

    نظرات شما -
    • فاخری2
      0

      تمام قدرتی که باید داشته باشه رو داره. تمامش رو. حرف بی ربطیه که میگن رئیس جمهور اختیارات نداره. داره بیش از حد هم داره.

  • اسد
    0

    کسی که در مورد اختیارات رئیس جمهور، بر اساس قانون اساسی، چنین حرفی رو زده، یا قانون اساسی رو نخونده یا .. قانون اساسی رو نخونده. تمام اختیارات و منابع لازم برای اجرای مسئولیت های رئیس جمهور در دست اوست. ولی تقریبا هیچ دولتی به وظایف خودش به درستی عمل نکرده. این دولت اخیر هم که روی همه رو سفید کرد. به وظایف عمل نمیکنند، دو قورت و نیمشون هم باقیه. تنها دولتی که تونست تا حدی به وظایفش در قبال قانون اساسی عمل کنه، دولت احمدی نژاد بود که اون هم با موانع بیشماری از طرف طیف متخاصم روبرو بود. دولت های بعد از او هم تمام ناکارآمدی و ناتوانی ذهنی خودشون رو بر عهده او گذاشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها