فاجعه انسانی میانمار، محور رایزنی‌های روحانی در قزاقستان

حسن روحانی درحالی امروز تهران را به مقصد قزاقستان ترک کرد که به‌نظر می‌رسد نسل‌کشی مسلمانان در میانمار، محور اصلی رایزنی‌های رئیس‌جمهور در حاشیه این سفر باشد.

فاجعه انسانی میانمار، محور رایزنی‌های روحانی در قزاقستان

به گزارش خبر فوری ، روحانی پیش از اینکه در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری شرکت کند، گفت که فاجعه بزرگ انسانی و پاکسازی قومی در میانمار در حال وقوع است و دنیای اسلام نمی‌تواند سکوت کند. او همچنین نسبت به سکوت و کوتاهی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در برابر جنایت علیه مسلمانان میانمار انتقاد کرد.

همزمان با برگزاری این اجلاس، بوداییان قزاقستان با ارسال نامه‌ای سرگشاده به مقامات میانمار وقایع اخیر مربوط به مسلمانان روهینگا را در این کشور غیرانسانی توصیف کردند.

با وجود اینکه انتظار می‌رود جهان اسلام در پیگیری ظلمی که به مسلمانان میانمار می‌رود، یکپارچه به حمایت از مردم مظلوم این کشور بپردازند، اما به‌نظر می‌رسد برخی از مقامات عربی نگاهی دیگر به مسائل بین‌المللی دارند.

به‌عنوان مثال در جریان سفر اخیر امیر کویت به واشنگتن، فرصتی برای رئیس‌جمهور آمریکا فراهم آمد تا به انتقاد از تهران پرداخته و جهان عرب را به مقابله با ایران فرابخواند ( اینجا بخوانید ).

با این همه پیش‌بینی می‌شود در جریان اجلاس قزاقستان، تهران رهبری رایزنی‌های دیپلماتیک در حمایت از مسلمانان میانمار مشهور به روهینگیا را برعهده گرفته و به دفاع از مسلمانان در این کشور بپردازد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها