عضو مجمع نیروهای خط امام:

قانون اساسی به درد وضعیت امروز نمی‌خورد

عضو مجمع نیروهای خط امام گفت‌:‌ مشکلات کشور ریشه در این دارد که قانون اساسی به درد وضعیت امروز نمی‌خورد. یعنی لازم است در بخش زیادی از بندهای قانونی تجدیدنظر شود تا بلکه از این طریق بتوانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم.

قانون اساسی به درد وضعیت امروز نمی‌خورد

اشتباهات فاحش نمایندگان مجلس یازدهم بار دیگر تبعات منفی نظارت استصوابی را عیان کرد. سوال این است که با چه راه‌حلی می‌توانیم از تشکیل دوباره مجلسی کم‌اطلاع نسبت به امر نظارت و قانون‌گذاری جلوگیری کنیم؟

هادی غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام، در این‌ باره اظهار کرد: مشکلات کشور ریشه در این دارد که قانون اساسی به درد وضعیت امروز نمی‌خورد؛ یعنی لازم است در بخش زیادی از بندهای قانونی تجدیدنظر شود تا بلکه از این طریق بتوانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: یکی از معضلات ساختاری کشور این است که برخی از نهادها که اتفاقاً در امور تاثیرگذاری مستقیمی دارند به لحاظ قانونی در قبال اشتباه‌ها و خطاهای احتمالی به هیچ جا پاسخگو نیستند. طبیعی است در چنین شرایطی چه خطراتی کشور را تهدید می‌کند. به همین دلیل تاکید می‌کنم همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید خود را ملزم به پاسخگویی به مراجع قانونی بدانند تا بدین ترتیب در تصمیم‌هایشان فقط مصلحت کشور و منافع مردم را لحاظ کنند.

او اضافه کرد: در قانون اساسی بندی به نام نظارت شورای نگهبان بر انتخابات داریم که این شورا از انتخابات مجلس چهارم به بعد با تکیه بر این قانون افراد را به دلایل واهی رد صلاحیت کرد. در واقع یکی از علل بحران‌های ریز و درشت این است که اعضای شورای نگهبان با نظارت استصوابی بهترین فرزندان انقلاب را رد صلاحیت کردند تا در نتیجه مردم در سال گذشته مشارکت ۱۰ درصدی در انتخابات داشته باشند و آنهایی هم که رأی دادند افرادی را برگزیدند که صلاحیت لازم را برای وکالت مردم ندارند.

عضو مجمع نیروهای خط امام توضیح داد: بنابراین نمی‌توانیم از مجلس یازدهم که منتخب اقلیت مردم است توقع چندانی داشته باشیم. اینکه سخنگوی شورای نگهبان نظارت استصوابی را ابزاری برای رأی نیاوردن قاتل‌ها عنوان می‌کند توهینی آشکار به مردم است. این آقا مگر مردم ایران را چطور شناخته است که فکر می‌کند حاضرند به یک قاتل رأی بدهند؟

هادی غفاری در پایان گفت: یکی از نمایندگان مجلس دهم گفته بود، چون در دور بعد بنای ثبت‌نام ندارم از شورای نگهبان نمی‌ترسم و آزادانه اظهارنظر می‌کنم. این حرف نشان می‌دهد که مردم نمی‌توانند به وکلای مجلسی خود امیدی داشته باشند.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • بهلول
    0

    غفاری هفتیر کش یادته

  • بهنام
    0

    فکر کنم آقای غفاری صنعتی و سنتی را با هم زده است و کلا ایشان در توهم است.

  • یوناس
    0

    از اول انقلاب شماها و امثال شماها وبال این نظام و کشور بودید و جز غر و نق زدن برای رسیدن به مسئولیت به درد این کشور نخوردید نه از آبروی خود گذاشتید نه قدمی برداشتی نه از جان و مال خود برای این کشور کاری کردی

    نظرات شما -
    • علی
      0

      داداش جان و مال را نبرد . جان و مالش ارزانی خودش.(چقد ساده ایم)

  • س.ع
    0

    عمو نزدیک انتخاباته دیگه.منتظر حرفهای مشابه از دیگران هم هستیم.

  • سرمد
    0

    این همان قانون اساسی ای است که امثال حضرت عالی سالها با همین قانون به پست و مقام رسیدید و شرمتان باد که دهانتان را باز می کنید و بی شرمانه به انتخاب مردم توهین می کنید تو حتی حداقل هم نیستی

  • مورچه
    0

    شرکت جوراب بافی استارلایت را اول انقلاب تصرف کرد میگفت غنینمت جنگی مال خودمه سالها بایوزی ازین شرکت پول زورگرفتی یادته

  • احمد
    0

    هادی غفاری هیچوقت تابع قانون نبود در اوایل انقلاب هم بدون صدور حکم اعدام هویدای بیچاره را با اسلحه کمری به قتل رسانید خدایی بایدایشان را که قتل عمد انجام داده را قصاص نمود

  • نوبر
    0

    اینکه تاریخ مصرف گذشته میشود شماها هستید

  • مومنی
    0

    حاج اقا غفاری !!!!.......

  • ص
    0

    شرمنده خداباشید از پشت سر به هویدا شلیک کردی

  • یه کسی
    0

    حیف هویدا که تو کشتیش

  • بازنشسته
    0

    حرف حق را اگر از دشمن هم شنیدی قبول کن . این قانون اساسی بدرد امروز نمی خوره . چرا جبهه گیری می کنید .ایشان هم اشتباه کرده . اقرار به اشتباه نوعی شهامت می خواهد . بهتر راه گذاشتن یک رفراندوم است . تا عامه مردم نظرشان چه باشد...

  • بنده خدا
    0

    چرا حالا.اگه قانون اساسی الان بدرد نمیخوره ! پس از اول هم درست نبوده ! دارید میگید قانون اساسی! یعنی اساس قانون اینه که یه روز بدرد بخوره یه روز نخوره! یعنی توفرانسه و آلمان و اسکاندیناوی و...... اونجا هر روز قانون مینویسن !! بس کنید آقا ..شیره مالی تا این حد

  • جمعه
    0

    ازین که اقرار به تغییر قانون اساسی میکنی خوب هست و لطفا پیگیر هم باش. اما آقای غفاری شادروان هویدا سر پل صراط منتظر قدم مبارک شما هست.

  • منم مختار
    0

    این قانون اساسی را کسانی که نوشتن سالهاست اسیر خاک شدن باید رفراندوم با پیش نویس جدید قانون اساسی انجام شود نمیشه انقلابیون اصیل را خانه نشین کرد و نو کیسهها صاحب انقلاب و تمام ارکان نظام باشند باید تمام ملت اجازه اینکه چه قانون اساسی داشته باشند را به رسمیت شناخت ملت ولینعمتآن همه مقامات هستند همین که گفتم.والسلام

  • پارسی
    0

    فقط و فقط یک قانون اساسی مبتنی بر حقوق بشر و غیر ایدولوژیک و آزادی های سیاسی و اجتماعی برای همه افراد و آحاد جامعه فارغ از دین و مذهب و زبان و ..... است که می تواند جامعه و کشور ایران را به رفاه ، آسایش و آرامش و همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای جهان خصوصا کشورهای همسایه برساند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها