وزیر علوم: تحقق «رونق تولید» با تکیه بر توان دانشگاهیان/ کسری امکانات را در بودجه ٩٩ جبران می‌کنیم

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای حل هر نوع مسئله یا مشکلی که به تولید داخلی کمک کند، اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر علوم: تحقق «رونق تولید» با تکیه بر توان دانشگاهیان/ کسری امکانات را در بودجه ٩٩ جبران می‌کنیم

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که وزارت علوم چه برنامه‌ای برای تحقق رونق تولید در نظر گرفته است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای حل هر نوع مسئله یا مشکلی که به تولید داخلی کمک کند، اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای تحقق این امر می‌توان به بررسی پیگیری فناوری جدید، کمک به ساخت قطعات و بررسی مشاوره‌های علمی اشاره کرد.

او ادامه داد: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ما به طور کامل در اختیار بخش تولید هستند، امیدواریم خود تولیدکنندگان هر کجا که دچار مشکل شدند از خودشان بپرسند که آیا دانشگاه یا مرکز علمی می‌تواند به ما کمک کند؟ و مطمئنا با توجه به جایگاه علمی دانشگاه‌ها، کسی برای کمک به آنها پیدا می‌شود.

غلامی با اشاره به ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تصریح کرد: خوشبختانه همانطور که اطلاع دارید، جایگاه علمی دانشگاه‌های ما به لحاظ بین‌المللی خوب است، اما بحث دیگر، توانمندی‌ها، تجهیزات و امکانات است که بیشتر دانشگاه‌های ما به دلیل افزایش هزینه، نیاز به حمایت و پشتیبانی جدی برای خرید و نوسازی تجهیزاتشان دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدواریم سال آینده بتوانیم در بودجه ٩٩ این کسری امکانات را جبران کنیم، البته ما برای تولید فناوری‌های جدید که به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کمک کند، نیاز داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها