پاسخ‌های باهنر به چند سوال مهم درباره عواقب تصویب نشدن اف‌ای‌تی‌اف، برنامه اصولگرایان برای انتخابات ۹۸ و مهار قیمت مسکن

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ضمن تاکید بر اینکه باید باورمان باشد که هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد، گفت: در طول چهل سال همواره از طرف خیلی‌ها تحریم بوده‌ایم ولی پیشرفتمان بسیار خوب است.

پاسخ‌های باهنر به چند سوال مهم درباره عواقب تصویب نشدن اف‌ای‌تی‌اف، برنامه اصولگرایان برای انتخابات ۹۸ و مهار قیمت مسکن

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: راه های خوبی برای تبدیل تهدیدهای کنونی به فرصت است.

وی افزود: در تحولات و بده بستان ها بین نظام جمهوری اسلامی و دیوانه گری های ترامپ تحولاتی چون فرستادن واسطه های علنی و غیرعلنی انجام شد و بحث ها جدی بود ولی باید نسبت به سناریو ها تیزبین باشیم تا عکس العمل مناسب با آن را داشته باشیم.

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*{با اشاره به شبکه جاسوسی سایبری که وزارت اطلاعات آن را منهدم کرد}: سیستم پیچیده اطلاعاتی بود که در خیلی کشورهای دیگر استفاده می کردند و بحمدالله سربازان گمنام آن را منفجر کردند و این صحبت رهبری کلید واقعی است که اینکه آمریکا می گوید قصد براندازی نداریم به این دلیل است که نمی توانند.

*امروز در شرایط تهدید، دلواپسی های جدی و روزنه های امید خوبی وجود دارد، راههای خوبی هم برای تبدیل تهدیدات موجود به فرصت‌ها است.

*معمولاً وقتی دولت ها و مجلس می‌آیند وظیفه خودشان را صرف تخریب دولت و مجلس قبلی می کنند. عدم اتصال دولت ها و مجالس یکی از مشکلات امروز کشور است.

*در تحولات و شرایط «پینگ پنگی» امروز نظام جمهوری اسلامی و دیوانگی های ترامپ، واسطه هایی آمدند و بحث های جدی هم مطرح شد و سناریوهایی نیز در جریان است.

*جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران یک جنگ جدی است و ترامپ وقت و نیروی زیادی برای آن گذاشته است. این جنگ تبدیل به پاشنه آشیل او شده و به مساله بود و نبودنش در رقابت با دموکراتها گره خورده است.

* بده بستان های دولت آمریکا با ایران می‌تواند نتیجه انتخابات آینده این کشور را تعیین کند، البته به تعبیر رهبر انقلاب برای ما فرقی بین جمهوری خواه و دموکرات وجود ندارد چراکه هر دو جناح آمریکا به یک میزان توان گذاشتند که انقلاب به پیروزی نرسد و هرقدر امکانات داشتند برای تغییر نظام جمهوری اسلامی بکار بستند.

*ما ظرف این چهل سال تجربیات خوبی بدست آوردیم و نشان دادیم آنجایی که فشار دشمن بیشتر می‌شود، اگر تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، فرصت‌های عجیب و غریبی عایدمان می‌شود.

*مقام معظم رهبری با اینکه احترام خوبی برای «آبه» قائل شدند، اما فرمودند ما صداقت شما را قبول داریم اما ترامپ را لایق رد و بدل کردن پیام هم نمی‌دانیم.برخورد سیاسی رهبر انقلاب در این ملاقات عزت مسلمین و نظام جمهوری اسلامی را حفظ کرد.

*{با اشاره به ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران} اگر تا قبل از این آمریکایی‌ها به فکر تجاوز هم بودند دیگر حداقل تا مدت ها این مساله را به تاخیر انداختند. می خواهند حداکثر فشار اقتصادی را بیاورند ولی هر زمان که خواستند تیک بزنند ما تیک تاک تحویلشان داده ایم. گاه گاهی هم قصد دارند قدرت‌نمایی کنند که همیشه با مواجهه نیروهای ما روبرو شده‌اند.

*{در پاسخ به سوالی درباره FATF و درنگ در تصویب آن}: ما فکر کردیم که همانطور که آنها با ما پینگ پنگی برخورد می‌کنند ما هم در بررسی آن تعلل کنیم و بیشتر به بررسی آن بپردازیم.

*{در واکنش به مسدود شدن حساب‌های ایران و تهدیدهای بیشتر در صورت عدم تصویب FATF}: گویی تا به حال این کار را نکرده ‌ند. دیگر شدت آنها که از ناو هواپیمابر بدتر نیست.

*{در پاسخ به سوالی درباره برنامه اصولگرایان در انتخابات پیش روی مجلس}: ما جامعه اسلامی مهندسین هستیم که نهاد بالادستی آن پیروان خط امام و رهبری هست و بالاتر از آن شورای عالی ائتلاف هست و از طرفی هم جامعه روحانیت هست که تلاش داریم به وحدت حداکثری برسیم.

*فرصت مناسبی پیش آمده و اصلاح‌طلبان هم هر چه در چنته خود داشته رو کرده‌اند و نشان داده‌اند که موقعیت خوبی هم ندارند و ما باید از این فرصت خوب استفاده کنیم. اگر نتوانیم خوب مدیریت کنیم ممکن است که کار مشکل پیدا کند

*{ در مورد سوالی درباره مهار افزایش قیمت مسکن}: در رابطه با مسکن یک سوال عمومی استراتژیک وجود دارد و آن این است که آیا مسکن باید صرفا یک کالای مصرفی باشد یا می‌تواند یک کالای سرمایه‌ای هم باشد. هر کدام این‌ها یک معایب و مزایایی دارد. اگر در نهایت گفتند که کالای مصرفی باشد در بخش سرمایه‌ای آن نیز می‌توانیم خیلی کارها انجام دهیم و در خیلی از اقتصادهای دنیا هم یک درصد زیادی از جی‌دی‌پی یا جی‌ام پی شان اقتصاد ساخت و ساز است. درباره نسبت کالای مصرفی یا سرمایه‌ای بودن مسکن در مجمع تشخیص در حال کار کردن هستیم. رشد قیمت مسکن با اینکه تحت تاثیر نوسانات ساخت و ساز است، اما عموما افزایش قیمت مسکن به دلیل قیمت زمین و ملک است.ه چون زمین ما به ازایی بیرونی ندارد باعث افزایش قیمت آن می‌شود، دولت و حاکمیت باید در عرضه زمین قابل ساخت یک فکر اساسی بکند.مسکن مهر با اینکه مشکلاتی داشت و خیلی موفق نبود اما اثرات خوبی داشت.

*{ در پاسخ به سوالی مبنی بر هزینه خور بودن بنگاه‌های اقتصادی و جلوگیری نکردن مجلس از این هزینه‌کردها توسط دولت}: شرکت‌های اقتصادی خودشان باید تولید مزیت مثبت و خلق ثروت بکنند. دولت هزینه شرکت‌های دولتی را نمی‌دهد اما متاسفانه تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی که حتی به صورت خصوصی هستند هم وضعیت منفی تولید می‌کنند یعنی خوراکی که استفاده می‌کنند با توجه به قیمت جهانی از کالایی که تولید می‌کنند گران‌تر است.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کودن
    0

    اگه نخواهیم نظر بدهی کی را باید ببینیم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت بر مهندس باهنر همیشه نظر علمی و عملی میدهند. کاش مدیران ارشد هم یاد بگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها