خبرفوری گزارش می‎دهد؛

ملت ایران باز هم برای فلسطینی‎ها سنگ تمام گذاشتند/ از پیرزن 100 ساله تا مسئولین رده بالا/ راهپیمایی‎کنندگان: به زودی در قدس نماز جماعت می خوانیم

راهپیمایی سراسری روز قدس از دقایقی پیش با حضور باشکوه ملت ایران در سراسر کشور آغاز شده است.

ملت ایران باز هم برای فلسطینی‎ها سنگ تمام گذاشتند/ از پیرزن 100 ساله تا مسئولین رده بالا/ راهپیمایی‎کنندگان: به زودی در قدس نماز جماعت می خوانیم

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، راهپیمایی سراسری روز قدس با حضور گسترده مردم در سراسر کشور آغاز شده است.

در تهران نیز به مانند سایر استان‌های کشور مقامات و مسئولین کشورمان به مانند هر سال در این راهپیمایی حضور پیدا کردند تا حمایت خود از مردم فلسطین را بار دیگر به طور رسمی اعلام کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان، صالحی وزیر فرهنگ و غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین از جمله اولین مسئولینی بودند که در مراسم امروز شرکت کردند.

یکی از نکاتی که در راهپیمایی روز قدس امسال نگاه‌ها را به خود جلب کرده است، دست‌نوشته‌ها و تصاویری است که راهپیمایی‌کنندگان با خود حمل می‌کنند. یکی از این تصاویر، کنایه آشکاری به برجام و توافق برد-برد دارد.

راهپیمایان روز جهانی قدس با در دست داستن پلاکاردهایی همچون «به زودی در قدس نماز جماعت می خوانیم»، «نحوالقدس»، «من فلسطینی نیستم اما مسلمانم» و «فلسطین برای فلسطینی‌ها» انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به تصویر کشیدند.

در حاشیه مراسم راهیپمایی روز جهانی قدس ماکت موشک «ذوالفقار» به نمایش درآمده است.

«موشک ذوالفقار» نخستین موشک سوخت جامد با برد ۷۰۰ کیلومتر است که قادر است اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌ای منهدم کند.

چند سال گذشته یک رسانه رژیم صهیونیستی در مورد موشک «ذوالفقار» نوشته بود: روند تاریخی توان نظامی ایران ثابت می‌کند که هر سلاحی که ابتدا در ایران رونمایی و به کار گرفته می‌شود پس از مدتی به حزب الله لبنان می‌رسد. نگرانی از این موشک به این دلیل نیست که مربع وزارت امنیت در تل آویو را هدف قرار می‌دهد بلکه با دقت می‌تواند ساختمان ستاد یا هر هدف استراتژیک دیگری در اسرائیل را هدف قرار دهد.

در مراسم امروز همچنین مردم با در دست داشتن شعارهای مرگ بر آل سعود و مرگ بر آمریکا، عنوان می‌کردند که آمریکا بزرگترین تروریست جهانی است.

ححضور یک پیرزن 100 صد ساله در راهپیمایی روز قدس از موارد جالبی بود که در مراسم امروز به چشم می‎خورد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران ،گفت: امام بزرگوار ما راهبرد بسیار مهمی برای مردم فلسطین ترسیم کرد که آن راهبرد حضور در صحنه برای حمایت از فلسطینیان بود؛ با این پیش‌فرض که اگر دولت‌های مرتجع و وابسته به غرب از آرمان‌های فلسطین انصراف دادند باز مردم مسلمان به حرکت دربیایند و از فلسطین حمایت کنند.

جهانگیری افزود: در مقطع تاریخی فعلی در واقع رئیس جمهور آمریکا برخلاف همه قراردادهای بین‌المللی معامله قرن را با این انگیزه که تمام حقوق فلسطینیان نادیده گرفته شود، اعلام کرده است.

محسن رضایی، محسنی اژه‌ای، بهروز نعمتی،محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، منصور غلامی وزیر علوم، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، معصومه ابتکار معاون امور زنان ریاست جمهوری،‌ حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رضا اردکانیان وزیر نیرو، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام‌، پرویز مظلومی از پیشکسوتان فوتبال کشورمان، کمال خرازی عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صادق محصولی قائم مقام جبهه پایداری، علی لاریجانی و علی فلاحیان وزیر اسبق وزارت اطلاعات نیز به خیل عظیم راهپیمایان امروز پیوستند.

سرلشکر سید یحیی صفوی ، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه‌الله، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، سردار محمد رضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، از دیگر چهره‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی مردم تهران در روز جهانی قدس بودند.

هموطنان کلیمی‌مان نیز دوشادوش سایر مردم در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کردند.همطونان کلیمی در تهران از خیابان فلسطین و از مقابل کنیسه ابریشمی به جمع راهپیمایان پیوستند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور که در مسیر راهپیمایی گسترده و پرشور مردم تهران قرار گرفت با اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه های جدیدی علیه قدس طراحی کرده اند که البته به نتیجه نرسیده است ، خاطرنشان کرد: دشمنان قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جز یکی دو کشور کوچک هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد. آنان همچنین جولان را از آن رژیم صهیونیستی معرفی کردند که هیچ کشور و نهاد بین المللی از آن حمایت نکرد.

روحانی تاکید کرد: بی تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس جمهور اظهار داشت: ملت ایران 40 سال است که به خیابانها آمده و علیه استکبار و صهیونیست ها شعار می دهند و ملت فلسطین نیز 71 سال است که در برابر استکبار و صهیونیست ها مقاومت می کنند.

این مراسم با قرائت بیانیه پایانی از سوی راهپیمایی‌کنندگان به اتمام رسید.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها