همکاری یک شهردار بالقوه با تیم خبرفوری برای اهدای خون/ سن و سال مانع الهه کولایی شد

اهدای خون، اهدای زندگی. هرکدام از ما چندین بار این شعار را در اطرافمان شنیدیم و در جای جای مختلف به چشممان آمده است. اما اینکه تا چه حد خودمان به انجام این کار راغب هستیم پرسشی است که ما برای نوشتن و مراحل مختلف گزارش به پاسخ آن رسیدیم. تیم اجتماعی خبرفوری در نظر داشت که با همراهی تعدادی از چهره های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در مراسم اهدای خون شریک شود اما بدلیل امتناع و البته مشکلات جسمی که بسیاری از این چهره ها داشتند تنها با یک نفر این گزارش را به سرانجام رساند. گفتنی است که 9 مرداد ماه روز اهدای خون در ایران است و در ایران بسیاری از افراد در این روز اقدام به انجام این عمل خداپسندانه می‌کنند.

همکاری یک شهردار بالقوه با تیم خبرفوری برای اهدای خون/ سن و سال مانع الهه کولایی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری - راس ساعت 10 صبح که زمان اغاز مصاحبه و گزارش ما بود در کنار درب اصلی دانشگاه تهران که سالیان سال است در آن تدریس می کند حاضر شد.

الهه کولایی، نماینده اسبق مجلس که سالها سابقه حضور در مجامع سیاسی و مجامع فرهنگی را داشت، جزو اولین افرادی بود که از حضور در مراسم انتقال خون استقبال کرد.

اولین سوال را خودش پرسید؛ چه کسانی من را همراهی می کنند؟ پاسخم واضح بود، بعد از شنیدن آن گفت کاش در اوامر اینچنینی بتوانیم همه یکدیگر را همراهی کنیم بدون هیچ خط و مشی سیاسی.

الهه کولایی، در ادامه مسیر از تجربیات خودش درباره خون دادن گفت: من تا چند سال گذشته، سالی دوبار خون می دادم و خیلی خوب است جوانانی که کم خونی ندارند هم سالی دوبار این امر خداپسندانه را انجام دهند.

به محلی که پیشتر هماهنگی لازم برای اهدای خون انجام داده بودیم رسیدیم. بعد از رسیدن از علت خون ندادن الهه کولایی در سالهای اخیر جویا شدیم وی در پاسخ به این سوال گفت: من مدتی است به کم خونی مبتلا هستم حتی گفته بودند که ممکن است تلاسمی مینور داشته باشم اما خب مبتلا نبودم، به همین دلیل هم مدتی خون نداده ام.

از الهه کولایی درباره نقش برنامه ها و فعالیت های اجتماعی این چنینی در ترغیب کردن مردم به انجام امور خیریه و خداپسندانه جویا شدیم، وی در ادامه گفت: در جوامع امروزی جلب مشارکت مردم در سطوح مختلف اهمیت دارد. امروزه دولت ایفاکننده نقش به تنهایی نیست و مشارکت مردم اهمیت زیادی دارد.

الهه کولایی همچنین درباره اهمیت اهدای خون توضیح داد: ما در موقعیت های حساس بارها و بارها ضرورت این اهدای خون را حس کردیم، وقتی تصادف می کنیم، وقتی نزدیکترین های ما احتیاج به خون پیدا می کنند، قطعا اهمیت این اهدای خون بیشتر و بیشتر برای ما عیان می شود.

وی همچنین به فرهنگ سازی دستگاه های مختلف در راستای جلب حمایت مردم برا انجام این امور خداپسندانه اشاره کرد.

پس از این صبحت ها، الهه کولایی آماده برای معاینه و خون دادن شد. اما مسئول اهدای خون به دلیل سن بالای 60 سال وی را از انجام این عمل منع کرد.

این مسئول البته علت این کار را بدلیل حفظ سلامتی برای خود افراد دانست و اشاره کرد بعد از شصت سال تنها کسانی می توانند خون بدهند که سابقه خون دادن مکرر داشته باشند، الهه کولایی البته پس ازاین اتفاق ناامید نشد و گفت همین که بتوانیم عده ای را تشویق کنم که این کار را انجام دهند کفایت می‌کند.

کولایی در عین خون ندادن اما با خبرنگاران همراه شد و از بخش های مختلف موسسه اهدای خون بازدید کرد و با مسئولین مرتبط با بخش صحبت کرد.

مسئولین مرتبط با سازمان اهدای خون همچنین از پیشرفت کشور ما در این عرصه و همچنین حضور موثر افراد برای اهدای خون اشاره کردند.

کولایی همچنین در ادامه این همراهی به این مساله نیز اشاره کرد که بد نیست بانوانی که اغلب دچار کم خونی هستند نیز دیگران را تشویق به این امر خداپسندانه کنند.

وی در ادامه باتشکر از تیم خبرفوری بازهم تاکید بر حضور اقشار مختلف و هنرمندان برای فرهنگسازی در این امر کرد.

به گزارش خبرفوری، الهه کولایی، این روزها بدلیل اینکه یکی از کاندیدهای شهرداری تهران است، مشغول ارائه برنامه برای شورای شهر است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها