معرفی پولدارترین افراد جهان

در این مقاله قصد داریم شما را با فهرست پولدارترین افراد جهان آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات کامل از این لیست با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

معرفی پولدارترین افراد جهان

در ادامه به معرفی چند مورد از پولدارترین افراد جهان می‌پردازیم:

۱. جف بزوس (Jeff Bezos) مدیرعامل کمپانی آمازون

معرفی پولدارترین افراد جهان

جف بزوس پولدارترین فرد جهان، موسس و مدیر عامل کمپانی آمازون که در سال ۱۹۹۴ تجارت اینترنتی خود را در گاراژ خانه‌اش در سیاتل راه اندازی کرد که حدود ۱۲% از سهام شرکت آمازون به او تعلق دارد. این کارآفرین و مدیر ۵۷ ساله در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد که ثروت کنونی او حدود ۱۷۷ میلیارد دلار است.
جف بزوس فارغ التحصیل از دانشگاه پرینستون است که در رشته‌های مهندسی برق و علوم رایانه تحصیل کرده

است. او در سال ۲۰۱۹ از همسر خود مک کانزی جدا شد و یک چهارم سهم خود از آمازون را به او بخشید، سهم ۴ درصدی آمازون، مک کانزی را به یکی از ثروتمندترین زنان جهان تبدیل کرده است. جف بزوس صاحب واشنگتن پست و بلو اورجین، یک شرکت هوافضایی است که در حال ساخت موشک برای استفاده تجاری است.

۲. ایلان ماسک (Elon Musk) بنیان گذار شرکت‌های اسپیس‌اکس و تسلا موتورز

معرفی پولدارترین افراد جهان

ایلان ماسک در رتبه دوم لیست افراد ثروتمند جهان قرار گرفته، کارآفرین فعال در حوزه فناوری و خودرو است که مدیرعامل و مهندس ارشد در شرکت اسپیس‌اکس و تسلا موتورز محسوب می‌شود، همچنین ایلان ماسک طی سال‌های اخیر تحولات عظیمی در زمینه حمل و نقل و فناوری‌های موشکی ایجاد کرده است. مادرش کانادایی و پدرش اهل آفریقای جنوبی است که خودش هم در آفریقای جنوبی بزرگ شده است. ایلان ماسک در سن ۱۷ سالگی به کانادا مهاجرت کرد و وارد دانشگاه کویینز شد، پس از دو سال به دانشگاه پنسیلوانیا منتقل شد و تحصیلات خود را در رشته‌های اقتصاد و فیزیک ادامه داد، سال ۱۹۹۵ به کالیفرنیا رفت و وارد دانشگاه استنفورد شد، اما تصمیم گرفت درسش را ادامه ندهد و کسب و کار خودش را شروع کند.

ماسک در سال ۲۰۰۲ شرکت اسپیس ایکس را راه اندازی کرد و طی سال‌های اخیر توانسته چندین موشک و فضا پیما به فضا بفرستند. او ۲۱% از سهام تسلا موتورز را در اختیار دارد، اما بیش از نیمی از سهام خود را به عنوان وثیقه برای دریافت وام قرار داده است. ایلان ماسک ۴۹ سال سن دارد و ثروت او به ۱۵۱ میلیارد دلار می‌رسد.

۳. برنارد آرنو (Bernard Arnault) رئیس شرکت LVMH

معرفی پولدارترین افراد جهان

برنارد آرنو فرانسوی با ۷۲ سال سن، سومین فرد پولدار جهان شناخته شده، او تاجر، کارآفرین و کلکسیونر آثار هنری است و ثروت او به ۱۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. برنارد آرنو یکی از بزرگ‌ترین نوآوران دنیا در زمینه کالا‌های لوکس است و در حال حاضر او بر بیش از ۷۰ برند مشهور مانند: لویی ویتون و سفورا نظارت دارد. با ثروت اندکی که پدر آرنو توانسته بود در ساخت و ساز بدست آورد، آرنو ۱۵ میلیون دلار از آن را برای خرید شرکت کریستین دیور استفاده کرد. در سال ۲۰۱۸ شرکت کالا‌های لوکس او به نام LVMH، توانست در زمینه فروش و سوددهی رکورد بزند، همچنین دخترش دلفین، معاون اجرایی لویی ویتون و عضو کمیته اجرایی LVMH است.

۴. بیل گیتس (Bill Gates) بنیان گذار مایکروسافت

معرفی پولدارترین افراد جهان

بیل گیتس کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی که در سال ۱۹۷۵ مایکروسافت را تاسیس کرد و هم اکنون ۶۵ سال سن دارد و ارزش ثروت او ۱۲۴ میلیارد دلار است. بیل گیتس در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ پولدارترین فرد جهان بود او در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رتبه دوم ثروتمندترین فرد جهان را به دست آورد و در سال ۲۰۲۱ به رتبه چهارم ثروتمندترین افراد در دنیا رسید. بیل گیتس بخش بسیار زیادی از سهام خود را در مایکروسافت فروخته و یا واگذار کرده است، او تقریبا فقط کمی بیشتر از ۱% سهام دارد.

بیل گیتس و همسرش، بنیاد بیل و ملیندا گیتس را تاسیس کردند و مدیریت بزرگ‌ترین بنیاد خیریه خصوصی دنیا را بر عهده دارند. تا به امروز گیتس ۸ میلیارد دلار از درآمد خالص مایکروسافت را به بنیاد گیتس اهدا کرده است.

۵. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) رئیس و مدیرعامل فیسبوک

معرفی پولدارترین افراد جهان

مارک زاکربرگ برنامه نویس رایانه آمریکایی که در سال ۲۰۰۴ در ۱۹ سالگی فیسبوک را در هاروارد و فقط برای دانشجویان این دانشگاه راه اندازی کرد تا دانشجو‌ها بتوانند همکلاسی هایشان را همراه با عکس ببینند. زاکربرگ ۳۶ سال سن دارد و در سال ۲۰۰۸ به عنوان جوانترین میلیاردر جهان شناخته شد که ثروت او به ارزش ۹۷ میلیارد دلار است و در رتبه پنجم لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. او در سال ۲۰۱۲ سهام فیسبوک را برای عموم آزاد کرد و در حال حاضر ۱۵ درصد سهام آن را در اختیار دارد. مارک زاکربرگ و همسرش در سال ۲۰۱۵ متعهد شدند که ۹۹% از سهام فیسبوک را به خیریه اهدا خواهند کرد.

۶. وارن بافت (Warren Buffett) مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی

معرفی پولدارترین افراد جهان

وارن بافت آمریکایی با ۹۰ سال سن در فهرست پولدارترین افراد جهان می‌گیرد و به عنوان موفق‌ترین سرمایه گذار قرن بیستم شناخته شده است، ثروت او به اندازه ۹۶ میلیارد دلار ارزش دارد. وارن بافت دارای سهام رستوران‌های زنجیره‌ای دایری کوئین و شرکت‌های زیادی مانند آمریکن اکسپرس و کوکاکولا است. همچنین او شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) را مدیریت می‌کند و بیش از ۶۰ شرکت از جمله شرکت بیمه گایکو و شرکت باتری سازی دوراسل را در اختیار دارد. وارن بافت پسر یکی از اعضای کنگره ایلالات متحده است، او در سن ۱۱ سالگی اولین تجربه خریداری سهام را داشت و از سن ۱۳ سالگی شروع به پرداخت مالیات کرد.

وارن بافت با نام (پیشگوی اوهاما) شهرک پیدا کرده و یکی از موفق‌ترین سرمایه گذاران تاریخ به شمار می‌رود. او قول داده است که ۹۹% از ثروت خود را به خیریه‌ها اهدا کند و مبلغ اهدایی او در سال ۲۰۱۹ برابر با ۶ میلیارد دلار بود که قسمت عمده آن به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اختصاص پیدا کرد. وارن بافت و بیل گیتس در سال ۲۰۱۰ کمپین تعهد بخشش ثروت را راه اندازی کردند و از میلیاردر‌ها خواستند که نیمی از ثروت خود را صرف اهداف خیریه کنند.

۷. لری الیسون (Larry Ellison) مدیر ارشد فناوری و بنیان گذار شرکت اوراکل

معرفی پولدارترین افراد جهان

لری الیسون اهل نیویورک آمریکا است و با ۷۶ سال سن، یکی از پولدارترین افراد جهان محسوب می‌شود که ثروت او ۹۳ میلیارد دلار ارزش دارد. او در سال ۱۹۷۷ اقدام به راه اندازی شرکت اوراکل کرد. لری الیسون در سال ۲۰۱۴ از مدیرعامل اوراکل استعفا داد، ولی همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد فناوری فعالیت می‌کند. لری الیسون در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار برای خرید جزیره لانائی هزینه کرد، او در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به مرکز درمانی سرطان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اهدا کرد، همچنین در سال ۲۰۱۸ از ایجاد کسب و کار‌های مرتبط با کشاورزی هیدروپونیک حمایت کرد.

لری الیسون در سال ۱۹۷۷ شرکت نرم افزاری اوراکل را جهت پاسخ به نیاز روز افزون به بانک‌های اطلاعاتی مدیریت روابط مشتری تاسیس کرد. رشد عمده شرکت اوراکل به دلیل خرید و ادغام پیوسته با شرکت‌های نرم افزاری مانند نت سوئیت است، اوراکل سال ۲۰۱۶ با پرداخت ۹.۳ میلیارد دلار آن را خریداری کرد.

جمع بندی:

در این مقاله شما را با فهرست پولدارترین افراد جهان آشنا کردیم، امیدواریم از تلاش‌ها و موفقیت‌های این افراد موفق استفاده کنید.

منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    امریکاییهای کافر. تاحالا ندیدم یک روحانی نظری وصدقه بده همیشه درحال گرفتنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها