وجوه شخصیتی امام رضا(ع)/چرا باید قدر ثامن الحجج را بدانیم؟

آیت الله ممدوحی/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

وجوه شخصیتی امام رضا(ع)/چرا باید قدر ثامن الحجج را بدانیم؟

امام رضا(ع) در مسند هشتمین امام شیعیان دارای ویژگی هایی است که وجوه شخصیتی وی را بسیار برجسته کرده است.

هریک از ائمه و معصومین ما دارای ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی هستند که معمولا به آن ویژگی یا خصایص شهره هستند که در این بین امام رضا(ع) نیز به رئوف بودن و مهربانی زبانزد هستند از این رو در روایت و احادیث مختلف تاکید شده است که این امام بزرگوار در دوران امامت خود اقدامات بسیاری را در جهت تحقق مطالبات مردم و جامعه زمان خود از سر مهربانی انجام دادند.

چرخه تاریخ و روزگار به گونه ای گذران شد تا امام رضا(ع) به ولسطه دعوت مامون لعنت الله وارد ایران شوند و شهادت این بزرگوار در مشهد رقم بخورد حال با توجه به فرصت مقدر شده از سوی خداوند و وجود بارگاه عظیم الشان ثامن الحجج در کشورمان باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و از فضایل و رحمتی که خداوند به واسطه هشتمین اختر الهی برای ما مقدر کرده است از آن استفاده کرد.

امام رضا(ع) طبق روایات دارای چتر حمایتی عمیق و گسترده ای هستند و به واسطه حضور بارگاه متبرکه ایشان در خراسان خداوند برکات بسیاری را نصیب ملت ایران کرده است از این حضور در مشهد و زیارت این بزرگوار بدون شک دارای ارزش و ثواب بسیاری است که نباید از آن غافل شد.

در روایت و احادیث تاریخی به خصوص از امام جواد فرزند بزرگوار امام رضا تاکید فراوان بر زیارت ثامن الحجج شده است روندی که بدون شک باید از سوی مردم ایران مورد اهمیت قرار گیرد البته در این بین نیز انتظار است مسئولان بسترهای لازم را برای کسانی که امکان حضور در بارگاه ثامن الحجج را ندارند فراهم کنند تا همه انسان ها از فضایل و رحمت امام رضا بی بهره نباشند.

امام رضا در همه گرفتاری ها و سختی ها همراه مردم ایران بوده و هست از این رو ملت و مسئولان ایران باید از وجود این امام بزرگوار در کشورمان به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها